X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוצאות השכר בבזק קווי גדלו - בשל עליית שכר שקיזזה את החיסכון שנבע מפרישת עובדים - וכן כתוצאה מעלויות הקשורות בתנאי העסקתם ותנאי פרישתם של מנהלים בכירים
▪  ▪  ▪
רודב: "אסור להתעלם מהבעיות המעיקות על הקבוצה"
[צילום: בזק]
המנכ"ל, אבי גבאי. המשך הצמיחה במנויים

הרווח הנקי של בזק ירד ברבעון השלישי של השנה ב-18%. כך עולה מהדוחות הכספיים של הקבוצה שפורסמו היום (ה', 15.11.07). הרווחיות הסתכמה ב-255 מיליון שקל ברבעון השלישי, אולם בתשעת החודשים הראשונים של 2007 גדל הרווח ב-11% - והסתכם ב-1.02 מיליארד שקל.
התזרים חופשי של קבוצת בזק ירד ברבעון השלישי ב-19% והסתכם ב-601 מיליון שקל; בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיע התזרים החופשי של הקבוצה ל-1.76 מיליארד שקל, ירידה של כ-6% לעומת התקופה המקבילה של 2006. בסוף ספטמבר 2007, עמד החוב הפיננסי נטו של הקבוצה על 4.51 מיליארד שקל, זאת לעומת 3.72 מיליארד שקל בסוף ספטמבר 2006, ו-4.71 מיליארד שקל בסוף יוני 2007.
בבזק קווי בולטת המגמה של המשך הצמיחה במנויי ושירותי האינטרנט המהיר, בהשוואה מול הרבעון המקביל אשתקד. הירידה של כ-40 מיליון שקל בהכנסות מטלפוניה (לא כולל הכנסות זמן אוויר בסלולאר, הנגבות על-ידי בזק ומשולמות לחברות הסלולר) פוצתה כמעט במלואה על-ידי גידול באינטרנט המהיר ובשירותי התקשוב.
כך, בניכוי הכנסות מזמן אוויר, מראות הכנסות בזק קווי יציבות זה הרבעון השלישי ברציפות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ולמרות ירידה של כ-99 מיליון שקל בהכנסות מטלפוניה, הירידה בהכנסות בזק קווי (שוב, בניכוי הכנסות מזמן אוויר בסלולר) מסתכמת בכ-21 מיליון שקל בלבד.
באינטרנט המהיר ממשיכה לבלוט מגמת שדרוגי המהירות. נרשמו יותר מרבע מיליון שדרוגים מתחילת השנה וכ-270,000 לקוחות שכבר מנויים על קצבי גלישה של 2 מגה ומעלה מלמדים על "שינוי דרמטי", כלשון בזק, העובר על שוק האינטרנט המהיר ומשפר את קצבי הגלישה.
הוצאות השכר בבזק קווי גדלו - בשל עליית שכר שקיזזה את החיסכון שנבע מפרישת עובדים, וכן כתוצאה מעלויות הקשורות בתנאי העסקתם ותנאי פרישתם של מנהלים בכירים. הוצאות ההפעלה והכלליות ירדו בכ-4.4% בתשעת החודשים הראשונים, ובכ-8.8% ברבעון השלישי של 2007.
הירידה נבעה בעיקר מקיטון בהוצאות קישור גומלין למפעילי התקשורת הסלולרית, שירותים ואחזקה על-ידי קבלני משנה, חומרים וחלקי חילוף ואחזקת בניינים, אשר קוזזה בעלייה בהוצאות תמלוגים ובהוצאות כלליות, בעיקר עקב גידול בהוצאות קישור גומלין למפעילי תקשורת פנים ארצית נייחת.
הכנסות הקבוצה גדלו ל-9.280 מיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2007, לעומת 9.115 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 1.8%. ברבעון השלישי השנה צמחו ההכנסות ב-1.8% לכ-3.139 מיליארד שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2007גדלה ההכנסה מאינטרנט, תקשוב ותמסורת בכ-90 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יו"ר דירקטוריון בזק, שלמה רודב, שאלה הדוחות הכספיים הראשונים מאז נכנס לתפקידו, אמר עם פרסומם כי התוצאות הכספיות הן "יפות". לדבריו "אין ספק שקבוצת בזק איתנה ויש לה מגוון יכולות מרשים שאין לאף קבוצת תקשורת אחרת בארץ. הרווח הנקי ממשיך לגדול והתוצאות הכספיות מראות שהלקוחות ממשיכים לתת בנו אמון רב ורואים בנו גוף המוביל את ענף התקשורת. דווקא לצד שלל הבעיות שאנו מתמודדים איתן - זהו ללא ספק הישג נאה.
"עם זאת אסור להתעלם מהבעיות המעיקות על הקבוצה. בזק קווי עברה טלטלה קשה לפני מספר חודשים עם חילופי ההנהלה. מאז התייצבה ההנהלה והחברה נמצאת בידיים נאמנות ומיומנות לקראת החרפת התחרות הצפויה בשוק הנייח".
בהנהלת בזק טוענים כי סד המגבלות הרגולטוריות המוטל עליה אינו מוטל על אף חברה אחרת, "תופעה שאין לה אח ורע בארץ ובעולם, ובייחוד בולטים הדברים לקראת השקת ניידות המספרים בעוד ימים ספורים. המגבלות הקיימות פוגעות בתחרות".

תאריך:  15/11/2007   |   עודכן:  15/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בזק: ירידה של 18% ברווח הנקי ברבעון השלישי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי קליפת המוח של ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתפתחת באופן איטי יותר ממוחם של ילדים שאינם סובלים מההפרעה
הדר פרבר
"זו שאלה מצוינת", כך הגיב סנאטור רפובליקני ומועמד לנשיאות ארצות הברית כשנשאל איך "מכים את הכלבה" - הילרי קלינטון
איציק וולף
מסמך חתום בידי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מאשר באופן עקרוני את התוכנית החדשה של מערכת הביטחון להגבלת חשמל לרצועת עזה    משרד המשפטים מדגיש: לא מדובר בהכרעה סופית
הדר פרבר
למעלה מ-4,000 פליטים עירקים ביקשו השנה אישור לעבור להתגורר בארצות הברית
שרון קביליו
אבי גבאי מונה למנכ"ל חברת בזק    בחודשים האחרונים כיהן גבאי כממלא-מקום המנכ"ל וכמפקח על פעילות התקשורת הקווית של החברה    כעת, עם סיום תפקידו של המנכ"ל הקודם, הפך מינויו של גבאי לרשמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il