X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אבו עלא וסאיב עריקאת נפגשו עם שרת החוץ ציפי לבני טרם הושגה הסכמה על הצהרה משותפת הנשיא בוש: "נוצרה הזדמנות לשני הצדדים"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הצהרה ישראלית-פלשתינית משותפת אינה הכרחית, מאחר שהצדדים נושאים ונותנים ביניהם. כך אמר היועץ האריקני לביטחון לאומי, סטיב האדלי, בתדרוך לעיתונאים (יום א', 25.11.07), וזאת ערב פתיחת הוועידה באנאפוליס. דברים דומים הביעו אמש גם נציגי המשלחת הפשתינית - סאיב עריקאת ונביל שעת, יועצו של מחמוד עבאס.
ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר, אבו עלא, וסאיב עריקאת, נפגשו אמש עם שרת החוץ, ציפי לבני. לשאלה האם הם אופטימיים בנוגע לסיכויים להגיע לקונצנזוס בהצהרות משותפות, השיב קריע: "אתה לא נפגש אם אתה לא אופטימי".
עוזר מזכירת המדינה לענייני המזרח הקרוב, דיוויד וולש, נפגש גם כן עם הנציגים הפלשתינים בניסיון להגיע לפריצת דרך.
נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, אמר כי באנאפוליס נוצרת ההזדמנות לשני הצדדים להתחייב מחדש ליישם את מפת הדרכים.
בוש הזמין את המנהיגים הישראלים והפלשתינים לפגישות נפרדות בבית הלבן. אלה תתקיימנה היום (יום ב', 26.11.07), כדי להתכונן לוועידה שתיתפח מחר באופן רשמי. בנאום מקדים ערב פתיחת הוועידה אמר הנשיא בוש: "תשומת הלב הנרחבת לוועידה הזו מצד מדינות אזוריות ומשתתפים בינלאומיים מרכזיים אחרים מצביעה על הנחישות הבינלאומית לנצל את ההזדמנות החשובה הזאת לקדם את החופש והשלום במזרח התיכון". פגישה משותפת של השלישייה: ג'ורג' בוש, אהוד אולמרט ואבו מאזן צפויה מחר (יום שלישי) לסמל את נקודת השיא של הוועידה.
השליחים מצד ישראל והפלשתינים נפגשו עם שרת החוץ האמריקנית קונדוליזה רייס ועם סגנה, בניסיון לנסח מסגרת עבודה לשיחות. דובר מטעם רייס אמר כי ניסיונות אלה אשר נעשים "ברגע האחרון" - אינם מפתיעים. "אנחנו משוכנעים שיהיה מסמך...", אמר, אך הוסיף כי התמקחות עדיין תימשך מאחורי הקלעים במהלך הפגישות מחר.
ממשל בוש אמר כי המטרה היא להקים מדינה פלשתינית, לצד ישראל. המנהיגים הישראלים והפלשתינים הביעו תקווה כי תוצאות יושגו עוד בטרם יחלו הבחירות בארצות הברית בינואר 2009.
האדלי אמר, כי הנשיא האמריקני יבהיר מחר כי הוא תומך בתהליך השלום במזרח התיכון, וכי תהיה זו עדיפות ראשונה עד סיום תפקידו כנשיא. אך הוא אינו צפוי לנצל את נאומו כדי לקדם כל סוג של רעיונות על הדרך שבה יש להשיג את המטרה, תוך התעסקות בנושאים השנויים במחלוקת בשני הצדדים.
נחוצה תמיכה העולם הערבי
סוריה הודיעה כי היא תשתתף בוועידה, אם כי תוך הסתייגות - שכנתה של ישראל שולחת נציג פחות בכיר לאנאפוליס, בשל סירובה של ארצות הברית להעלות לדיון את סוגיית רמת הגולן במסגרת הוועידה. קודם להודעת סוריה שוחח הנשיא בשאר אסד עם בן-בריתו, נשיא אירן, מחמוד אחמדניג'אד, ותיאם עימו את השתתפות סוריה בוועידה.
