X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבנק נבחר על-ידי קונסורציום MTS נמשכת ההיערכות לתחילת העבודות בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב
▪  ▪  ▪
[צילום: האתר הרשמי]

הנהלת קונסורציום MTS, זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, בחרה בבנק לאומי לישראל כבנק שיוביל את המימון השקלי של פרויקט הרכבת הקלה בת"א.
בנק לאומי יוביל קונסורציום של בנקים ישראלים שיעמיד מימון בהיקף הנאמד בכ-2.5 עד 3 מיליארד ש"ח. ההחלטה התקבלה לאחר בדיקת הצעות הן של בנק הפועלים והן של בנק לאומי, וקובעת עוד כי הנהלת הקונסורציום שומרת לעצמה את הזכות לשוב ולפנות לבנק הפועלים אם בנק לאומי לא יעמוד בכל התנאים.
המימון יהיה בנוי משני חלקים: הלוואה קצרת טווח למשך זמן הבנייה של הפרויקט אשר עם גמר הבנייה תוסב להלוואה ארוכת טווח לכל תקופת תפעול פרויקט הרכבת הקלה על-ידי הקונסורציום.
הסגירה הפיננסית של פרויקט הרכבת הקלה מתוכננת להיות מושלמת בחודש מאי 2008.
פרויקט הרכבת
קונסורציום MTS כולל חמש חברות: חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב; תאגיד סימנס הגרמני; קואופרטיב אגד, חברת CCECC הסינית וסוארס דה קוסטה הפורטוגזית, וכן חברת HTM מהולנד שהינה שותפה ללא אחזקות.
MTS זכתה במכרז BOT הגדול ביותר שנערך בישראל, בהיקף של 10 מיליארד שקל, להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. ב-28.5.07 נחתם הסכם להקמת הרכבת הקלה למטרופולין תל אביב בין מדינת ישראל והקונסורציום.
פרויקט הרכבת הקלה כולל את הקמתו והפעלתו של הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב, הקו האדום. המכרז יבוצע בשיטת BOT בה היזם יממן, יתכנן, יקים ויתפעל את הקו למשך 32 שנים, כולל תקופת ההקמה, ואז יעבירו למדינה ללא תמורה. לפי לוח הזמנים. העבודות צפויות להתחיל במהלך שנת 2008, אחרי השלמת התכנון המפורט והסגירה הפיננסית, והן צפויות להימשך כחמש שנים.
הקו האדום, הוא הקו העיקרי המחבר בין פתח תקוה לבת ים דרך תל אביב, ויסעו בו, על-פי ההערכות, 100-120 מיליון נוסעים בשנה. הקו יהיה באורך 23 ק"מ ויכלול 10 תחנות תת-קרקעיות ו-23 תחנות עיליות. הוא ייצא מהתחנה המרכזית בפתח תקוה, יעבור דרך בני ברק, רמת גן ות"א-יפו ויגיע עד בת ים.
הקו האדום ייבנה במודל משולב: מפתח תקוה ועד צומת גהה ובקטע של יפו-בת ים הקו יהיה קו רכבת עילי ומצומת גהה דרך בני ברק ורמת גן ועד לדרום תל אביב (מנשייה), בקטע של 11.5 ק"מ, אמור הקו להיות במנהרה תת-קרקעית.

תאריך:  27/11/2007   |   עודכן:  27/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאומי יוביל מימון שקלי לרכבת הקלה בת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רשות השידור החליטה להפסיק שידורי קמפיין הקורא להכרה ביישובי בדואים שהשתלטו על אדמות מדינה    רשות השידור החליטה להוריד את התשדיר לאחר שלא עמד בכללים
איריס פרחי
התובעת טענה שהמערכת לא עבדה כראוי וחשדה שקיבלה אותה מתצוגה    הנתבעת השיבה שהמכשיר תקין    הצדדים הסכימו לפסק דין על דרך הפשרה
הדר פבר
החוקים הנקבעים על-ידי החתומים על הברית האנטרטית לא נאכפים והיבשת נתונה לחסדי חברות התיירות השונות
איריס פרחי
פלאפון הציעה להתקין בביתה של התובעת אנטנה והודתה שהיו בבית בעיות מיסוך    בית המשפט ביטל את העסקה והחזיר לתובעת את כספה כולל הוצאות
הדר פרבר
המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית מביע ספק בהשגת התקדמות בוועידת אנאפוליס כי "אין מישהו בעל אחריות בצד השני של השולחן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il