X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המבקר קובע כי על הרשויות המקומיות לפעול במסגרת סמכותן להצבת תנאים המגינים על הסביבה בעת רישוי עסקים, למיפוי קרקעות שזוהמו על-ידי מפעלים משפכים תעשייתיים ומחומרים מסוכנים ולמניעת בנייה עתידית או ניהול עסקים בקרקעות אלו - עד שיוסדר ניקוי ופינוי השטחים המזוהמים
▪  ▪  ▪
זיהום בנחל הגדורה
[צילום: גיל גוטמן, מהנדס סביבה, רשות נחל הקישון]

המבקר ניהל בדיקה לגבי הרשויות המקומיות, שיש להן יש תפקיד מרכזי ביישומם ובאכיפתם של חוקי סביבה, בהיותן הגורם העומד בקשר יומיומי עם התושבים. בתחומים סביבתיים מסוימים האחריות מוטלת בעיקר על הרשויות המקומיות; כך למשל, הרשויות המקומיות אחראיות לתחומי התברואה ובריאות הציבור, ובכלל זה פינוי פסולת ומיגור מפגעים ומִטרדים שבשטח שיפוטן.
הטלת אחריות פלילית על הרשויות המקומיות ועל ראשי הרשויות המקומיות היא מהכלים המרכזיים להגנה על ערכי איכות הסביבה, ובעיקר על ערכים סביבתיים הנוגעים לבריאות הציבור. יש להדגיש לדבריו, כי גם רשות מקומית הנתונה במצוקה תקציבית חייבת להפנות משאבים לתחומי איכות הסביבה, ועליה לפעול לפתרון הבעיות הסביבתיות.
רוב התהליכים לשיפור איכות הסביבה מחייבים מערך של תיאום בין הרשויות, האצלת סמכויות, איגוד תקציבים, אכיפה, פיקוח ובקרה המעוגנים בחוק ובתקנות. המבקר חושף כי היחידות הסביבתיות פועלות ברשויות המקומיות ללא גורם מרכז, ללא הכוונה אחידה וללא חובת תיאום בינן לבין עצמן. כתוצאה מכך מוזנח הטיפול בתחומים סביבתיים מסוימים, לא נעשות הפעולות הדרושות מתוך הנחה שהמבצע יהיה בעל הסמכות המקבילה, ואין די פיקוח, אכיפה ובקרה.
הוא קובע כי על הרשויות המקומיות לפעול, במסגרת סמכותן, להצבת תנאים המגִנים על הסביבה בעת רישוי עסקים, למיפוי קרקעות שזוהמו על-ידי מפעלים משפכים תעשייתיים ומחומרים מסוכנים ולמניעת בנייה עתידית או ניהול עסקים בקרקעות אלו, עד שיוסדר ניקוי ופינוי השטחים המזוהמים.
בתחום זיהום האוויר על הרשויות המקומיות לשתף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה לפי הנחייתו, לצורך איתור וסקירה של חומרים נדיפים באוויר שהוכרו כמסוכנים לאדם בטווח הקצר ובטווח הארוך, כגון בנזן מכלי תחבורה, דיאוקסינים ואזבסט המכיל אבק מזיק, כדי לקבוע תקנים וסִפים ובכך למנוע פגיעה בסביבה ובבריאות האוכלוסיה.
על המשרד להגנת הסביבה לקבוע סף סביבתי לחשיפה מינימאלית של האוכלוסיה לקרינה בלתי מייננת מֵרכיבים שונים של רשת החשמל, ולקיים עם הרשויות המקומיות סקרי סיכונים לצורך איתור מוסדות חינוך ומוסדות ציבור שבתחומם נחשפים אנשים לשדות אלקטרומגנטיים בעצמה הגבוהה מהסף שייקבע.
המבקר כותב: "נוכח מתקפת הטילים על מפרץ חיפה במלחמת לבנון ביולי ובאוגוסט 2006 והחרפת הסיכון באזור שבו מצויים חומרים מסוכנים בסמוך ואף בצמוד לריכוזי אוכלוסין, ראוי לבחון מחדש הפרדה פיזית של חומרים מסוכנים ממרכזי אוכלוסיה, לקצר את משך שהותם של חומרים מסוכנים בסמוך למרכזי אוכלוסיה ולהסיט את שינועם של חומרים מסוכנים מכבישים מרכזיים במטרופולין".
הוא קובע כי על הרשויות המקומיות לפעול מול רשויות השלטון המרכזי. "כדי להצליח להשיג מטרות בתחום הגנת הסביבה יש צורך בשיתוף פעולה וביחסי גומלין בין השלטון המרכזי, השואף שנושאים על-אזוריים יטופלו במסגרת שבה נשמרת לו שליטה מלאה בנוגע למדיניות ולביצועה, לבין השלטון המקומי, האחראי לשמירת בריאות הציבור ולמניעתם ולסילוקם של מטרדים סביבתיים שהם תוצר של הפעילות האנושית במרחב העירוני".

תאריך:  19/11/2007   |   עודכן:  19/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרשויות המקומיות: כישלון באכיפת חוקי הסביבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
פרק הביקורת הנוגע לכשירות חיילי המילואים מציג תמונה עגומה של מחסור חמור בימי אימונים ופיקוד שלא עבר הכשרה מתאימה    אזהרות צה"ל שהושמעו על-ידי שר הביטחון לשעבר מופז לא זכו להתייחסות של אריאל שרון    צה"ל לא הציג את המשמעויות של המחסור באימונים    יום לפני המלחמה הציג צה"ל את התמונה גם בפני אולמרט אך עם פרוץ המלחמה נעלמו כל האזהרות
הדר פרבר
צלם פפרצ'י הפחיד את קידמן והיא חששה מתאונת דרכים
ONE
ההתלהבות מהנבחרת הישראלית באנגליה לא נרגעה וכעת תורו של הגארדיאן להפציץ בכתבת פרופיל. כנסו וגלו מי ויתר על קורס טיס בשביל לשחק
אלעזר לוין
המנכ"ל לשעבר של בוימלגרין הקים לפני 5 חודשים מיזם נדל"ן עם דיגל - אך הוא פורק אתמול    שניאורסון היה אמור לקבל ללא השקעה 50% במיזם, וגם אופציה ל-10% ממניות דיגל - והכל בוטל    לא עשו אף השקעה    יתכן שיתוף פעולה בחברה אחרת
איריס פרחי
אביו של נער שרכב על אופניו, ונפגע קלות בתאונת דרכים, תבע את נהג הרכב וביקש פיצוי    נפסק שרוכב האופניים אשם בתאונה ויפוצה בשל הסכמת הנתבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il