X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יש לזכור - כי מדובר ברבעון החזק ביותר של השנה בענף התיירות/תעופה, בו מתקיימת עונת הקיץ תזרים המזומנים מהפעילות השוטפת ברבעון הסתכם ב-74 מיליון דולר החברה המשיכה בתוכנית ההתייעלות, צימצמה קווים לא יעילים ולא רווחיים, כמו טורקיה וקפריסין, בשל הוצאות ביטחון גבוהות והוסיפה תדירויות ליעדים מבוקשים
▪  ▪  ▪
רומנו. ניהול נכון של תשומות החברה
[צילום: אל על]
קפריסין. הטיסות קוצצו מחוסר רווחיות
[צילום: נאס"א]

חברת אל על פרסמה היום (ד', 21.11.07) את המאזן לרבעון השלישי של שנת 2007, ממנו עולה כי הרווח הנקי שלה הסתכם ב-41.2 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות לרבעון הסתכמו ב-566.7 מיליון דולר, לעומת 447 מיליון דולר אשתקד, גידול של 27%.
הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בהכנסות מנוסעים ביחס לרבעון המקביל אשתקד בו חלה מלחמת לבנון השנייה, כתוצאה מגידול של 15% בנוסע/ק"מ שהטיסה החברה, מגידול בהכנסה לנוסע/ק"מ, מגידול בהכנסות ממטען, מהחכרת מטוסים וממתן שירותי תחזוקה לחברות תעופה אחרות.
הוצאות ההפעלה ברבעון הסתכמו ב-415.4 מיליון דולר, 73.3% מהמחזור, לעומת 369.7 מיליון דולר, 82.7% מהמחזור ברבעון המקביל ב-2006. הגידול בהוצאות ההפעלה נובע הן מגידול בפעילות, לצד העלייה בהוצאות הדלק שהן מרכיב מהותי ביותר בהוצאות חברת תעופה. הוצאות החברה עבור דלק סילוני ברבעון עלו ל-154.4 מיליון דולר, לעומת סך של 131.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. פעולות גידור בהן נקטה החברה חסכו ברבעון השלישי 5.1 מיליון דולר בעלויות הדלק. הוצאות הדלק ברבעון המדווח מהוות 27.2% מהמחזור, לעומת 29.5% ברבעון המקביל אשתקד.
בנוסף, חל ברבעון השלישי פיחות של הדולר ביחס לשקל ולאירו, אשר הוסיף להוצאות החברה כ-6 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-63.8 מיליון דולר, 11.3% מהמחזור, לעומת רווח תיפעולי של 8.5 מיליון דולר אשתקד, 1.9% מהמחזור. ברבעון הנוכחי חלה ירידה בהוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות - זאת בשל המשך יישום תוכנית ההתייעלות והחיסכון בהן נקטה החברה.
יתרת המזומנים של החברה בסוף ספטמבר 2007 הסתכמה ב-265.4 מיליון דולר, זאת לאחר שבתשעת החודשים הראשונים של השנה נפרעו הלוואות של 81 מיליון דולר ותשלומים עבור רכוש קבוע של 221 מיליון דולר, לעומת יתרה של 143.4 מיליון דולר בסוף דצמבר 2006. ההון העצמי הסתכם ב-312.7 מיליון דולר, לעומת 214.1 מיליון דולר בדצמבר, והגידול נובע מהרווח לתקופה וממימוש אופציות שהונפקו על-ידי המדינה והחברה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון הסתכם ב-74.1 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים שלילי של 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בתזרים המזומנים מפעילות השוטפת של החברה נובע בעיקר מהרווח לתקופה.
הנהלת החברה טוענת כי "השגת תוצאות אלו, בעיקר בתקופה בה החברה נאבקת מול תחרות של חברות תעופה זרות הפוקדות את ישראל, המגדילות את קיבולת המושבים ליעדים הישירים וליעדי המשך, הינה הוכחה להירתמות ומאמץ משותף של עובדי החברה להובלת החברה, להגשמת חזונה ולהיות הבחירה הראשונה והמועדפת של התנועה האווירית לישראל וממנה".
