X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופטים פסלו עדות ששימשה ראיה מרכזית של התביעה משום שהושגה בחקירת משטרה "קשה ודורסנית" "החוקרים 'לשו' את החשוד", כתב השופט בפסק הדין
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה (יום ה', 15.11.07) את יוסף זוהר מאשמת רצח אביו משה באפריל 2002 בשיתוף פעולה עם ולנטין טוקילה, מטפלו הסיעודי של האב, שהיה חולה במחלת ניוון שרירים קשה וסופנית ונזקק לטיפול צמוד ולמכונת הנשמה. משפטו של טוקילה נמשך לפני הרכב שופטים אחר.
התביעה טענה כי לזוהר ולטוקילה היו מניעים נפרדים לרצוח את האב. את זוהר הניע, לטענת התביעה, רצון לרשת את האב באמצעות צוואה שעליה החתים את אביו כ-10 ימים בלבד לפני מותו, ואילו את טוקילה הניע הרצון לקבל 30,000 - 50,000 דולר שהבטיח לו זוהר תמורת עזרתו להרוג את אביו.
אבל השופטים ג'ורג' קרא, שרה דותן וד"ר עמירם בנימיני החליטו לזכות את זוהר מחמת הספק, לאחר שפסלו את הראיה המרכזית נגדו, והיא הודאתו של טוקילה במשטרה, וקבעו כי היא הוצאה מפיו באמצעים ברוטליים.
התביעה: זוהר פעל לנשל את אשת אביו
מכתב האישום עולה כי באותה תקופה התגורר האב עם שרה זוהר, אשתו מנישואיו השניים, בדירתם ברמת השרון. יוסף, בנו של משה זוהר מנישואיו הראשונים, התגורר בביתו בראש העין. כשנתיים לפני מותו ערך האב צוואה חתומה כדת וכדין, ולפיה הוריש את רוב רכושו לאשתו שרה, ואת חלקו הנותר לבנו יוסף ולנכדיו, ילדיה של בתו מיכל. אבל כאשר נעדרה שרה מהבית לתקופה ארוכה עקב נסיעה לחו"ל, החתים הבן את אביו החולה על מסמך הממנה אותו לשמש אפוטרופוס לגופו ולרכושו וניסה להוציא כ-400 אלף שקל מחשבונו של אביו. ניסיון משיכת הכסף נכשל משום שפקידת הבנק גילתה שאין לבן סמכות לחתום.
כעבור זמן מה הוגשה בשמו של האב תביעת גירושין נגד שרה ובה נאמר שאין לשרה כל זכות ברכושו. באותה תקופה השתלט הבן על דירת אביו, הציב בה מאבטחים ולא אפשר לשרה להיכנס. באפריל 2002 חתם האב בבוהן ידו על צוואה חדשה המורישה לבנו את רוב הרכוש, ואת השאר לבתו מיכל ולילדיה.
בכתב האישום נטען כי כדי להשלים את צעדיו לרשת את אביו ניתק את יוסף זוהר את האב ממכונת ההנשמה. המטפל שנכח במקום התנגד תחילה, אבל אחר כך שיתף איתו פעולה.
החוקרים 'לשו' את טוקילה
בפסק הדין שזיכה את יוסף זוהר מחמת הספק, כתב השופט ג'ורג' כי "התמונה שעולה מחקירתו של טוקילה היא תמונה של חקירה קשה ודורסנית במהלכה 'לשו' החוקרים את טוקילה בהבטחות, איומים, צעקות ופיתויים, עד כי זה הפך בידם כחומר ביד היוצר, שהיה נכון לאשר עבורם כל עובדה שהציגו לו אותה כ'אמת', או כזו שיכולה לעזור לו בהפחתת האשמה המוטחת בו".
עוד כתב: "רצונם של החוקרים לפענח את תעלומת מותו של משה ז"ל, והיותם שבויים בקונספציה חקירתית שביקשו להוכיחה באמצעות טוקילה, פגעו בשיקול דעתם עד כדי כך שהם חיפשו לטוקילה הסברים דחוקים שלא לאמר קלושים, לסתירות המהותיות הקיימות בהודעותיו המרובות".
ראיית הבסיס נעדרת
"בנסיבות אלו, כאשר אין בפני בית המשפט גרסה של העד המרכזי, שראויה לזכות באמונו של בית המשפט, הופך הדיון בשאלה אם יש בחומר הראיות, שהציגה המאשימה 'דברים לחיזוקה' - בין חיזוק רגיל ובין חיזוק 'מוגבר' - למיותר, בשל העדרה של "ראיית הבסיס" שצריכה לשמש כנדבך מרכזי לביסוס האשמה ואשר אליה מצטרפות ראיות החיזוק", כתב השופט.
השופט בנימיני תמך בביקורתו של השופט קרא על עדותו של טוקילה, והוסיף כי ניתן לבסס את זיכויו של זוהר גם על טענת האליבי שהעלה, הנתמכת בעדות אשתו. השופט קבע כי טענה זו לא הופרכה, ולפחות נותר ספק סביר בשאלה אם נכח זוהר בבית אביו בשעה שלפי כתב האישום אירע בה הרצח.
תאריך:  15/11/2007   |   עודכן:  15/11/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
זוכה מאשמת רצח אביו כדי לרשת את רכושו
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
מסריח מאוד פה
גאולה18  |  15/11/07 23:43
 
- השאלה היא רק מתי הוא קנה אותם
קידי  |  16/11/07 06:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר הרשות הפלשתינית קרא להתקוממות נגד שלטון חמאס בעזה בעקבות הריגת שמונה פעילי פתח    אומר כי יש להכיר בכך שפלשתין ההיסטורית תכיל שתי מדינות: פלשתין וישראל
אלעזר לוין
התשואה באוקטובר - 2.9%    גידול חד ברווחי השקעה לעומת אשתקד
אלעזר לוין
תחזית הביקוש ל-18 השנים הבאות: מבקשים לקנות 160 אלף דירות יד שניה ו-99 אלף דירות יד ראשונה    צפויים מחסור חמור והתייקרויות בדירות חדשות    עיקר הרזרבה הקרקעית - במודיעין עילית
דרור מרום
ההפסד הנקי לפני הוצאות ארגון מחדש בתשעת החודשים הראשונים של 2007 הסתכם ב-3 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 4.4 מיליון דולר    ברבעון השלישי של 2007 היה לחברה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך 11.2 מיליון דולר - לעומת תזרים מזומנים חיובי של 4.6 מיליון דולר ברבעון המקביל
ONE
הטיימס מדווח שקברניטי הכדורגל שלנו עמלים על הצעה נדיבה שתחזיר את מאמן צ'לסי לנבחרת, על חשבונו של דרור קשטן. קולינה החליט לא להגיע לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il