X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הודה בעסקת טיעון כי שתל את תוכנת הריגול העסקי במחשבים של 6 קורבנות צפוי ל-15 חודשי מאסר ושלילת רישיון לצמיתות
▪  ▪  ▪
[צילום: ישראל סא]

בית המשפט המחוזי בת"א הרשיע (יום ה', 15.11.07) את אליעזר פילוסוף, שפעל כחוקר פרטי במשרד החקירות "בללי פילוסוף חקירות" ברמת גן, על חלקו בפרשת "הסוס הטרויאני". פילוסוף הודה, על-פי עסקת טיעון, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, החדרת נגיף מחשב, האזנת סתר, חדירה לחומר מחשב שלא כדין כדי לעבור עבירה אחרת, ופגיעה בפרטיות.
העונש שעליו הוסכם על-פי עסקת הטיעון הוא 15 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 50,000 ש"ח ושלילת רישיון החוקר הפרטי והרישיון לניהול משרד לחקירות פרטיות - לצמיתות.
התוכנה של רות אפרתי
פילוסוף נאשם שבין השנים 2004 ו-2005, הזמין מרות האפרתי שירותים של החדרת סוסים טרויאניים למחשבים של 6 קורבנות, למטרות של ריגול עסקי פלילי. בין הקורבנות: חברת נאמנות שווייצית ואיש עסקים ישראלי הפועל בחו"ל (שמותיהם נאסרו בפרסום), חברת תביג פלסטיק בע"מ וחברת צילומעתיק בע"מ. הסוסים הטרויאניים הוחדרו במסווה תמים של תקליטור פרסומי או במסווה של תכתובת דואר-אלקטרוני מגורם המציע לקורבן הצעה עסקית כביכול.
הסוס הטרויאני שבו נעשה שימוש נודע כבעל יכולות מתוחכמות ויוצאות דופן, וביכולתו - לאחר החדרה למחשב הקורבן - לשגר את כל קבצי המחשב, תכתובות הדוא"ל שנאגרו במחשב, הסיסמאות שבהן נעשה שימוש במחשב זה והיסטוריית הגלישה באינטרנט. כמו כן שלח הסוס הטרויאני תצלומי מסך (screenshots) של מחשב הקורבן אחת לכל כמה זמן, ותיעד את כל הקלדות המקלדת מצד המשתמש בזמן האמיתי.
עבירות קלות יחסית לשאר הנאשמים
פילוסוף נעצר ב-24 במאי 2005 במסגרת גל מעצרים רחב הקף, שקדמה לו חקירה סמויה ממושכת שהתקיימה במקביל בישראל, באנגליה, בגרמניה ובארצות-הברית. כעבור חודש וחצי הוגש נגדו כתב-אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בשנה וחצי האחרונות התנהלו ישיבות הוכחות רבות בתיק, שבו עמד פילוסוף לדין עם חוקרים פרטיים נוספים. בתיק הוגשו אלפי מוצגים והוא מצוי בעיצומה של פרשת התביעה. במקביל, בפרק זמן של כמה חודשים, התנהלו מגעים בין עורכת-הדין אופיר נריה-כץ, באת כוחו של פילוסוף, לבין צוות התביעה בפרשת הסוס הטרויאני, שהו השתתפו עורכי הדין חיים ויסמונסקי, שירי רום, כנרת כאהן ומיטל מור.
במסגרת עסקת הטיעון עתרו הצדדים להוצאת צווים שיאסרו על פילוסוף כל שימוש במידע שהושג שלא כדין. כמו כן ביקשו לחלט את כל מחשביו של פילוסוף אשר נתפסו במסגרת החקירה.
הצדדים הדגישו לפני בית המשפט כי חלקו של פילוסוף בפרשה היה קל יחסית לחלקם של החוקרים הפרטיים האחרים, משום שהוא לא עסק בהחדרת הסוסים הטרויאניים בעצמו, וכן מספר הקורבנות שבהם פגע קטן ממספר הקורבנות שיוחס לנאשמים אחרים.

תאריך:  15/11/2007   |   עודכן:  15/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החוקר הפרטי פילוסוף הורשע בפרשת הסוס הטרויאני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לאחר ההרשעה בפלילים, אדון פילו
יויו1  |  15/11/07 16:40
2
פילו חבל שנפלת ל"ת
אין פי  |  15/11/07 16:49
3
חוקר פרטי מתרברב שיש בידיו
מיטלי  |  15/11/07 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
חניכיו של עודד קטש עומדים בפני משוכה ספרדית לא פשוטה הערב ב-21:00. דאבור קוס המוכר לנו מנבחרת קרואטיה ואנדונג הסנגלי יקשו את חיי הצהובים
דרור מרום
מבין המדינות המובילות - העליות הגבוהות ביותר לעומת אוקטובר שעבר נרשמו בתנועת הנוסעים לסין, גידול של 45.7%, לטורקיה, גידול של 86.25% ולרוסיה - שהתנועה אליה וממנה צמחה ב-39.17%
דרור מרום
אגף הפנסיה המליץ על 6 בתי השקעות - שינהלו 10 מיליארד של נכסים ב-13 קופות ענפיות    הזוכים המאושרים: פריזמה בית השקעות, פסגות אופק ניהול השקעות, מנורה מבטחים ניהול השקעות, כלל פיננסים בטוחה ניהול השקעות, ד"ש ניירות ערך והשקעות, ואי.בי.אי-אמבן ניהול השקעות
דרור מרום
הגיוס: בהנפקת מניות ואג"ח    החברה הונפקה לפי שווי של כ-240 מיליון שקל - ולראשונה בישראל הונפקו אגרות החוב בשיטה הלא-אחידה
משה ריינפלד
הושבעו 14 שופטים חדשים, ובהם שופט ביהמ"ש העליון דנציגר    ביניש: השופטים נבחרו לפי כישוריהם, לא לפי מוצאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il