X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי נתוני המגמה בחודשים האחרונים, מתברר כי חלה עלייה בייצוא תעשיות הטכנולוגיה העילית והטכנולוגיה המעורבת-עילית, נמשכת העלייה בייבוא חומרי גלם - אך חלה האטה בייבוא מוצרי צריכה והשקעה
▪  ▪  ▪
הדולר ממשיך בהשפעה רוחבית על המשק

בחודש אוקטובר 2007, הסתכם ייבוא הסחורות ב-5.1 מיליארד דולר, ייצוא הסחורות הסתכם ב-3.9 מיליארד דולר, והגירעון המסחרי של ישראל הגיע ל-1.2 מיליארד דולר. כך עולה (ג', 13.11.07) מנתוני בנק ישראל.
נמצא כי בעשרת החודשים הראשונים של השנה, הסתכם ייבוא הסחורות ב-45.4 מיליארד דולר וייצוא הסחורות ב-37.0 מיליארד דולר. הגירעון המסחרי הגיע בעשרת החודשים הראשונים של 2007 ל-838 מיליון דולר בממוצע לחודש, כלומר 10.1 מיליארד דולר במונחים שנתיים (הגירעון בשנת 2006 הסתכם ב-7.6 מיליארד דולר).
הנתונים מתייחסים לסחורות שעברו במכס ואינם כוללים את הסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית והייבוא הביטחוני. הנתונים הסופיים לשנת 2007 יפורסמו בחודש אפריל 2008.
התפתחות סחר הסחורות בחודש אוקטובר 2007, הושפעה בין היתר משינויים בערך הדולר של ארה"ב לעומת המטבעות האחרים שבהם נערכות עסקות הייבוא והייצוא. בחודש אוקטובר 2007 המשיך הדולר להיחלש מול רוב המטבעות הנסחרים בישראל. ביחס לאירו נחלש הדולר ב-2.6%, ביחס ללירה שטרלינג נחלש ב-1.4%, ביחס לפרנק השווייצרי ב-1.1% ולעומת זאת, התחזק הדולר של ארה"ב ביחס לין היפני ב-0.7%.
ייבוא הסחורות בחודש אוקטובר 2007, הסתכם ב-5.1 מיליארד דולר. 41% מסכום זה היה ייבוא חומרי גלם (למעט יהלומים וחומרי אנרגיה), 14% היה ייבוא מכונות, ציוד וכלי תחבורה יבשתיים להשקעות, 14% ייבוא מוצרי צריכה ו-31% הנותרים ייבוא יהלומים, חומרי אנרגיה, אוניות ומטוסים.
פירוט לפי קבוצות מראה על עלייה של 2.5% בחודש (33.9% במונחים שנתיים) בייבוא תשומות לתעשיית הנייר, ועלייה של 2.4% בחודש (33.4% במונחים שנתיים) בייבוא ברזל ופלדה. חלה עלייה של 1.7% בחודש (21.9% במונחים שנתיים) בייבוא כימיקלים. לעומת זאת, בשלושת החודשים האחרונים נרשמה ירידה של 2.5% בחישוב שנתי, בייבוא מתכות אל-ברזליות.
האטה בקצב הגידול, על-פי נתוני המגמה, נרשמה בייבוא מוצרי השקעה (למעט אוניות ומטוסים) שעלה באוגוסט-אוקטובר 2007 ב-14.0% בחישוב שנתי לעומת עלייה של 30.3% בחודשים מאי-יוני. ייבוא מכונות וציוד (המהווה כ-80% מיבוא מוצרי השקעה) עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-18.6%, ואילו ייבוא כלי תחבורה (להשקעה) ירד באותה תקופה ב-6.9%.
גם בייבוא מוצרי צריכה נרשמה האטה בקצב הגידול, על-פי נתוני המגמה, שעלה באוגוסט-אוקטובר ב-12.7% בחישוב שנתי, לעומת עלייה של 26.3% במאי-יולי 2007. ייבוא מוצרים לצריכה שוטפת (תרופות, מזון ומשקאות, הלבשה והנעלה) עלו באוגוסט-אוקטובר ב-18.1%. ייבוא מוצרי בני קיימה (ריהוט ומוצרי חשמל ביתיים וכלי תחבורה) עלה באותה תקופה, ב-5.3% בחישוב שנתי.
ייצוא הסחורות הסתכם בחודש אוקטובר השנה ב-3.9 מיליארד דולר. 73% מסכום זה היה ייצוא תעשייתי (למעט יהלומים), 24% ייצוא יהלומים ו-3% הנותרים ייצוא חקלאי. ייצוא הסחורות (למעט יהלומים), עלה על-פי נתוני המגמה בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2007 ב-12.2% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 14.0% במאי-יולי 2007. הייצוא התעשייתי עלה ב-12.7.7% בהמשך לעלייה של 15.4% בחודשים מאי-יולי.
ייצוא תעשיות הטכנולוגיה העילית, המהווה 45% מכלל הייצוא התעשייתי (למעט יהלומים), עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-16.3% בחישוב שנתי בהמשך לעלייה של 8.7% בחודשים מאי-יולי. נתוני היצוא לפי ענף מראים על עלייה בייצוא ענף הרכיבים האלקטרוניים והמחשבים (24.8% בחישוב שנתי), ובייצוא ענף ציוד תקשורת, בקרה, רפואי ומדעי (14.0% בחישוב שנתי).
ייצוא תעשיות הטכנולוגיה המעורבת-עילית המהווה 29% מכלל הייצוא התעשייתי, עלה בחודשים אוגוסט-אוקטובר, ב-2.3% בממוצע לחודש (30.9% בחישוב שנתי). נתוני הייצוא לפי ענף מראים על עלייה של 18.6% בחישוב שנתי בייצוא ענף מכונות וציוד.

תאריך:  13/11/2007   |   עודכן:  13/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא המדינה שמעון פרס בנאום היסטורי ראשון בפרלמנט מוסלמי    "טורקיה מעוררת אמון ואירן מעוררת חרדה"    אבן מאזן: לא נסתפק בבירה אחרת ממזרח ירושלים
משה ריינפלד
בית הדין הארצי לעבודה עיכב את העברת הכספים עד הדיון בערעור    החברה חושדת שהוועד משתמש בכספים לשכירת בלשים העוקבים אחרי מנהלים
דרור מרום
ההיקף הכולל של העסקות יגיע ל-41 מיליון דולר    למדינה אחת יסופקו מערכות המשלבות אופציה להתאמן גם מול מערך הנ"מ המקומי    המדינה השנייה תצטייד במערכות חדשות - לאחר שכבר רכשה מערכות כאלה מדור קודם
רונן ליבוביץ
חברי כנסת כמו גם החשב הכללי מתנגדים להפעיל את הקטע הדרומי בכביש חוצה ישראלי ככביש אגרה    לדברי זליכה: "הטלת האגרה היא למעשה מס ולא ייתכן שגורם פרטי יקבל סמכות לגבות מס מאזרחים על רכוש ציבורי"    מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל: "האגרה המדוברת היא של 2 ש"ח ל-35 ק"מ"
איציק וולף
קיבל בקשת המדינה להאריך את מועד השלמת מיגון בתי הספר בעוטף עזה    דחה את העתירה לחייב את המדינה להסיע תלמידים משדרות לבתי ספר מרוחקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il