X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי ההסדר שסלול את הדרך לשיקום המועצה המקומית הכושלת יקבלו נושיה 200 מיליון שקל מתוך כ-320 מיליון שקל שנתבעו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת בלהה גילאור, אישרה (יום א', 18.11.07) את הסדר הנושים למועצה המקומית עראבה שבגליל התחתון.
את ההסדר הציעו הנאמנים להסדר, עו"ד רביד פז והכלכלן עוזי צוובנר, ונציג פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי), עו"ד עמית קורן, כדי לסיים את תקופת הקפאת ההליכים נגד המועצה. החלטה מפורטת תצא כפסיקתא שיגישו הנאמנים לאישור בית המשפט בתוך 7 ימים. נאמני ההסדר יישארו גם נאמנים לביצועו עד להשלמתו, בדרך של חלוקת כספי ההסדר לנושים, לפי המפתח הקבוע בהסדר.
השופטת גילאור קיימה דיונים ממושכים בבית המשפט, ובמסגרתם העלו המתנגדים להסדר הנושים המוצע, והתומכים בו, רובם באמצעות עורכי דין אך חלקם גם בלא ייצוג, את עמדותיהם בפירוט. כמו כן הוגשו בכתב לבית המשפט עמדות משלימות והבהרות מפורטות הנוגעות להיבטים ציבוריים של הסדר הנושים המוצע. לפני הגשת ההסדר לאישור בית המשפט, אישרו אותו הנושאים באסיפות שכינסו הנאמנים.
הסדר החברתי התערער
מועצת עראבה, כפר השוכן ליד העיר סח'נין, נקלעה למשבר כספי עמוק לפני שנים אחדות. היקף חובותיה תפחו לממדים ענקיים. ההיקף שהיה ידוע בתחילת התהליך, לפי הספרים, עמד על כ-129 מיליון ש"ח. הרשות חדלה לספק לתושביה שירותים חיוניים, נמנעה מלשלם לעובדיה את מלוא שכרם, וגם לספקיה לא שילמה את חובה. מצבה הלך והידרדר עד כדי ערעור הסדר החברתי בישוב. כמו לרשויות אחרות אושרה תחילה גם לעראבה תוכנית הבראה במשרד הפנים, אך תוכנית זאת לא עלתה יפה, ובחינה כלכלית מעמיקה העלתה שבלא הסדר נושים לא תוכל הרשות להשתקם.
ככלל, תוכנית הבראה מבוססת על הסדרים מרצון עם נושי הרשות - הקטנת החוב, פריסתו וכיוצא באלה. אבל לנוכח היקף החובות של עראבה, המבנה שלהם ופיזורם, וגם לנוכח ההנחה שספרי הרשות אינם משקפים כהלכה את היקף החובות האמיתי, התברר שנדרש הסדר נושים בחסות בית המשפט.
הקפאת ההליכים
נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה נעתרה לבקשת שר הפנים בפברואר 2006 והורתה על הקפאת כל ההליכים שהיו תלויים ועומדים עד לאותה עת נגד מועצת עראבה. כמו כן מינתה שני נאמנים לבחינת תביעות החוב שיגישו הנושים ולגיבוש הסדר נושים. לנאמנים הוגשו תביעות חוב בהיקף כולל של למעלה מ-321 מיליון שקל. לאחר סינון התביעות ובדיקתן הקפדנית הוכרו תביעות בהיקף 197 מיליון שקל. מקצת התביעות עדיין לא הוכרעו, וכן טרם הוכרעו ערעורים על מקצת הכרעות הנאמנים.
לגבי הערעורים, ביקש בית המשפט את חוות-דעתו של הכונס הרשמי במשרד המשפטים. כדרכם של הסדרי נושים, מבטיח הסדר הנושים שגובש לנושי הרשות המקומית רק חלק מחובם המוכר, אך זאת בתנאים של שוויון והגינות מלאים.

תאריך:  18/11/2007   |   עודכן:  18/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שביתת המורים נמשכת    פגישת גישור שהתקיימה במשרדי ההסתדרות הסתיימה ללא תוצאות    אולמרט: אין צורך שאפגש עם רן ארז
הילה רפופורט
חברתם של הוריה של הפעוטה הבריטית מדלן מקאן, ששהתה עם משפחת מקאן בפורטוגל בזמן בו הילדה נעלמה, העידה כי ראתה גבר חוטף את מדלן
משה ריינפלד
בני המשפחה טוענים שהשלושה העלילו על איש העסקים וגזלו את רכושו ובכך גרמו לו לחץ נפשי כבד עד שהתאבד בביתו ברעננה    עורכי הדין: הטענות "הזויות ומופרכות", ובכללן הטענה כאילו יש לנו כוחות מאגיים שאפשרו "להרוג" את מי שהתאבד בעצמו
איציק וולף
במטע זיתים סמוך לבשמת טבעון שבצפון הארץ נמצאה גופת קשיש בן 89 סמוך לטרקטור    חוקרי המשטרה סבורים כי לקה בלבו בעת שעבד על הטרקטור ומת במקום
דרור מרום
משרד האוצר יעביר לרשות השידור 50 מיליון שקל - בהתאם להתקדמות המו"מ מול עובדי רשות השידור    הנהלת הרשות התחייבה כי עד 31 בדצמבר השנה היא תעביר למשרד האוצר, לאחר סיכום עם ועדי העובדים, מסמך אשר יכלול את עקרונות תוכנית הפרישה של העובדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il