X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההשתדלות ניכרת מכל פינה במסעדת כתית. אולי בשל כך מפסידים שם לעיתים את העיקר
▪  ▪  ▪
קינוח של כתית [צילום: דודו בכר]

יש מסעדות שדורשות ממך להקדיש להן ערב מיוחד. כאילו מצהירות - אנחנו פה, כבד אותנו. המסר מתחיל לעבור כבר בהזמנה, אחר כך בקידה של השומר, המלצה חמה על בקבוק יין ב-350 שקל. המלצה בלבד. הרי בסופו של דבר הלקוח עושה מה שבא לו, העיקר שישאיר את כרטיס האשראי המוזהב. ככה זה כשאין בארץ הרבה אנשים שמוכנים להוציא 1,000 שקלים על ארוחה זוגית. לכן, כשאתה נוחת במסעדה מהסוג הזה, אתה מצפה שהצלחת תיישר קו עם הפוזה. תפריט הסתיו בכתית, שתומחר לפי מדד הדירות בתל אביב, סימן את הכיוון: הכי גבוה שרק אפשר (ראשונות 136-69 שקלים ועיקריות 218-148 שקלים). שיובן שזו לא שאלה של כסף, ממש לא. כל אחד יחליט כמה הבטן שלו שווה. אבל זה כן עניין של הצהרה, סימון מטרה, בניית ציפיות. אני בעד, עכשיו נשאר לפתוח את הפה.
התחלתי במרק חמציצים בספל קטן עם עוגייה פריכה נהדרת. לא מת על החמציץ הזה, מעלה לי זיכרונות מבית סבתא (המרק של החמוסטה). אבל די להמנונים ולמחוות, הגיע הזמן לשריקת הפתיחה: ביסק סרטנים (97 שקלים) וספיישל לוקוס (136 שקלים).
עד שהראשונות הגיעו, המבטים סרקו את המסעדה. הדר לבן נסוך בכל פינה. וילונות שנופלים מהתקרה, מפות על השולחנות, חללים עדינים. נעים, לא מעיק. גם הלקוחות לא הרימו את הקול. המלצרים ניסו לאכוף אווירה רשמית. לקחו את הבקבוק למשמרת, הפגינו בקיאות מושלמת בתפריט החדש, התייחסו לכל פירור מיותר על השולחן. אבל משהו חסר. הקריצה, הביטוי האישי (ולא הדקלום שמוכתב על-ידי השף). אולי הם קיבלו הוראה שאסור, אבל מלצר - אחד המדריכים החשובים במסע האוכל, במיוחד כאשר רובו מבוסס על תפריט חדש - צריך אומץ ועמדה עצמית.
הביסק הגיעו בקומקום חרסינה לבן. בתוך הצלחת נחו טורטליני כבד אווז, כפתור של קוקי סנט ז'אק ומלבנים שטוחים ודקים של תפוח עץ. התלבטתי אם לטעום את השכנים טרם מזיגת הביסק, אבל המלצר כבר מזג את המשקה הכתמתם. הביסק היה בנוסח עדות המרק, כלומר לא אוורירי או קצפתי, אבל גם לא עיסה סמיכה עם פיסות סרטן קטנות. השמנת העדינה שיחררה את הטעמים אבל לא הכבידה. הטעם המחודד של המנה האפיל על הטורטליני ואדון תפוח. כך שממש אי-אפשר היה לחוות כראוי את מילוי כבד האווז (אולי בכלל לא צריך ליהנות ממנו). הקוקי הצרוב דווקא שרד, והוכיח שבכתית נותנים חשיבות לחומרי גלם מצוינים. טבלנו את לחמניית האניס הפריכה ברוטב וחייכנו. מנה נעימה, לא יותר.
