X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא אוקראינה ויקטור יושצ'נקו מסר לנשיא פרס מסמכים סודיים על אודות מקום קבורתם של יהודים ולוחמי מחתרות באוקראינה
▪  ▪  ▪
מסר מסמכים סודיים. נשיא אוקראינה יושצ'נקו [צילום: AP]

נשיא אוקראינה, ויקטור יושצ'נקו, מסר (יום ד', 14.11.07) לנשיא פרס מסמכים סודיים על אודות מקום קבורתם של יהודים ולוחמי מחתרות באוקראינה. הדבר היה במסגרת קבלת הפנים שערך הנשיא פרס לנשיא אוקראינה בבית הנשיא בירושלים.
השניים קיימו שיחת עבודה משותפת ובסיומה חתמו על הצהרות משותפות האחת בתחום המלחמה באנטישמיות וחינוך הדור הצעיר לכך והשנייה, במעמד סגן שר התמ"ת האוקראיני ושר התמ"ת, מר אלי ישי, על שיתופי פעולה כלכליים נרחבים בין המדינות.
במהלך פגישת העבודה, הפתיע יושצ'נקו את הנשיא פרס והעניק לו קופסא גדולה ובה מאות מסמכים ומפות ובהם מיקום מדויק של קברי אחים וקברי יהודים ממלחמת העולם השנייה וכמו כן מידע מפורט על אודות פעילות הארגונים והמחתרות היהודים משנות העשרים ואילך.
יושצ'נקו הדגיש כי הוא פנה בשבועות האחרונים לכל משרדי הממשלה וגופי הביטחון והמודיעין ופעל להסרת צווי סודיות הפרסום של המסמכים. בנוסף הודיע לפרס כי הוציא לפני שבוע צו המורה על החזרת מאות ספרי תורה, שנלקחו ונגנבו מבתי כנסת וקהילות יהודיות, מארכיבי השלטון האוקראיני לקהילה היהודית.
נשיא המדינה פרס הודה לעמיתו ואמר כי זהו צעד חשוב ביותר עבור מדינת ישראל והעם היהודי, וכי הוא מבקש להודות לו על המסמכים שיישפכו אור על אחד מהפרקים האפלים בהיסטוריה של העם היהודי כמו גם בהיסטוריה של אוקראינה.
"הגעתי לישראל כדי להעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות במגוון רחב של נושאים. אוקראינה מבקשת לפתוח דף חדש ביחסיה עם ישראל. איננו מתכחשים לעבר, אך פנינו אל העתיד ואנו מבקשים שישראל תראה בנו שותף נאמן לדרכה העומדים לרשותה ומוכנים לנקוט עמדה אקטיבית כדי לחזק את יחסנו המשותפים", אמר יושצ'נקו במהלך המפגש.
עוד הוסיף כי הוא שמח להודות שגילויי אנטישמיות ו"ציונופוביה", אינם נפוצים באוקראינה וכי מדינתו מאפשרת לקהילה היהודית חיי פולחן ודת חופשיים.
הנשיא יושצ'נקו ביקש להרחיב את שיתופי הפעולה הביטחוניים בין ישראל לאוקראינה, וציין את הפרויקטים של השבחת ובניית טילי שיגור, שארצו מתמחה בו כנושא לשיתוף פעולה ביטחוני טכנולוגי. כמו כן העלה בקשה לביטול ויזות לישראל ונענה על-ידי הנשיא פרס כי נושא מטופל על-ידי משרד החוץ בכיוון חיובי.
נשיא המדינה הדגיש כי ישראל תשמח לחזק ולהרחיב את שיתופי הפעולה עם אוקראינה, אך הדגיש כי ללא קשר חייבים להילחם בכל גילוי של אנטישמיות.
"אנטישמיות היא מחלה קשה ביותר", אמר פרס והוסיף כי צריך לנקוט בפעולות משמעותיות כדי למגר תופעות אלו מן השורש. הוא הודה ליוצנקו על החזרת ספרי התורה ועל פגישתו החיובית עם חסידי ברסלב שהעלו את סוגיית הקבר של רבי נחמן מאומן. פרס הדגיש כי המחוות של יושצ'נקו כמו גם רצונו למגר את האנטישמיות ולהתמודד עם העבר, חשובות ביותר לישראל והדגיש כי אוקראינה יכולה להרחיב את שיתופי הפעולה גם בתחומי החקלאות ולהצטרף להשקעה כלכלית בתהליך השלום, תוך עידוד חברות בינלאומיות מאוקראינה להשקיע בפרויקטים משותפים לישראל ולרשות הפלשתינית.
בתום המפגש פנה נשיא אוקראינה בהזמנה רשמית לנשיא פרס והזמינו לביקור גומלין באוקראינה תחת אירוע מרכזי שממשלת אוקראינה מכינה לחגיגות ה150 שנים להולדת הסופר שלום עליכם בשנת 2008.

תאריך:  14/11/2007   |   עודכן:  14/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יושצ'נקו מסר מסמכים סודיים לפרס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שלא כמו קצב לפרס יש סדר יום
גדי 1  |  14/11/07 17:51
 
- בדיוק !
דוקטורית  |  14/11/07 19:24
2
אוקראינים רצחו יהודים רבים!
השכחתם?  |  14/11/07 21:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שר המשפטים הודיע לאחר פגישה עם פרקליט המדינה המיועד משה לדור כי ימליץ לממשלה לאשר את המינוי
משה ריינפלד
נדחה ערעור של חברה בבעלות דוד אפל על אי הכרת מע"מ בתשומות בפרויקט האי היווני בגין שירותי גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר
איציק וולף
פעילי ימין מציעים למכירה מגרשים ביישוב חומש שבצפון השומרון    "מי שיקנה מגרש תמורת דמי רישום של 1,000 שקלים יזכה בעדיפות למגורים במקום"
רותי אברהם
עו"ד אייל רגב, אחיו של החייל החטוף אלדד רגב, מותח ביקורת על הממשלה אשר אינה דורשת לקיים החלטת האו"ם לשחרר את החטופים    עוד בראיון: ועדת וינוגרד אינה עונה לפניותיו
מערכת PCאון
גלריית תמונות של פרקטלים? מתברר שמדובר בלא פחות מאמנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il