X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות ארבע תקריות נגד יהודים, בשכונת אלבר קאמי שברובע העשירי, החליטו צעירים יהודיים מקומיים להשיב מלחמה שערה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

סיירת-אבטחה של צעירים יהודים החלה פועלת בסוף השבוע בפריז כדי לגונן על תושביה היהודים של שכונת אלבר קאמי שברובע העשירי, שהותקפו במרוצת החודש האחרון מספר פעמים על-ידי גורמים אנטישמיים.
"לא נשב בחיבוק-ידיים לנוכח התקיפות. נשיב מלחמה שערה וננקום" - אמר בשיחה טלפונית מיוחדת, דובר הסיירת.
סיירת האבטחה, שעימה נמנים גם יוצאי צה"ל, הוקמה לאחר שהתברר כי לא די בסיור המשטרה, המתקיים בשכונה מעל לעת, באשר הפורעים מודעים ללוח הזמנים שלו ופועלים בהתאם.
במרוצת החודש האחרון סבלו תושביה היהודיים של שכונת הדיור הסוציאלי ממכת-תקיפות, שמאחוריה עומדים, ככל הנראה, גורמים ערביים קיצוניים, הפועלים בחסות ובמימון אירן.
שרשרת תקיפות
באחת התקיפות הניסה קבוצת-בריונים נערים יהודים ששיחקו על מגרש בשכונה, בטענה ש"המגרש שייך לפלשתין". בתקרית אחרת הוכו שני צעירים יהודים בשכונה בעת שהילכו לתומם ברחוב. באירוע נוסף התלקחה אש ליד בית יהודי בשכונה ודייריו פונו, לאחר שהוצת לידו קטנוע, ולמרבה המזל לא נפגע איש. בתקרית אחרת הוכו נערים יהודים, אף הם בני אותה שכונה, במהלך משחק-כדורגל, וכונו "יהודים מלוכלכים". ואם לא די בכל אלה - כונה גם ילד יהודי, בן שמונה, בעת שהותו בבית הספר היסודי המקומי, "יהודי מלוכלך".
לתקיפות האנטישמיות מלווה באחרונה גם תעמולה אנטישמית-ארסית, נגד ישראל והיהודים, שלדברי דובר הסיירת ממומנת על-ידי אירן, אירגוני-טרור ערביים וחוגים ניאו-נאציים מקומיים, שתפסו טרמפ על ההשתלחות. בין היתר הופצו הקמפוסים האקדמאיים בפריז בחומר-תעמולה שהגיע מסין, באמצעות תנועות קיצוניות הפועלות בצרפת.
פעילות מבצעית
בתוך כך סיפר דובר הסיירת על פעילותם המבצעית של אנשיו כבר בסוף השבוע הזה.
היה זה בשעת אסיפה של אוהדי החמאס באחת האוניברסיטאות של עיר האורות. מייד לאחר תחילת האסיפה ניגשו אל אנשי ה"סיירת" מספר סטודנטים ערבים, שניסו להוציאם בכוח מאולם האסיפה. אלא שאנשי ה"סיירת" לא הרימו ידיים וכמה מהם שלפו אלות, שהוסתרו בבגדיהם, והיכו בתוקפים. כך התפוצצה אסיפה נוספת של החוגים הערביים הקיצוניים במסגרת מסע ההשמצה שלהם נגד ישראל והיהודים.
"היה סמוך ובטוח שגם בעתיד לא נשב בשקט לנוכח התפרעויות כאלה" - אמר לי איש-שיחי, בהבטיחו כי אנשיו יעשו כל שלאל-ידם כדי לסוכך על יהודי השכונה, שמצבם הכלכלי אינו שפיר בלאו הכי.
ההיסטוריה חוזרת
מתברר שהיסטוריית התקיפות החשוכה מצד אנטישמים נגד יהודים ותגובתם של אלה האחרונים איננה חדשה בעיר האורות. רק לפני ארבע שנים נרצח צעיר יהודי באותה שכונה על-ידי שכנו המוסלמי. קודם לכן היו מספר התכתשויות בין צעירי תנועת בית"ר בפריז לבין פעילי "פתח". היה זה לאחר שרובע בלוויל היהודי הותקף, מספר פעמים, על-ידי פורעים ערביים. בעקבות תקיפות אלה התארגנו שני חברי ההנהגה הארצית של בית"ר דאז בצרפת, שמחה פלבר ויונל שרביט, כדי לנקום את נקמתם של תושבי הרובע. הם אירגנו ברחובות פריז תהלוכה של בית"ר ו"הרביצו ציונות" באוזני העוברים ושבים, ביניהם ערבים רבים.
אבל גולת הכותרת של פעולותיהם היתה כאשר אירגנו, בחשאי, כוח-אדם ואמצעי-הגנה נגד פורעים ערבים שניסו להשבית את שלוותן של המשפחות היהודיות שגרו ברובע. הם הכינו בקבוקי-מולוטוב כאמצעי נגד כלי היריה שבהם השתמשו הערבים.
במהומות, שנמשכו אז שלושה ימים רצופים, נפצעו מאות אנשים, אבל ידם של צעירי בית"ר היתה על העליונה, והפורעים הערביים נסו על נפשם.
אין ספק כי פעולתם של פעילי בית"ר באותם הימים ישרה את גבם הלאומי של יהודי צרפת. איש-שיחי, דובר סיירת האבטחה של ימים אלה בפריז, חוזר ומבטיח עתה, כי גם אנשיו לא יחרישו ויגיבו, בהתאם, על כל פעולה אנטישמית אלימה.

תאריך:  24/11/2007   |   עודכן:  24/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פריז: סיירת אבטחה יהודית נגד אנטישמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יופ ציוני
למרות האכזבה לאחר הפסד הליגה 2:0 למכבי חיפה, מאמן האדומים מצהיר שקבוצתו לא תרד ליגה. לוזון: "אני מתחייב שהפועל תישאר בליגת העל"
איציק וולף
סטודנט ערבי סירב לשרת בקופה של הסופר פארם את שרת החוץ ציפי לבני    זאת בשל דבריה כי מדינה פלשתינית תהיה הפתרון גם לערביי ישראל    הקופאי הושעה מעבודתו
עידן יוסף
אחרי עשור הוא חוזר ביחד עם עידן יניב, הראל מויאל וקובי פרץ לצילומי השירותרום [צילום: תני מאי]
עידן יוסף
למה כשבא בנו להעירו לתפילה המשיך לנמנם? ועם איזה סוד הגיע לאירוע בו נשפך מעשר משני מיליון בקבוקי יין?
עידן יוסף
בית דין הפועל בחסות הסנהדרין מאשים את מזכיר הרב בכך שהוא מונע ממנו זימון להסביר את המשך ישיבת שס בממשלה המשתתפת בוועידת אנאפוליס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il