X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי כנסת כמו גם החשב הכללי מתנגדים להפעיל את הקטע הדרומי בכביש חוצה ישראלי ככביש אגרה לדברי זליכה: "הטלת האגרה היא למעשה מס ולא ייתכן שגורם פרטי יקבל סמכות לגבות מס מאזרחים על רכוש ציבורי" מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל: "האגרה המדוברת היא של 2 ש"ח ל-35 ק"מ"
▪  ▪  ▪
[צילום: כביש 6]

חברי כנסת בוועדת הכלכלה של הכנסת יצאו (יום ג', 13.11.07) נגד הכוונה להפעיל את הקטע הדרומי בכביש חוצה ישראלי ככביש אגרה. יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), חברו לסיעה, ח"כ משה כחלון וח"כ יעקב מרגי (שס) טענו שאסור להחיל הטלת אגרה על הכביש הדרומי.
גם החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה התנגד בוועדה למהלך זה. לדבריו, "הטלת האגרה היא למעשה מס ולא ייתכן שגורם פרטי יקבל סמכות לגבות מס מאזרחים על רכוש ציבורי. יש פה תקדים מסוכן, פעם ראשונה שלוקחים כביש קיים ומבקשים להפריטו לגורם פרטי". זליכה התייחסה גם לחברת דרך ארץ אשר מפעילה את כביש שש וטען כי "מנקודה מסוימת של שימוש, על כל נוסע נוסף על הכביש, דרך ארץ משלמת למדינה 51 אחוז ובנוסף דרך ארץ תחויב להרחיב על חשבונה את כביש 6 המקורי, לכן היא חוששת מנוסעים נוספים כי אלו יגרמו לה להכניס יד לכיס".
לטענתו, "הטלת מס אגרה על הקטעים המתחברים לכביש 6 זה חלומם הרטוב כי יקטין את מספר הנכנסים לכביש ויחסוך מהם מלהוציא כסף על הרחבתו. כמו כן לא ייתכן שהתקשרות של כמיליארד שח תקבל חברה ללא מכרז לכן הודעתי לחוצה ישראל שאינני מאפשר פטור ממכרז ואני לא מבין איך הממשלה מנהלת אתם משא-ומתן".
מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל, יהודה כהן, טען כי הכביש צריך להיות מתוחזק כשאר כביש חוצה ישראל. "נהג לא צריך להרגיש את שינוי תחזוקת הכביש בשל חברות שונות. האגרה המדוברת היא של 2 ש"ח ל-35 ק"מ". מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, מאיר סער, חיזק את דבריו של כהן כאשר טען כי "ישנה חשיבות לפיתוח כביש 6, אנו תקווה שיגיע עד צומת הנגב. חשיבות לתחזוקת הכביש ברמה גבוהה. אנו תומכים בכביש ככביש אגרה".
בסופו של דבר, החליטו חברי הוועדה להתנגד למדיניות הממשלה לגבות מסים נוספים מהאזרחים בדרך של גביית אגרות לשם תחזוקת כבישים שנסללו מכספי ציבור. בנוסף, דרשו חברי הכנסת שהממשלה לא תנהל משא-ומתן עם חברה מסחרית טרם אישור ועדת הכלכלה לגביית האגרה.

תאריך:  13/11/2007   |   עודכן:  13/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כים מתנגדים לאגרה על הכביש הדרומי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
למה שלא יופרטו כבישים
תלמיד  |  13/11/07 16:07
 
- אפשר גם להפריט אותך. ל"ת
מנחם מנדל  |  13/11/07 21:28
2
זה 1 הסיבות למה לא נותנים לו ל
nh  |  13/11/07 16:39
3
פראיירים
שמחה ניר, עו"ד  |  13/11/07 18:41
 
- רשיון עריכת-הדין של שמחה ניר
נוסע  |  13/11/07 22:10
4
2 ש"ח מחר 4ש"ח מחרתיים 10.
מנחם מנדל  |  13/11/07 21:48
5
מדוע לשלם עוד כדי להגיע למרכז
דרומי  |  13/11/07 22:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קיבל בקשת המדינה להאריך את מועד השלמת מיגון בתי הספר בעוטף עזה    דחה את העתירה לחייב את המדינה להסיע תלמידים משדרות לבתי ספר מרוחקים
משה ריינפלד
המכירות גדלו ב-7% ל-86.6 מיליון שקל    מנכ"ל הקבוצה: התוצאות הושגו על אף התייקרות חומרי הגלם, האנרגיה וההובלה
שרון קביליו
רפי ברקוביץ מונה לתפקיד מנכ"ל הצורפים    יעקב מרדינגר, מבעלי הצורפים, הביע את תמיכתו במינוי ואיחל לברקוביץ הצלחה בתפקיד החדש
שרון קביליו
קבוצות הכדורגל בני סכנין ועירוני קריית שמונה, מגיעות לביקור משותף במוזיאון יד ושם    מטרת הביקור הינה לקיחת חלק בלחימה בגזענות בספורט הישראלי
משה ריינפלד
הרווח מפעולות רגילות בינואר-ספטמבר 2007 גדל ב-14.9% ל-60.2 מיליון שקל    תשואת הרווח להון העצמי 17.5% לעומת 15.3% אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il