X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התארגנו בהסתדרות ודורשים הסכם קיבוצי לשיפור תנאי העסקתם "המחפירים", כלשונם ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה לאחר שהדיילים דיווחו על שינה על הרצפה במהלך טיסות ארוכות, שכר מתחת למינימום - והלנת דיילים במלונות לא בטיחותיים הנהלת ישראייר: "מוכנים למו"מ מיידי"
▪  ▪  ▪
ישראייר. דיילות ישנות על הרצפה?

דיילות ודיילי האוויר של חברת התעופה ישראייר, הקימו ועד עובדים ראשון מסוגו בחברה הנמצאת בבעלות קבוצת גנדן של נוחי דנקנר ואבי פישר. בחודשים האחרונים, הצטרפו להסתדרות יותר משליש מדיילי החברה, ובסך-הכל 65 דיילים ודיילות מתוך 85 הצוותים בחברה.
כזכור, על-פי החוק, עם הצטרפותם של יותר משליש מהדיילים בחברה להסתדרות, הרי שההסתדרות הופכת לאירגון היציג שלהם ומייצגת אותם מול המעסיק. הדיילים והדיילות התלוננו בהסתדרות על תנאי עבודה ותנאי העסקה "מחפירים". הם מוחים על כך שבטיסות ארוכות הדיילים ישנים על הרצפה בשל מחסור במספר המושבים המיועדים למנוחה. המושבים שקיימים ממוקמים על יד השירותים. זאת - לעומת חלק מחברות התעופה האחרות, שמספקות חדרי שינה עם מיטות לדיילים בזמן טיסות ארוכות.
כמו כן, טוענים צוותי ישראייר, כי בטיסות ארוכות הדיילים מקבלים פחות משכר המינימום. "הם מרוויחים שכר קבוע לטיסות וזה על בסיס שעות אוויר בלבד", נטען מדיילי ישראייר, "כך שאם הדיילים עובדים יותר שעות בשל עיכובים, שדה תעופה עמוס או שעות עבודה נוספות בקרקע, הם לא יקבלו שכר על כך. מבדיקה של הלשכה המשפטית של ההסתדרות, אשר בדקו את השעות נראה כי בהרבה מן הטיסות, הדיילים מרוויחים פחות משכר המינימום".
הדיילים טוענים, כי הם משלמים על עלות ההכשרה שלהם: במהלך קורס ההכשרה, הדייל המועמד משלם לחברה עלות הכשרה בסכום של 1,750 שקל ובמקביל, הדייל מקבל שכר מינימום עבור הקורס. "התנהלות זו", טוענת ההסתדרות, "הינה בניגוד לפסיקת ביה"ד לעבודה שהכריע במקרה דומה, לגבי דיילי אל-על, שיש לשלם לדיילים על הקורס במלואו".
הדיילים גם מתלוננים שחוזה העבודה שלהם אינו מגדיר מה זה שעות עבודה, שעות מנוחה ופעילות. כך שמבחינת החברה, הדיילים יכולים לעבוד 24 שעות ללא מנוחה או לחלופין, לטוס לבנגקוק, לנוח ארבע שעות ולחזור בטיסה אחרת מיידית לארץ. הם מוחים גם על הרעת התנאים מבחינת מגורים. "לאחר טיסות ארוכות מלינים את הדיילים במלונות לא בטיחותיים - על אוטוסטרדות וללא מאבטחים".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, פנה להנהלת החברה וביקש לנהל משא-ומתן לשפר את תנאי העסקת הצוותים. לאחר שנתקל לדברי ההסתדרות בסירוב מוחלט של ההנהלה הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה.
אדרי: "עד לאחרונה, דיילי ישראייר לא היו מאוגדים כחבריהם בחברות התעופה האחרות - ומכאן התפתחה העסקה הגובלת בהשפלה. מדובר בניצול תום לבם וחריצותם של עובדים צעירים, שלא הבינו עד כמה נוצלו במהלך השנים. אני קורא להנהלת החברה לעגן את זכויות העובדים בהסכם קיבוצי ראוי - כפי שקיים בחברות תעופה אחרות.
הנהלת ישראייר מסרה בתגובה: "קבוצת ישראייר מעסיקה כ–600 עובדים, ומערכת יחסי העבודה לאורך השנים בחברה הינה טובה מאוד ונשענת על שיתוף פעולה הדדי. יחד עם זאת, החברה הודיעה לנציגות דיילי האוויר, כי היא נכונה לקיים עימם באופן מיידי פגישות עבודה בנוגע לתנאי העסקתם לקראת שנת העבודה העומדת בפתח".

תאריך:  18/11/2007   |   עודכן:  18/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיילי ישראייר הקימו ועד עובדים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ההנהלה נבהלה,פוחדת מתביעה.
דב בינדר  |  18/11/07 17:22
2
צריך לדעת לקרוא בין המלים
רן ח  |  18/11/07 18:10
3
קריאת הצטרפות למאבק
ששי  |  19/11/07 15:39
4
אז במה ישראייר טובים?
דייל אוויר  |  22/11/07 00:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ספירס צולמה כשהיא נוסעת ברמזור אדום, כששני ילדיה, שון פרסטון בן השנתיים ואחיו הצעיר ג'יידן ג'יימס במושב האחורי של הרכב
דרור מרום
התעשיינים נערכים לשינויים במערכי הייצור והשיווק לקראת העונה הקרה - והקצרה - בישראל    מוצרי מזון אטרקטיביים נוספים: מרקים, קרוטונים, שקדי מרק, תה וחליטות צמחים
גלית יצחק
במרכז הרפואי תל אביב הושתל קוצב וגאלי בשני חולים הסובלים מדיכאון כרוני עמיד לטיפול תרופתי    פרופ' יצחק פריד: ההשפעה אינה מיידית ומורגשת לאחר מספר חודשים מיום ההשתלה
הדר פרבר
לאחר שנים רבות של ניסיונות ומעורבות מומחים נולד קרנף מקסים
דרור מרום
השינוי יעניק אפשרות לעבור ממוצר פנסיוני אחד למוצר פנסיוני אחר ביחד עם הכספים שנצברו עד יום המעבר - מבלי שהמהלך יהיה כרוך בעלות כלשהי מצד הלקוח    שר האוצר הגיש לוועדת הכספים את תקנות ניוד החיסכון הפנסיוני    בר-און: "זהו מהלך צרכני חשוב - שירחיב את אפשרויות הבחירה של החוסכים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il