X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הזהיר כי המשבר הפוליטי הקשה, המונע מלבנון לבחור נשיא, עלול להביא את המדינה לסף התהום
▪  ▪  ▪
באן [צילום: AP]

בתום ביקורו בביירות אמר (ו', 16.11.07) מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, כי לבנון ניצבת על סף תהום בשל המשבר הפוליטי העמוק בו היא שרויה ובעיקר בשל העובדה שקיצו של המשבר אינו נראה באופק.
באן כיוון בדבריו לעובדה ששני המחנות הפוליטיים היריבים בלבנון, המחנה המתנגד להתערבות סוריה בענייניה של לבנוןף בראשות ראש ממשלת לבנון פואד סניורה, והמחנה הפרו סורי בלבנון, בו חברים החיזבאללה ותנועת אמל, לא הצליחו להחליט על מועמד מוסכם לנשיאות לבנון. עקב אי-ההסכמה נדחו הבחירות לנשיאות לבנון שלוש פעמים. הבחירות אמורות להתקיים בשבוע הבא, ב-21 בנובמבר.
באן אמר כי הוא אמר למנהיגי שני הצדדים בפרלמנט הלבנוני, עימם נפגש, כי עליהם לפעול להשגת פתרון מוסכם לסוגיה. לדבריו, "הפרלמנט צריך להתאחד על-מנת לבחור נשיא חדש".
"העולם כולו מביט על לבנון. מדובר ברגע קריטי לעתיד המדינה. ללא שיתוף פעולה המדינה עלולה להגיע אל סף התהום. אני מצפה שכל חברי הפרלמנט לבנונים יתאחדו כדי להביא לסיומו של התהליך הפוליטי הזה בצורה דמוקרטית וללא אלימות", דברי מזכ"ל האו"ם.
החיזבאללה תומך במועמדות מישל עון, הפרו סורי. כעת מעריכים בלבנון כי לא צפויה בחירתו של מועמד כלשהו לתפקיד נשיא לבנון, שכן שני המחנות אינם מצליחים להגיע להסכמה על מועמד אחד. החשש הוא כי כישלון נוסף בקביעת מועד הבחירות עלול לגרום לעימותים אלימים בין תומכי שני המחנות ואף לשפיכות דמים.
לפני כשבוע הודיע דובר הפרלמנט הלבנוני ומנהיג תנועת האופוזיציה השיעית אמל, נביה ברי, על דחיית מועד הבחירות בפעם השלישית. לדברי ברי, יש צורך בזמן נוסף כדי למצוא מועמדים המקובלים על הממשלה, הפרו-אמריקנים והאופוזיציה הפרו-סורית. הנשיא הפרו-סורי, הגנרל אמיל לחוד, צפוי לסיים את תפקידו ב-24 בנובמבר ולמנות ממשל זמני.
החוקה הלבנונית קובעת כי בחירת נשיא חדש דורשת רוב של שני-שלישים מכלל 128 חברי בית המחוקקים הלבנוני. הבחירות נדחו כאמור כבר פעמיים. המחנה האנטי-סורי, בעל רוב בפרלמנט, מנסה לעשות שימוש בכוחו כדי לבחור במועמד משלו לתפקיד הנשיא. האופוזיציה הפרו-סורית מעדיפה כמובן מועמד שיגן על המיליציה השיעית החיזבאללה.
הקיטוב בין שני המחנות הביא בשנה האחרונה למשבר פוליטי חריף בלבנון, ששיאו בהפגנות ענק ובשביתה כללית שארגן החיזבאללה נגד ממשלת לבנון האנטי-סורית. על-פי החוקה הלבנונית, בבחירות הקרובות יכול להיבחר רק נשיא ממוצא נוצרי-מרוני, שיחליף את הנשיא הנוכחי לחוד.

תאריך:  16/11/2007   |   עודכן:  16/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עומר עמנואל
כך דיווח "א-שארק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון    לבנון הגישה תלונה נגד ישראל
הילה רפופורט
אישה לבנונית הצליחה להשיג אזרחות אמריקנית תוך שימוש במסמכים מזוייפים, לעבוד במשך ארבע שנים בסוכנות הביון האף-בי-איי ולאחר מכן בסי-אי-איי, כשהיא משיגה חומר סודי על החקירות המתנהלות נגד החיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il