X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרשנים: הנרי פולסון מנסה להרגיע את שותפותיה הגדולות של ארה"ב לסחר לקראת פתיחת ועידת ה-G-20 בקייפטאון בשבת
▪  ▪  ▪
קטן אבל חזק. פולסון בוחן במטבעת וושינגטון שטרות חדשים של 20 דולר (צילום AP)

שר האוצר של ארה"ב הנרי פולסון אותת לשותפותיה של ארה"ב לסחר, כי הדולר יתאושש וישקף את "חוסנו ארוך הטווח" של המשק האמריקני. אנליסטים סבורים שפולסון עושה מאמצים לומר באוזניהם של קובעי המדיניות באירופה ובקנדה מה שהם מעוניינים לשמוע.
שר האוצר האמריקני שוחח (יום ה', 15.11.07) עם כתבים הנלווים אליו, בבואו לקייפטאון שבדרום אפריקה להיוועד עם ראשי ה-G-20 , קבוצת המשקים הגדולים בעולם. "המשק שלנו כמו כל משק אחר נתון לעליות ולמורדות", אמר. לדבריו, צמיחת המשק האמריקני, הנמשכת זה שש שנים רצופות, תימשך וכי בסופו של דבר תבוא הצמיחה לידי ביטוי גם בערכו של הדולר.
ראשי המשקים של אירופה, קנדה ויפן הביעו באחרונה חששות בגלל חולשת הדולר. יש הסבורים כי דברי פולסון יפיגו מעט את המתחים עם פתיחת ועידתם של שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של קבוצת 20 המדינות הצפויה בשבת (17.11.07), וכן בפגישת הנשיא ג'ורג' בוש עם ראש ממשלת יפן יסואו פוקודה.
היצוא האמריקני - נקודת האור
פולסון החל להשמיע את התבטאויותיו האופטימיות בראשית החודש כאשר אמר, כי "לארה"ב יש כלכלה תחרותית וחזקה מאד שהוכיחה את עצמה במשך שנים רבות", וכי "הדולר הוא מטבע היתרות הבינלאומי מאז מלחמת העולם השנייה, ויש לכך סיבה". אבל אנליסטים מציינים כי זו דרכם של שרי האוצר להתבטא ב-13 השנים האחרונות, בין שהדולר עולה ובין שהוא יורד.
לפני שהואצה צניחת הדולר לפני כחודש שיבחו פולסון ובוש שוב ושוב את יצוא השיא של ארה"ב כנקודת האור במשק. היחלשות הדולר הייתה אחד הגורמים העיקריים להגברת היצוא האמריקני ב-14%, ל-140.1 מיליארד דולר בספטמבר ולצמצום הגירעון המסחרי לשיעורו הקטן ביותר מאז מאי 2005. שיפור הסחר האמריקני עלול לגרום להאטה באירופה, בקנדה וביפן ומעורר את ממשלותיהן להגיב.
בראיון לעיתון הלונדוני "פייננשל טיימס" לפני ימים אחדים אמר ראש ממשלת יפן כי התחזקות הין אינה רצויה ויעץ שלא להמר על ספקולציות במטבע של ארצו.
מאיימים במלחמת סחר
נשיא הבנק המרכזי האירופי ז'אן-קלוד טרישה אמר באחרונה, כי לעולם אין לתמוך בצעדים "ברוטאלים" בתחום המטבע. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר לחברי הקונגרס האמריקני, כי ארה"ב חייבת לחזק את הדולר או להסתכן במלחמת סחר. בקנדה, שבה הדלדל העודף המסחרי לשיעורו הקטן ביותר מאז 1998, אמר שר האוצר ג'ים פלהרטי בשבוע שעבר, כי הוא מודאג מהתייקרות הדולר הקנדי. סגן נגיד הבנק המרכזי של קנדה אמר השבוע, כי ירידת המטבע האמריקני עלולה לגרום ל"עליית התמיכה במדיניות סחר מפלה".
פולסון, שהחל בביקורו בן ששת הימים במדינות אפריקה ,מסר כי הוא צופה שנושא שערי החליפין יעלה בשני ימי ועידת ה-G-20, שמיוצגות בה המדינות העשירות והכלכלות העולות, ובהן סין והודו.
אולם פרשנים אינם סבורים שלוועידה תהיה השפעה דרמטית על הסחר הבינלאומי במטבע חוץ, המסתכם ב-3.2 ביליון דולר מדי יום. הם אומרים כי פולסון משתמש במנטרה של "דולר חזק" כפי שנהג להשתמש במנטרות כאשר היה יו"ר חברת הברוקרים "גולדמן סאקס".

תאריך:  16/11/2007   |   עודכן:  16/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר האוצר האמריקני: הדולר יתאושש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יופ ציוני
נבחרת רוסיה נחתה בארץ והספיקה להתבלבל בדרך לפני שמצאה את האוטובוס הנכון. עוד מהמאמן: "האנגלים בעמדה נחותה, אנו תלויים בעצמנו"
דניאלה סמרי
החשוד בזריקת החזיז ובפציעת המאבטח במלחה הובא להארכת מעצר בירושלים וחזר בו מהודאתו    "פעלתי בלחץ המשטרה, אני לא עבריין, אני בא ממשפחה טובה"    אמו שוחררה מן המעצר
עומר עמנואל
עיתון הקהילה היהודית היוצא בבריטניה חושף מייל של פקידיו הבכירים של יורש העצר הבריטי שמסרבים להזמנה כי "ביקור זה יסייע למעמדה הבינלאומי של ישראל"
עידן יוסף
הסתיים שלב הגשת ההצעות למכרזי הרדיו התורני ספרדי, אך אף אחד מערוצי הקודש לא הצליח להעפיל לגמר    שתי קבוצות של אנשי עסקים עברו את השלב הראשון של המכרז
איציק וולף
במסגרת הפקת לקחים ממלחמת לבנון השנייה החל צה"ל לפתח מטוס ללא טייס שיהיה מסוגל לשאת פצועים ולבצע משימות לוגיסטיות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il