המנכ"ל, חיים רומנו, אמר: "החברה השיגה ברבעון השלישי את היעדים שהציבה לעצמה, הגדלת ההכנסות, צימצום ההוצאות וניהול נכון של תשומות החברה. כל זאת במטרה להמשיך להיות חברה רווחית ובעלת איתנות פיננסית, המקפידה על שירות קשוב ואיכותי לתועלתם של לקוחותיה, עובדיה ובעלי מניותיה, תוך המשך ביצוע תוכנית ההשקעות. החברה השקיעה בין היתר בתשתית ובשירות, בכדי לשפר את יכולת התחרות שלה, שידרגה את המושבים במטוסיה, הכניסה לשירות שני מטוסי בואינג-777 חדשים בהשקעה של כמיליארד שקל, ושידרגה את מערכת ההזמנות".
החברה רשמה גידול בכמות הנוסעים, הגדילה את היצע המושבים ב-4%, תוך ניצול יעיל של צי המטוסים, הציגה ברבעון שיעורי תפוסה גבוהים ביותר של כ-87% במטוסיה ורשמה צמיחת שיא בהכנסות מאז הקמתה ב-1948. כל זאת למרות תחרות הולכת וגוברת שהתאפיינה בעלייה בהיצע המושבים של החברות הזרות ובתחום המטען. העלייה במחירי הדלק הסילוני הוסיפה 12 מיליון דולר להוצאות החברה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
החברה המשיכה בתוכנית ההתייעלות, צימצמה קווים לא יעילים ולא רווחיים, כמו טורקיה וקפריסין, בשל הוצאות ביטחון גבוהות והוסיפה תדירויות ליעדים מבוקשים. כחלק מתוכנית ההתייעלות צמצמה החברה את מצבת כוח האדם הממוצעת ברבעון בכ-153 משרות. החברה ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית "אל על 2010", וההנהלה גורסת כי המהלכים בהם נקטה יאפשרו לה להמשיך במסלול הרווחיות - תודות לצמיחה המתמשכת בהכנסות והיקף פעילות הנוסעים, שתאפשר התמודדות עם ההשפעות האקסוגניות של העלייה במחירי הדלק ופיחות הדולר.
לאל על הכנסות שנתיות בהיקף של כ-1.8 מיליארד דולר, והיא מטיסה בשנה כ-1.8 מיליון נוסעים. החברה טסה לכ-38 יעדים ישירים בעולם וליעדים רבים נוספים באמצעות הסכמי שיתופי פעולה עם חברות אחרות, והיא מפעילה כיום 37 מטוסים - 30 מהם בבעלותה.

תאריך:  21/11/2007   |   עודכן:  21/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל על: שיא של כל הזמנים בהכנסות הרבעון השלישי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רק הפרטה ל"ת
duducohn  |  21/11/07 17:30
2
טסה רק אלעל
חמוטל  |  22/11/07 10:19
3
טסה רק לא אל על ל"ת
חביטל  |  28/11/07 02:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שני מיליון שקלים נשדדו מסניף הבנק בידי שני רעולי פנים, שכפתו את הפקידים ואיימו על המאבטח    המשטרה מנסה לפענח את סרטי הצילום של מצלמות האבטחה
מחלקה ראשונה
בלשי משטרת זיכרון יעקב מצאו שריוני צבי ים בביתו של חשוד בסחר בסמים
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך על-ידי הטכניון ושירותי בריאות כללית    השימוש בוויטמין E הפחית בכ-50% במקרים של התקפי לב ומקרי תמותה אצל חולי סוכרת, בהם קיים המאפיין הגנטי הפטוגלובין 2-2
יפעת גדות
ויטמין A בתזונה מומר לחומצה רטינואית שהיא בעלת השפעות עצומות על תאים ורקמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי מרכיב בחשיש עוצר פעילות גן הגורם למחלה להפוך למחלה גרורתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il