X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בג"צ דחה דרישת גוש שלום לצווים נגד קיום מכרז לרדיו אזורי ביו"ש החלטת השופט התקבלה בעקבות הודעת הרשות השניה כי לא תעניק הזכיון עד להכרעה בעתירה
▪  ▪  ▪
הרשות השניה מגלה: המכרז תקוע [צילום: AP]

הרשות השניה התחייבה לבג"צ לא להעניק זכיון לזוכי מכרז הרדיו האזורי ביהודה ושומרון וזאת עד להכרעתו בעתירה שהוגשה על-ידי עמותת גוש שלום.
כך עולה מההחלטה של בג"צ (יום ג', 13.11.07) לדחות עתירה להוציא צווי ביניים למנוע את המשך המכרז לרדיו אזורי ביו"ש. מדובר ביוזמה של הרשות השניה עליה נמסר בהצהרה שהוגשה במסגרת העתירה לבג"צ.
באי-כוחה של תנועת גוש שלום, עוה"ד גבי לסקי וסמדר בן נתן טענו בעתירה כי המכרז לרדיו אזורי הוצא ללא סמכות שכן חוק הרשות השניה אינו חל ביהודה ושומרון, המוחזקים "בתפיסה לוחמתית". לפיכך "לא ניתן לקבוע כי הגדה המערבית הינה אזור זכיון לשידורי רדיו". התנועה טענה עוד כי הקצאת התדרים עבור המכרזים נעשתה על בסיס פקודת הטלגרף אשר אינה חלה ב"שטח כבוש" לפיכך לשר התקשורת לא היתה סמכות להקצותם.
עוד טענה גוש שלום כי למעשה מדובר במכרז שנועד "להכשיר" את מפעילי "הרדיו הפיראטי" דוגמת ערוץ 7 וכי המכרז יהווה "פגיעה חמורה בשלטון החוק ומתן הכשר לפעילות בלתי חוקית".
כאמור בג"צ דחה את הדרישה למנוע את המשך המכרז באמצעות צווי ביניים. השופט עוזי פוגלמן כתב כי ההחלטה התקבלה גם בשל האיחור הרב בהגשת העתירה, וגם בשל "הצהרת הרשות השניה ויו"ר מועצת הרשות השניה". מדובר בהצהרה שבה התחייבה הרשות השניה בין היתר שלא להעניק זכיון עד להכרעה בעתירה, אלא להמשיך את הליכי המכרז כולל הגשת ההצעות.
עתירת גוש שלום - פוליטית
בפתח תשובת הרשות השניה לבג"צ מותחים באי-כוחה, עוה"ד יוסי עבאדי וחגי טימנס ביקורת על עתירת גוש שלום. מדובר לטענתם ב"עתירה פוליטית גרידא. העותרת היא 'עמותה הפועלת להפסקת הכיבוש הצבאי בשטחי הגדה המערבית', ועינה צרה בהענקת זכיון לשידורי רדיו חוקיים ומוסדרים במכרז באזור יהודה ושומרון שיענה על צרכיהם של כשלוש מאות אלף אזרחי ישראל שהתיישבו שם. על כן חיפשה גוש שלום בעמל רב פגמים במכרז כדי לבטלו, מבלי לדרוש דבר לעצמה אלא אך כדי לקלקל לאחרים עליהם היא חלוקה מבחינה פוליטית".
נוסף נספח חדש: דיני תקשורת
הרשות השניה דוחה בתשובה את טענות גוש שלום בדבר חוסר הסמכות שבמכרז. "ההנחה היא כי האזרחים הישראלים בשטחים המוחזקים אשר לעניין חובותיהם אינם שונים מיתר אזרחי המדינה, זכאים בהתאם לערכי השוויון הבסיסיים לקבל שירות בסיסי של רדיו אזורי, והם זכאים לממש ככל אזרח את זכות היסוד לחופש הביטוי". הרשות השניה מוסרת כי בעקבות התייעצויות שהתקיימו במשרד התקשורת, המשפטים וגורמים צבאיים רלוונטיים, ובהתאם לחוות דעת שניתנה על-ידי הפרקליט הצבאי הראשי והדרך שהתווה היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט כי "הדרך המתאימה ביותר לאפשר הקמת רדיו אזורי ביו"ש היא באמצעות הוספת נספח 'דיני תקשורת" שיכיל את הוראות חוק הרשות השניה בשטחי איו"ש". עוד נמסר כי "נספח דיני התקשורת תואם את הדין הבינלאומי ואת הסכמי הביניים בין ישראל לרשות הפלשתינית".
לתת הזדמנות למי "שחזר בתשובה"
על טענות גוש שלום כי יש למנוע את "הכשרת" הרדיו הפיראטי ערוץ 7 ולא לאפשר ל"מי ששידר אי פעם ברדיו פיראטי להשתתף במכרז לשידורי הרדיו האזורי באיו"ש", טוענת הרשות השניה כי
"אחת הדרכים להתמודד עם תופעת הרדיו הפיראטי היא לעודד את מפעיליו להמיר את פעילותם הלא חוקית בתחנת רדיו חוקית מוסדרת ומפוקחת. כחלק מכך ראוי ליתן הזדמנות שווה גם למי 'שחזר בתשובה' ומשך ידו משידורים בלתי חוקיים". מוסיפה הרשות בהודעה כי בקשת העותרת היא למעשה דרישה מהרשות השניה "לגרוע מחזקת החפות, מחופש העיסוק, מחופש הביטוי ומהזכות לשוויון של מתמודד בלא שהורשע בדין ומשך ידו מפעילות לא חוקית. הרשות סבורה כי האיזון שהיא קבעה - מועד פרסום המכרז כמועד להפסקת עיסוק ברדיו הפיראטי של מי שמבקש להתמודד במכרז, הוא האיזון הנכון בין מחד - זכויות יסוד של מי שלא הורשע בדין ובהן חופש העיסוק, חזקת החפות ושוויון, ומאידך - שלא יצא חוטא נשכר. כך נהגה הרשות בכל מכרזי הרדיו עד כה במשך שנים".
מוסיפה הרשות השניה כי מועצת הרשות קיבלה החלטה לפיה רשאים לגשת למכרז מפעילי רדיו פיראטי שהפסיקו את פעילותם הבלתי חוקית ביום 22 בנובמבר 2007"סמוך לאחר פרסום המכרזים ולפני מועד הגשת ההצעות ב-6 בדצמבר 2007".
זכיון לא יוענק לפי שעה
בתשובתה מציינת הרשות השניה כי פרסמה עוד מכרזים לשש תחנות רדיו אזורי אשר עתידות לסיים את זכיונן בתקופה הקרובה. "אם יתעכב פרסום המכרז לרדיו איו"ש הוא עלול להצטרף אל שישה המכרזים האחרים ולהטיל עומס נוסף על הרשות בבחינת ההצעות ובחירת הזוכים במקביל ליתר המכרזים".
בכל מקרה הרשות התחייבה בפני בג"צ כי "לא תעניק זכיון לפי המכרז עד להחלטת בית המשפט בעתירה לצו ביניים ותיידע את המשתתפים במכרז על התפתחויות בהליך".
השופט פוגלמן קבע עוד כי הדיון בעתירה יתקיים לפני הרכב שלושה עד לתחילת חודש פברואר 2008.

