X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר ה-SPARCL שנערך על-ידי פייזר אצל מטופלים עם מחלת כליות כרונית, ליפיטור הפחית את הסיכון של אירועים קורונריים גדולים ב-39% בהשוואה לפלצבו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

חולים אחרי שבץ מוחי או מיני שבץ, שטופלו בתרופת ליפיטור של חברת התרופות פייזר, במינון של 80 מ"ג, ייוצבו או הראו שיפור בתפקוד הכליות. התרופה הורידה את הסיכון לשבץ נוסף ב-16% ואת הסיכון לאירועים כליליים גדולים ב-35%. כך עולה ממחקר ה-SPARCL שנערך על-ידי פייזר.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 4,731 מטופלים. תוצאות המחקרים התבטאו בחולים - עם או בלי מחלת כליות כרונית, סינדרום מטבולי או סוכרת סוג 2.
חולי שבץ מוחי עם סוכרת סוג 2, סינדרום מטבולי או מחלת כליות כרונית, נמצאים בסיכון מוגבר של אירועים קארדיווסקולריים נוספים, בהשוואה למטופלים ללא המחלות האלו.
מנתוני המחקר עולה, כי חולים שעברו שבץ מוחי או מיני שבץ, ללא מחלת כליות כרונית ועם סינדרום מטבולי שטופלו בליפיטור 80 מ"ג, הראו שיפור משמעותי בתפקוד הכליות שלהם, בהשוואה לפלצבו.
עוד נמצא, כי חולים שעברו שבץ מוחי או מיני שבץ, עם סוכרת סוג 2, וטופלו בליפיטור, הראו ייצוב של תפקודי הכליות, בעוד שמטופלים שקבלו פלצבו, תפקודי הכליות פחתו משמעותית.
במחקר שנערך, מטופלים עם מחלת כליות כרונית היו בסיכון גבוה יותר של 27% לשבץ מוחי או אירועים קורונריים גדולים (70%), בהשוואה למטופלים בלי מחלת כליות כרונית.
אצל מטופלים עם מחלת כליות כרונית, ליפיטור 80 מ"ג הפחית את הסיכון של אירועים קורונריים גדולים (כולל מוות קרדיווסולרי, התקף לב לא פאטלי, החייאות עקב דום לב) ב-39% בהשוואה לפלצבו, למרות שלא היה הבדל בסיכון של שבץ בהשוואה לפלצבו.
ד"ר קמפס, מנהל היחידה הנפרולוגית ויתר לחץ-דם באוניברסיטת דרום קליפורניה, מסר: "התוצאות הללו משמעותיות במיוחד לחולי סוכרת לאחר שבץ מוחי, משום שלחולים אלו סיכוי לפתח מחלת כליות מתקדמת. עם ליפיטור יכולנו לייצב את תפקוד הכליות של המטופלים, שעשויים לתרום להפחתת שיעורם של אירועים קרדיוווסולריים".
ליפיטור הינה תרופת מרשם. בין תופעות הלוואי ניתן להבחין בעלייה באנזימי כבד, חולשת שרירים ופירוק שרירים שהיו נמוכות ודומות לפרופיל הבטיחות הידוע של ליפיטור.

תוצאות המחקר הוצגו במושב המדעי השנתי של ארגון הלב האמריקני
תאריך:  15/11/2007   |   עודכן:  15/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליפיטור משפרת את תפקוד הכליה של חולים שעברו שבץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
בית משפט מתח ביקורת על תובע שקיבל פיצוי ממועצה מקומית לאחר שרכבו ניזוק ממכסה ביוב וחתם על כתב ויתור    התובע חויב בהוצאות משפט לנתבעת
איריס פרחי
מכון הכושר סירב להחזיר את יתרת התשלום בהתבסס על תנאי הרישום    פסק הדין ניתן על דרך הפשרה בהתאם לסעיף 79 א' לחוק בתי המשפט
דרור מרום
החברה ממשיכה לשבור את שיאי הרווחיות שלה    הכנסות החברה עלו בשיעור זעום של 3% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה - אך הרווח התפעולי עלה ב-44%
רותי אברהם
ביהמ"ש המחוזי בחיפה שלח למאסר עולם רועה צאן כבן 17 שרצח את "נערת הטבע" מעיין בן-חורין ז"ל    השופטים: יידע כל קטין כי אין לו חסינות
הדר פרבר
17 קבלנים נכנסו למעלית ובשל תקלה היא צנחה מגובה של כמאה מטרים    שבעה בני אדם נהרגו ועשרה נפצעו    סין הכריזה על מלחמה בתאונות עבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il