X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרקליטות גם דורשת להרשיע את אלי רון ממציא שיטת הפל-קל בהריגה ולא להסתפק בהרשעתו בגרימת מוות ברשלנות
▪  ▪  ▪

פרקליטות המדינה ערערה (יום ג', 20.11.07) לבית המשפט העליון על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים בעניינם של ארבעת מהנדסי הבניין שקרס ב"אסון ורסאי", ב-24 במאי 2001. מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות, אפרת ברזילי, חולקת על זיכויו של המהנדס אלי רון, ממציא שיטת הפל-קל, מאשמת הריגה, והרשעתו בעבירה קלה יותר של גרימת מוות ברשלנות. כמו כן היא טוענת כי העונשים שנגזרו על הנאשמים היו קלים מדי ויש להחמיר בהם "באופן ניכר".
רון נידון ל-4 שנות מאסר בפועל ושנה על תנאי, אורי פסח, המהנדס שתכנן את יציקת תקרות פל-קל בבניין, נידון לחצי שנה עבודות שירות וחצי שנה על תנאי, ודן שפר ושמעון קאופמן, המהנדסים שתכננו את שלד הבניין, נידונו ל-22 חודשי מאסר בפועל ו-8 חודשים על תנאי.
ארבעת המהנדסים ערערו אף הם לבית המשפט העליון על עצם הרשעתם ועל חומרת עונשיהם.
המשפט נסב על התמוטטות רצפת הקומה השלישית בבניין ברחוב בית לחם 150 בירושלים, שבה היה אולם השמחות "אולמי ורסאי", בזמן שהיתה בו חתונה. בהתמוטטות נהרגו 23 בני אדם ונפצעו 356 אחרים.
מעורבות המהנדסים
הארבעה, מהנדסים במקצועם, היו מעורבים בתכנון הבניין ובבנייתו. ולכל אחד מהם יוחסה אחריות להתמוטטות. בעלי האולם נשפטו בנפרד, על אף התנגדות התביעה, בבית משפט השלום. הם הורשעו בגרימת מוות ברשלנות ונידונו לעונשי מאסר בפועל או בעבודות שירות. ערעוריהם לבית המשפט המחוזי נדחו, אך שניים ביקשו מבית המשפט העליון להתיר להם לערער והדיון בבקשתם נקבע לינואר 2008.
בפסק הדין שהרשיע את ארבעת המהנדסים קבע בית המשפט המחוזי כי יציקת תקרות פל-קל היא מסוכנת ואינה עומדת בתקן הישראלי המחייב 466. בית המשפט גם קבע כי המהנדס אלי רון לא הוכיח כי השיטה שהמציא תואמת תקן זר כלשהו וקיבל את עמדת התביעה כי חריגה מכללי תקן ישראלי 466 היא הפרה של הוראה חוקית שלפיה חלה חובה על מתכנן שלד בניין מבטון מזוין לתכנן ולבנות אותו רק לפי תקן זה.
מצג שווא
בית המשפט קבע כי רון הציג למהנדסים ששיווק להם את התקרות המציא, מצג שווא שלפיו התקרות בטוחות, תקניות ומאושרות בידי הטכניון, ונמנע מלהציג לפניהם את עמדת מומחי הטכניון שראו בתקרות הפל-קל סכנה ממשית. בתקופה שלאחר הקמת הבניין ועד למועד ההתמוטטות, ידע רון כי הבניין אינו בטיחותי אך לא דאג לחזור, לבדוק ולתקן אותו.
לגבי המהנדס פסח, שעבד בחברת פל-קל, נקבע כי פעל מתוך ידיעה ששיטת פל-קל מנוגדת לתקן ישראלי 466 והיה ער לכך שרון "העדיף את נושא המכירות על פני ההנדסה". עם זאת נקבע, כי לא נמצא ביסוס מספיק לכך שהיה מעורב בהכנת סקיצות הבניין או פיקח על היציקות בו.
לגבי מהנדסי השלד, שפר וקאופמן, נקבע כי תכננו את השלד בלא שהבטיחו שתקרות הבניין עומדות בדרישות הבטיחות הבסיסיות, וכן היו אחראים לטעויות הביצוע שהיו בין הגורמים להתמוטטות התקרות.
רון היה מודע לתוצאה הקטלנית
בערעור שהגישה לבית המשפט העליון, טוענת עו"ד ברזילי, כי יש להרשיע את אלי רון בהריגה משום שהיה מודע לאפשרות שמעשיו יביאו לתוצאה קטלנית.
לגבי העונשים היא טוענת כי בית המשפט המחוזי לא נתן משקל ראוי לנסיבות המחמירות שבמעשיו של רון, ובכללם הפצת מצגי שווא, הסתרת מידע חיוני והעדפת האינטרס הכספי על השיקול המקצועי. עוד נטען כי עונש עבודות השירות שהוטל על פסח אינו עומד במבחן הביקורת נוכח קביעת אחריותו והרשעתו בגרימת מותם של 23 בני אדם ובפציעתם של 356 אחרים. בערעור הפרקליטות גם נטען כי לא ניתן המשקל הראוי בעת קביעת עונשיהם של שפר וקאופמן לעובדה שהם פעלו בניגוד לחובותיהם המקצועיות והתעלמו מהסכנות שבשיטת הפל-קל.

תאריך:  20/11/2007   |   עודכן:  20/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה מערערת על עונשי המהנדסים ב"אסון ורסאי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העמוד התומך סולק, האחראים
נחום שחף  |  20/11/07 18:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
כך אמר רוני בר-און בדיוני ועדת החינוך של הכנסת והוסיף כי ההזדמנות לשינוי אמיתי של החינוך לא תסתכם רק בהטבות בתחום הכספי
דרור מרום
יעביר מימון להקמת טיילת צפונית באשדוד ויתמוך בהקמת בתי מלון חדשים בעיר - במקביל לשיפוץ בריכת הקשתות ושיקום "המגדל הלבן" ברמלה
דרור מרום
טכנולוגיה ייחודית לייצור הדלק המימני בכלי הרכב עצמו - תפחית פליטה של גזי-חממה תוך מניעת הסיכונים שמציבות מערכות אחרות של הנעה במימן
שרון קביליו
כימיקלים לישראל הודיעה על סבב מינויים בצמרת הקונצרן    יו"ר דירקטוריון כימיקלים לישראל: "דירקטוריון כימיקלים לישראל סמוך ובטוח כי חיזוק מטה הקונצרן ומינוי המנכ"לים החדשים במגזרים יחזקו את הקונצרן"
רותי אברהם
איכות השלטון דורשת להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד רה"מ אולמרט ושר התשתיות בן-אליעזר בחשד לביצוע מינויים פסולים ו"נפוטיזם"
רשימות נוספות
דוח זיילר לא יושם: הפל-קל ממשיך לסכן  /  עידן יוסף
אלי רון הורשע בגרימת מוות  /  אור מרינגר
בעלי אולם ורסאי ירצו שנתיים וחצי מאסר  /  מתן פריידין
הלנצח נאכל פל-קל?   /  אסתר שניאורסון גרי
השמחה שנקטעה  /  מריאן קפלון
משמעותה האמיתית של תוכנית ההינתקות  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il