שגריר ישראל לוושינגטון אמר, כי מה שהמנהיגים הערבים יאמרו או יעשו לאחר הוועידה עשוי לשנות את האווירה המרה במזרח התיכון. "אנאפוליס עוסקת בשני דברים", אמר השגריר סלי מרידור. ראשית: לקדם את השיחות הישירות בין ישראל והפלשתינים". והדבר הנוסף, "חשוב ליצור תמיכה בינלאומית וערבית לתהליך הזה". עוד אמר, כי "אני מקווה שהערבים יגיעו, ויגיעו ברוח של שלום".
שרת החוץ ציפי לבני אמרה, כי היעדר תמיכה ערבית תורמת לכישלון הסבב האחרון של השיחות. מאמצים אלו נכשלו והובילו לשפיכות דמים בזמן נשיאותו של קלינטון בתחילת 2001. העולם הערבי, כך אמרה, "צריך להפסיק לשבת על הגדר".
"אין פלשתיני אחד שיזכה להגיע להסכם בלי תמיכה ערבית", הוסיפה לבני, "זה אחד מהשיעורים שלמדנו לפני שבע שנים. אך אין זה תפקיד העולם הערבי להגדיר את התנאים של המשא-ומתן..."
הנציג הפלשתיני, יאסר עבד ראבו, אמר כי הפלשתינים מקווים לעבוד על מסמך משותף, אך כי הסכם אינו נחוץ כי הבטחות כבר התקבלו בהזמנה האמריקנית לוועידה. הזמנה זו, כך אמר, "כוללת את כל התנאים המתייחסים למשא-ומתן עתידי", ו"מאשרת כי שני הצדדים מחוייבים" להמשך השלום. "זה מספיק כדי להתחיל במשא-ומתן לאחר הוועידה".

תאריך:  26/11/2007   |   עודכן:  26/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאמץ קדחתני להצהרה משותפת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"הצלחת" הוועידה - אסון לאומי. ל"ת
.  |  26/11/07 09:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
מפלגת בל"ד כינסה את ועידת מתנגדי אנאפוליס, אשר הדגישה את התנגדות הנהגת ערביי ישראל לוויתור על זכות השיבה ולהכרה בישראל כמדינה יהודית
עידן יוסף
פעיל הצרכנים אבינעם מגן מזכיר ללקוחות הוט, שבעקבות הפסקת שידורי CNN, נותרו להם 3 ימים בלבד לממש את הזכות להתנתק ללא תשלום קנס
עידן יוסף
כפרים, קיבוצים ומושבים מתקנאים בערים ומעניקים שמות לרחובות הפנימיים    שיאן ישראל הוא קיבוץ בית אלפא, שבו לפחות מ-61 שמות לרחובות ולשבילים
רותי אברהם
ביהמ"ש דחה בקשת הליכוד להסיר עיקול זמני שהוטל עליו בגין לקיחת כספי בית"ר שלא כדין    השופט: הליכוד נתון בקשיים וקיים חשש ממשי ליכולתו לקיים פסק דין
איציק וולף
כעשרים וחמש משפחות של תושבי נצרים לשעבר שהתיישבו לאחר ההינתקות בעיר אריאל צפויים לקבל צווים שידרשו מהם להתפנות בתוך חמישה חודשים מן הקראוונים    בניית הקבע נעצרה בהחלטה מדינית ובהוראת משרד הביטחון
רשימות נוספות
חמאס: המוותר לישראל - "בוגד"  /  יהונתן דחוח-הלוי
אחמדינג'אד נזף בנשיא סוריה אסד  /  הילה רפופורט
דיסקין מזהיר מהלו"ז האמריקני  /  איציק וולף
על ועידת אנאפוליס  /  דני רשף
ההחמצה האמיתית באנאפוליס  /  יוסף דוריאל
שדרות מחכה לאנאפוליס  /  נועם בדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il