X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממשלת בנגלדש דיווחה על 2,127 הרוגים בסופת הציקלון "סידר", אולם בצלב האדום מעריכים כי המספר הסופי של הנספים צפוי להגיע ל-10,000
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אף שמספר ההרוגים הרשמי בסופת הציקלון "סידר" שפקדה את דרום-מערב בנגלדש בימים האחרונים, עומד נכון לשעות הצהריים (יום א', 18.11.07) על 2,127, במדינה חוששים כי בפועל עומד מספר הנספים על 10,000. הממשלה בבנגלדש הכריזה על אסון לאומי.
נציגים של הרשויות באזורים שנפגעו דיווחו על מספר גבוה של תושבים שעדיין נעדרים בזירת האסון. לדבריהם, מספר הנספים בו נקבה הממשלה נמוך מדי ויש לצפות להרוגים רבים נוספים. יושב-ראש הצלב האדום בבנגלדש, מוחמד עבדו רוב, העריך כי מניין ההרוגים באסון יגיע בסופו של דבר ל-10,000. לדבריו "בהתחשב במקרים קודמים וכן בהתחשב בדיווחים המגיעים מהשטח, מספר ההרוגים הסופי יגיע, להערכתי, ל-10,000". גורמים בכירים בבנגלדש צופים אף הם כי מספר הרוגים יהיה גבוה בהרבה מזה הנוכחי. עם זאת, אותם גורמים לא נקבו במספרים.
צוותי חילוץ עובדים כל העת באזורי האסון, בניסיון לחלץ ניצולים מההריסות שהותירה אחריה הסופה. מסוקים וספינות של הצי מנסים להגיע לאלפי תושבים המצויים ברצועת החוף ובאיי מפרץ בנגל, שהציקלון גרם לניתוקם ממרכז המדינה.
הסופה הגיעה לחופי מפרץ בנגל, סמוך לגבול עם הודו, ביום חמישי בלילה (15.11.07), ומהירות הרוחות הגיעה ל-210 קמ"ש. כשהגיעה הסופה למזרח הודו נחלשה מהירות הרוחות ל-50-35 קמ"ש אך היא המשיכה להוריד גשמים כבדים. חלק גדול מאזורי החוף נותק בגלל השטפונות. המחוזות שהפגיעה בהם הייתה הקשה ביותר הם פטואקלי, ברגונה וג'קלתי. 70%-60% מהבתים באזורים הללו נהרסו כליל, ובתוך כך כוחות צבא נרתמו לפעולות ההצלה.
הצי האמריקני שלח לבנגלדש שתי ספינות שעל סיפונן 3500 נחתים, וכן מסוקים כדי לסייע במאמצי החילוץ. הספינות "ווספ" ו"קירסרג'" הפליגו ממפרץ עומן, ואנייה נוספת "טאראווה", יצאה מהוואי לאזור.
הרוחות החזקות ששטפו את דרום בנגלדש עקרו עצים, הפילו עמודי חשמל ואנטנות סלולריות, החריבו בקתות מגורים עד היסוד וגרמו נזקים גם למבני בטון שבהן תפסו התושבים מחסה. על-פי הדיווחים, כ-600,000 בני אדם נמלטו מבתיהם ונותרו בלא קורת גג, כ-2 מיליון בני אדם מתגוררים באזור החוף וקשה לדעת מה עלה בגורל רבים מהם. דוברת הצלב האדם מסרה כי 150 ספינות דייג נעדרות, עקב הסערה ולא יכלו לשוב לחוף.
היסטוריה ארוכה של סופות קטלניות בבנגלדש
לבנגלדש יש היסטוריה ארוכה של סופות ציקלון קטלניות. בשנת 1991 נספו בסופת ציקלון הרסנית יותר מ-140,000 בני אדם. בשנת 1970 היכתה הסופה "בולה", המוגדרת הסופה הגדולה בתולדות המאה ה-20, בבנגלדש ובמזרח פקיסטן וקטלה חצי מיליון בני אדם.

תאריך:  18/11/2007   |   עודכן:  18/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשש: 10,000 הרוגים בסופת הציקלון בבנגלדש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
דירקט קפיטל נכנסה לשותפות עם יזם מקומי ותהיה בעלת 74% במיזם
רותי אברהם
ביהמ"ש ביטל הרשעת סגנית ראש העיר חיפה ונשיאת מכללת עמק יזרעאל פרופ' שנהר מהכפשת פעיל עבודה    השופט: מדובר באשה חסרת ניסיון פוליטי
רונן ליבוביץ
אמירתה של שרת החוץ כי מדינה פלשתינית אמורה לתת פתרון לאומי גם לערביי ישראל מעוררת זעם בקרב השמאל והערבים    ח"כ בראכה: לבני חזרה לכור מחצבתה באזור החשוך
הילה רפופורט
בירושלים אומרים כי אין התקדמות במגעים עם הפלשתינים לניסוח הצהרה משותפת לקראת ועידת אנאפוליס    טרם נוסחה הצהרה משותפת ואפילו לא טיוטת הצהרה
דרור מרום
שר התשתיות הלאומיות, בן-אליעזר: "הרפורמה המתוכננת תגביר את רמת הבטיחות"    שר האוצר, בר-און: "היא חלק חשוב מהתוכנית הכלכלית לשנת 2008 - ותביא להגברת התחרות ולהוזלת עלויות הגז הביתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il