מהלובסטר ציפינו להרבה יותר. המדליונים המקומחים נחו על טורטליני שמולא ברסק פטרוזיליה. לכאורה בחירה מעניינת. מתקתקות מול חמצמצות, בשר ים (מוצלח ביותר) מול חומציות הטבע, פסטה מול כל הצרות. אבל מגדל בבל הזה לא נגע בשמים, מקסימום ביקר את השכנה ציפורה מקומה שתיים בחזית. בליל הטעמים הזה סבל מפטפטת, המוצלחות של כל פריט הלכה לאיבוד. נראה שמרוב מחשבה והנדוס איבד השף את הרגש. הייתי מעריך אותו הרבה יותר אם היה מגיש מנה של פסטת פטרוזיליה, ומחבר לה רוטב שיקשור אותה. פרפה של רוזטה (מיץ שקדים) צינן את התסכול המתהווה. העיקר שהיה עליו עלה בגודל מיקרוסקופי של "בייבי בזיליקום". בשבוע הבא ייפתח בתדמור קורס בתפל ועיקר.
עיקריות: "לוקוס של חורף" - "נתח לוקוס צלוי בפחם הדרים, 'פירה מזלג' של ארטישוק ירושלמי, נקניקיית פירות ים בציר עגל, פטריות פורצ'יני וכמהין" (208 שקלים) ומותן טלה בגריל (228 שקלים). בפועל הגיעה צלחת עם לוקוס צרוב במחבת על קרם חמציץ (198 שקלים). לא היה זמן להחליף את המנה. יוסי בניון עמד לעלות לדשא באנפילד בעוד כשעה. החמציץ המעצבן השתלט על העסק, הדג העדין הלך לאיבוד (לא חראם?) והחלום לטעום סוף-סוף דגה על גריל פחמים נגוז. גם הרביולי שרימפס מעושנים לא פיצה. להפך, הוא רק הגביר את החוויה המפרקת והלא קוהרנטית. הניסוי כשל.
לפחות יש טלה. צלע, סינטה ופילה קטנטנים על הצלחת. הבשר מצוין, אבל הרחש בצלחת היה בלתי נסבל - עיסה של תפוחי אדמה, פטרוזיליה ושעועית לבנה. הבטן התחילה לגעוש, המחשבות התרוצצו לכיוונים מסוכנים. רציתי לרוץ לטבח ולאתגר אותו: בפעם הבאה טורטליני חגיגת. גם ככה הגוף השמרן סירב לעכל את הגופים הזרים.
השורה התחתונה
לוקיישן: בית התלמוד 4
בעלי בית והמוח: מאיר אדוני
פז"מ: חמש שנים
שכנים שווים: קפה נינה
תפריט יינות: ליגת אלופות
אירוח: מתרצה מדי
על הבר: לא
מדד הלארג'יות: ואליו פור מני?
לבוא על בטן: אפס ציפיות
נוכחות: זוגות בגיל 50
00: מהודר
סרט הבית: חתונה לבנה
צ'ופרים: מלא - סלסלת לחמים, מרץ חמציצים, סורבה שקדים
כן או לא: לא

תאריך:  24/11/2007   |   עודכן:  24/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממש לא מסעדת השנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גועל נפש
יומנים  |  25/11/07 13:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
גופתו של תושב אור עקיבא הנעדר מזה מספר ימים, נמצאה בחוף הקשתות בקיסריה    המשטרה מעריכה כי לא מדובר במוות על-רקע פלילי    בת 26 נפלה מצוק באזור שפיים ונפצעה קשה
איציק וולף
לבנון משגרת לוועידת אנאפוליס את שר התרבות שלה    ראש הממשלה יצא לארצות הברית לקראת ועידת אנאפוליס שתיפתח ביום שלישי    סוריה תודיע היום רשמית האם תשתתף
משה ריינפלד
בין הירידות הבולטות השבוע: חברות הכרייה, חברות הרכב הגרמניות פורשה וב-מ-וו, והבנקים השווייציים UBS וקרדיט סוויס
ONE
מחזור 10 בליגת העל: רוזן כבש בדקה ה-10, אך עמאשה וסואן דאגו לסבך עוד יותר את החבורה של שירזי. ניצחון ראשון לקבוצה מהצפון מזה 4 משחקים
מערכת ONE
פרמייר ליג: ללא יוסי בניון, המרסיסיידרס עשו בסט. ג'יימס פארק ככל העולה על רוחם ונצמדו לצמרת. ג'רארד כבש בדקה ה-28, קויט ובאבל הוסיפו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il