X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות פניית מפקדי יחידות שדה ובשל הירידה בהתנדבות לקצונה יעודדו ראשי ישיבות ההסדר תלמידים רבים להתנדב לפיקוד ולקצונה עד כה נחשבו הקצינים ל"בנים חורגים" בישיבות
▪  ▪  ▪
לא עוד "בנים חורגים" בישיבה [צילום: דובר צה"ל]

לאור הנתונים שפורסמו לאחרונה על ירידה דרמטית בנכונות של חיילים קרביים להתנדב לתפקידי קצונה ולאור פניות של מפקדי שדה בצה"ל החליטו ראשי ישיבות ההסדר לעודד התנדבות של חיילי ישיבות ההסדר למסלולי פיקוד וקצונה בצה"ל.
עד כה עודדו ראשי הישיבות את התלמידים לשוב אל הישיבות והישיבות לא היו ערוכות להתנדבות המונית למסלולי פיקוד.
בישיבה של הוועד המנהל של ראשי ישיבות ההסדר בהשתתפות הרבנים חיים דרוקמן, שמואל הבר, שלמה רוזנפלד, יהושע ויצמן וראם הכהן הוחלט (יום ג', 13.11.07) כי איגוד ישיבות ההסדר יעודד את חיילי ישיבות ההסדר שנמצאו מתאימים לכך להתנדב למסלולי קצונה.
מסלול הקצונה של ההסדר כולל כיום לימודים בישיבה, שירות סדיר של 16 חודשים, לאחר מכן תקופה של שמונה חודשים של לימודים בישיבה והכנה רוחנית ואז יציאה לקורס קצינים בבה"ד 1 ושרות פעיל בתפקידי קצונה.
מבין ישיבות ההסדר הרבות הקיימות כיום ישנה רק ישיבה אחת שבה נמצא המסלול הפיקודי באופן מובנה במסלול של תלמיד הישיבה. בישיבת ההסדר במודיעין, שבראשה עומד הרב אליעזר שנוולד שהוא עצמו סמח"ט במילואים, פועל מסלול 'שסדר' שבמסגרתו מתחייב התלמיד למסלול בן שש שנים [ולא של חמש שנים כבכל ישיבת הסדר רגילה א.ו.] שבמהלכו הוא יוצא גם לקורס פיקודי בהתאם לנתוניו האישיים.
על-פי ההחלטה החדשה ישוחחו ראשי הישיבות עם תלמידיהם ויעודדו את אלו המתאימים לכך לצאת לקורס הקצינים.בנוסף תוכן תוכנית מיוחדת בישיבות לאלו שיצטרפו למסלול זה ובו יכינו את התלמידים לקראת האתגרים הכרוכים בשירות בתפקידי קצונה בצה"ל. ראשי הישיבות הודיעו כי הם מתכוונים ללוות באופן אישי ולתמוך בתלמידים שיבחרו במסלול זה.
הקצינים לא יהיו עוד "בנים חורגים" בישיבות
ראש ישיבת ההסדר בפתח תקוה ודובר ועד ראשי ישיבות ההסדר,הרב דוד סתיו, הבטיח כי הקצינים לא יהיו עוד "בנים חורגים" בישיבות כפי שהיו עד היום, כאשר הרבנים התעלמו מהקצונה או עודדו אותה רק באופן פרטני.
עם זאת הדגיש כי למרות הכבוד וההערכה שהן רוחשות כלפי המכינות הקדם צבאיות ופעילותן ל"גידול דור של קצינים שימשיכו מעלה מעלה" - הישיבות לא משנות את ייעודן, והן ממשיכות לראות בעצמן כמי שתפקידן לגדל תלמידי חכמים.
"נעודד להתנדב לקצונה את אלה שמתאימים לזה אך נמנעים משיקולים אגואיסטים שאינם בהכרח התמדה והתגדלות בתורה", ציין והוסיף כי ההחלטה התקבלה על-ידי הוועד המנהל והיא משקפת את דעת הרוב המוחלט של הישיבות.
"ישיבות ההסדר רואים את עידוד ההתנדבות לפיקוד וקצונה כמשימה לאומית וכצורך אמיתי שיש להירתם אליו לאור הנתונים המדאיגים בתחום זה", אמר מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר,איתן עוזרי.
לדבריו, ישיבות ההסדר תמיד היו קשובות לצרכים ולמשימות של הצבא. "היכן שניתן אנו נשמח להשתתף במאמץ להחזיר את האמון והמוטיבציה של חיילים להתנדב לפיקוד וקצונה. איגוד ישיבות ההסדר יעניק את כל הליווי והסיוע לתלמידים שיבחרו במסלול ההתנדבות לקצונה".
עוזרי ציין כי ניצנים ראשוניים של ההחלטה ניתן למצוא כבר באחוז הגבוה מאד של בני ישיבות ההסדר המתעתדים לקחת חלק בקורס מפקדי הכיתות שיפתח בקרוב ומהווה תחנה מחייבת בדרך לקורס הקצינים.

תאריך:  14/11/2007   |   עודכן:  14/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהפכה בהסדר: תלמידים רבים יישלחו לקצונה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דרך צלחה! הטובים לקצונה! ל"ת
כל הכבוד  |  14/11/07 10:02
2
הערכה
יהורם  |  14/11/07 11:40
3
מאוחר מידי!לא מעונינים
מגורש  |  18/11/07 08:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לתינוקות להורים מעשנים יש בשתן רמות של תוצר לוואי של ניקוטין גבוהות ביותר    הכימיקל עלול להזיק ללב ולכלי הדם
הדר פרבר
אחת מהבנות סיפרה כי האב הצמיד רובה ציד לראשה ואמר כי אם תספר על כך הוא יתאבד, אחרי שיהרוג אותה ואת כל מי שינסה לקחת אותה ממנו
איציק וולף
לאחר שאמש דווח על התקדמות במשא-ומתן בין המורים לאוצר מודיעים היום ארגון המורים והאוצר כי עדיין קיימים פערים ניכרים בין הצדדים
הדר פרבר
נמצא ב"קן הנשרים" וכעת נמכר תמורת 100,000 דולר    הקונה, בוב פיריטיקין, אוסף חפצים נאציים ומחזיק פריטים בשווי 40 מיליון דולר
יפעת גדות
מדענים זיהו שלושה מרכיבים תזונתיים אצל קשישים שמנעו מהם לפתח דימנציה    דגים, פירות וירקות ושימוש בשמנים מסויימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il