X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדעת המבקר, יישוב המחלוקות בדרך של חתימה על הסכמי פשרה בין הרשות לבין החייב בלי שהתקיימו מספר תנאים בסיסיים, כגון מידע מפורט ובדוק על השטחים החייבים בארנונה ועל השימוש הנעשה בהם - אינה עולה בקנה אחד עם כללי המינהל התקין
▪  ▪  ▪
האוניברסיטה העברית. המבקר קורא לבטל ההטבות בארנונה למוסדות להשכלה גבוהה

המבקר בדק את נושא נושא גביית תשלומי הארנונה מגופים ציבוריים, המוסדר בהוראות הדין המפורטות בפקודת הפיטורין, בחוק ההסדרים ובצווי הארנונה של הרשויות המקומיות. מהבדיקה עולה, כי הרשויות המקומיות שנבדקו פעלו בתחום זה שלא על-פי הוראות מחייבות, תוך ביצוע פעולות אשר אינן עולות בקנה אחד עם סדרי המינהל התקין.
לדעת מבקר המדינה, על הרשויות המקומיות שנבדקו לפעול כדי להביא "לשינוי יסודי" באופן שבו מתנהל הטיפול בנושא זה, וכדי להבטיח כי גביית מסי הארנונה תיעשה על-פי הוראות הדין. הקפם ומהותם של הליקויים שהועלו בדוח זה מחייבים לדעתו גם את התערבותם של משרדי הממשלה - משרד הפנים ומשרד האוצר - לצורך הבהרת הנורמות שנקבעו בדין ולצורך פיקוח ומעקב אחר יישומן.
המבקר נדרש לנושא ריבוי המחלוקות המשפטיות בין רשויות מקומיות לבין נישומים באשר לחיובם בארנונה, המלמד על "בעיה של ממש בתחום זה". מציאות זו מחייבת לדעת משרד מבקר המדינה פעולה בבחינת מידת הבהירות והחדות של הנורמות שנקבעו בדין, שהן הבסיס להחלטות הרשויות המקומיות על חיוב נישומים בארנונה. יצוין כי בית המשפט העליון כבר התייחס בעבר במספר החלטות לצורך בפישוט והבהרה של הנורמות החוקיות בתחום הארנונה.
לדעת המבקר, יישוב המחלוקות בדרך של חתימה על הסכמי פשרה בין הרשות לבין החייב, בלי שהתקיימו מספר תנאים בסיסיים כגון מידע מפורט ובדוק על השטחים החייבים בארנונה ועל השימוש הנעשה בהם - אינה עולה בקנה אחד עם כללי המינהל התקין.
"מן הראוי שהרשות תבסס את החלטתה בעניין זה גם על חוות דעת משפטית המתייחסת לכל שטח ושטח באופן פרטני, ובכלל זה לסיכויי התביעה וסיכוניה במקרה הנדון; יש מקום כי משרד הפנים יבחן את ההבטים השונים של הנושא ויוציא נוהל שינחה את הרשויות המקומיות בעניין זה ויקבע את התנאים לחתימה על הסכמי פשרה".
נקבע בביקורת כי על הרשויות המקומיות שנבדקו לפעול לביצוע מדידות עדכניות של נכסי הגופים הציבוריים ולמפות את אופן השימוש בשטחים השונים. מידע זה צריך להוות בסיס להוצאת הודעות חיוב בתשלומי ארנונה מטעמן. כמו כן, אל להן לרשויות המקומיות להגיע להסדרים לפיהן תינתנה התחייבויות למוסדות ציבור להימנע מלערוך מדידות לתקופה של מספר שנים. הסכם כזה מבטא הסכמה לחיוב בתשלומי ארנונה מופחתים. יש להבטיח כי כל הנכסים יסווגו על-פי הסוגים הקיימים בצו הארנונה שהם המתאימים ביותר לשימוש שנעשה בנכס.
כמו-כן, על הרשויות המקומיות לבטל את ההטבות הניכרות השונות שניתנו למוסדות להשכלה גבוהה, ולפעול לחיוב כלל הנכסים הבנויים והלא בנויים החייבים בתשלום ארנונה. "על עיריית באר שבע, לוד ואריאל והמועצה המקומית באר יעקב, לפעול כדי לגבות מהמועצות הדתיות שבתחום שיפוטן תשלומי ארנונה כחוק".
משרד הפנים מסר בתגובה למשרד מבקר המדינה, כי "בכוונתו לרענן את הוראות הדין הקיימות לגבי גביית ארנונה מגופים ציבוריים בחוזר המנכ"ל הקרוב".

לא להעלות
תאריך:  19/11/2007   |   עודכן:  19/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חריגה מסדרי מינהל תקין בגבייה מגופים ציבוריים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מבקר המדינה מצא ליקויים ביכולת התעשיה לייצר תחמושת לזמן חירום    "צה"ל ומשרד הביטחון לא נערכו במשך שנים להגדלת מלאי התחמושת"    "ראוי כי הפעם יועלה הנושא בתוך זמן קצר לפני שר הביטחון ויתקבלו במהרה ההחלטות המתחייבות"
הדר פרבר
הנשיא האירני אמר, כי כל מדינות אופ"ק הראו עניין בהמרת רזרבות המזומנים שלהן במטבע אחר
מערכת PCאון
ה-Matias Folding Keyboard היא מקלדת מתקפלת, דקה וקלה, הנכנסת לתיק המחשב הנייד שלכם, ומאפשרת לכם לעבוד עם מקלדת ``נורמלית`` בכל זמן ובכל מקום
מערכת PCאון
בלוגרית אחת לקחה על עצמה משימה לכתוב מילון סלנג לרווקים. התוצאה לפניכם
מערכת PCאון
ב-3 בדצמבר ייפתח המכרז על טווח התדרים של 700 מגה-הרץ, ולפי השמועות גוגל מתכוונת להשתתף ולהציע לפחות 4.6 מיליארד דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il