X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא ארה"ב בוש אמר בנאומו באנאפוליס, כי ישראל והפלשתינים חתמו על הצהרת כוונות משותפת זמן קצר לפני תחילת הוועידה החלה הפגישה המשולשת
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

נשיא ארצות הברית הודיע הערב (ג', 27.11.07) בנאומו בפני משתתפי ועידת השלום באנאפוליס, כי ישראל והפלשתינים חתמו על הצהרת כוונות משותפת.
עיקרי ההצהרה הם: נחישות לשים קץ למרחץ הדמים בין העמים, הכרה הדדית בין העמים, פיתוח תרבות שלום ואי אלימות באזור ושתי מדינות שיחיו זו בצד זו.
בהצהרה נאמר, כי הצדדים "נחושים להפסיק את שפיכות הדמים, לפתוח עידן של שלום ושל כבוד והכרה הדדית, להאבק בטרור משני הצדדים ולקדם את הפתרון של שתי מדינות לשני עמים". בנוסף לכך נאמר כי ישראל והפלשתינים מתכוונים להשיג הסדר קבע עד לסוף שנת 2008.
בתום הקראת ההצהרה המשותפת פתח בוש את נאומו לוועידה. בנאום אמר בוש כי "הגיעה העת לשיחות שלום בין ישראל לבין הפלשתינים, זאת "למרות הקשיים והעבודה הרבה הצפויה לנו בהמשך, מדובר בתהליך חיוני, שכן אנו נמצאים בעיצומו של מאבק על עתיד המזרח התיכון".
בוש אמר, כי "הפלשתינים רוצים להשיג צדק ושלום" בעוד "לישראלים יש שאיפות דומות, הם רוצים שילדיהם יסעו לבית הספר מבלי לחשוש שיתפוצצו, הם רוצים שיכירו בזכותם להתקיים באזורם, הם רוצים ששכניהם יכירו בשאיפותיהם אלה. התנאי לכל זה הוא הקמת מדינה פלשתינית בת קיימא, שתאפשר לישראל לחיות בשלום.
בוש הדגיש כי השגת השלום לא תהיה משימה פשוטה. "אם זה היה פשוט זה היה מתבצע כבר מזמן. שני הצדדים יצטרכו לשתף פעולה ביניהם ולקבל עליהם החלטות קשות. ראש הממשלה הישראלי ציין זאת כשאמר: 'אנחנו לא נתחמק משום נושא ונדון בכל הנושאים'. גם יושב-ראש הרשות הפלשתינית אבו-מאזן מקבלת את ההזדמנות שנוצרה לדון בכל הנושאים. בהסתמך על תפיסה זו הם ניסחוו את ההצרה המשותפת", דברי בוש בנאומו.
בוש הוסיף ואמר כי "אינני מסכים עם הדעה כי כעת אינו הזמן לבקש שלום. זהו בדיוק הזמן לכך, זה הזמן הנכון משום שיש מנהיגים שנחושים בדעתם להגיע לשלום. יושב-ראש הרשות הפלשתינית מבין שהמדינה הפלשתינית לא תקום בזכות ה טרור. אבו-מאזן וראש הממשלה שלו סלאם פיאד הודיעו כי הם מתנגדים לטרור ומחוייבים לשלום. המנהיגים הפלשתינים נתנו למנהיגים הישראלים את הביטחון הדרוש להם כדי להושיט יד לפלשתינים לצורך השגת שותפות אמיתית".
"מדינות ערב כולם צריכות להפגין תמיכה בממשלת אבו-מאזן ולהושיט יד לשלום", כך לדברי בוש, שתיין כי "גם לקהילה הבינלאומית יש אחריות חשובה, שכן היא צריכה לתמוך באבו-מאזן. ארצות הברית תעזור למנהיגים הפלשתינים להקים מוסדות חופשיים ונערוב גם לביטחונה של ישראל. אנחנו נמשיך לתמוך ואנחנו מאמינים שדמוקרטיה היא שתביא את השלום".
בוש המשיך ואמר, כי "כדי להביא להצלחת השיחות על הפלשתינים להראות לעולם שאומנם נושא גבולות חשוב, אך נושא הקמת מדינתם הוא לא פחות חשוב. עליהם לפרק את ארגוני הטרור ואת תשתית הטרור. על ישראל לסיים את הכיבוש שהתחיל ב-67' ולהבין כי פלשתין תהיה למולדת העם הפלשתיני. עליהם להפסיק את המאחזים הבלתי-חוקיים ואת ההתרחבות ההתנחלויות".
בוש חתם את נאומו באומרו כי הוא מקווה כי כאשר הדורות הבאים יסתכלו על העבודה שעשו שני המנהיגים באנאפוליס, ויודו להם על חוכמתם לבחור בשלו.

תאריך:  27/11/2007   |   עודכן:  27/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוש: הושגה הצהרה משותפת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הגדה לירדן עזה למצרים=הדרך....
אחד מפשוטי העם  |  27/11/07 17:50
2
האם אנחנו סיימנו לתת? בוש-שתי
הגדות לפלסטין  |  27/11/07 19:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ריינפלד משה
הפרקליטות ערערה לביהמ"ש העליון על העונש הקל שנגזר על פסיכולוג בית ספר שביצע מעשים מגונים בילד בן 8
איציק וולף
ארבעה מוצרי מזון בעלי חיים שנאסרו לשימוש בשבוע שעבר בשל הימצאות רעלנים הותרו מחדש לשימוש    המוצר "קרוק קרוק מיקס" עדיין אסום בשימוש
משה ריינפלד
בית המשפט העליון ביטל החלטת שופט לאפשר לנאשם באונס לקבל, לצורך הגנתו, צילומי אבריה המוצנעים של הנערה שאנס
אלעזר לוין
תשלם 87 מיליון שקל    אין ביטחון שהעסקות יצאו לפועל
איציק וולף
רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע הגיעו לפשרה ולפיה ייפתח הגשר התלוי בשמורת הבניאס לציבור הרחב בכפוף לבדיקת הפגיעה שלו בערכי הטבע במקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il