בג"צ 8555/07
תאריך:  14/11/2007   |   עודכן:  19/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשות השניה: לא נעניק הזכיון לרדיו יו"ש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה טיפשות יכולה להיות בשמאל
אלירם  |  14/11/07 21:15
 
- בנוסף לטיפשות יש פה רישעות
חדוה  |  14/11/07 22:07
2
בג ל"ת
כננניהו המיסר  |  15/11/07 10:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שופט בחדרה גזר שנה וחצי מאסר על עידית ציאושו לאחר שהודתה שנטלה כספי לקוחות שנתנו בה אמון ומסרו לה כרטיסי אשראי ומזומן
עידן יוסף
הפרשן הפוליטי טוען כי הוראתו של נציב שירות המדינה לחקור את זליכה תסתיים בלא כלום    הוא אמר כי הולנדר פועל לריצוי ראשי ממשלה ויוצר קשר עם הפוליטיקאים, קרא לו להתפטר
איציק וולף
המיליארדר ייחקר בעקבות מסמכים שהגיעו לחוקרי המשטרה והראו כי תרם סכום כסף גדול מאוד לעמותה    המשטרה תבחן האם מדובר בתרגיל העלמת מס והלבנת הון
עידן יוסף
הודיע על כך לראש העיריה מויאל בעקבות "תלונות מצד תושבים"    בעיריה חוששים מפיזור שמונע משיקולים זרים-מפלגתיים
משה ריינפלד
לאחר שהפנה אצבע מאשימה כלפי סוללה של אישים, ובהם: הנשיא (בדימ.) אהרן ברק, השופט יהודה זפט, ונגד ארבע שופטות, תובע עתה חקשורי את שופט בית המשפט העליון, דנציגר, ואת שותפו לשעבר, עו"ד קלגסבלד, וטוען כי הם מסרבים להחזיר לו מניות ב-100 מיליון אירו שהפקיד אצלם בנאמנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il