X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התלות של עיתונאי במו"ל עמדה במרכזו של דיון בכינוס העיתונות שוקן: " צריך לשאול עד כמה אנו יכולים לשלם משכורות לעיתונאים כשהתפוצה יורדת ונשחקת" בר-מוחא: "ממועצת העיתונות לא תצא ישועה לעיתונאים, יושבים שם מו"לים שמפעילים לחץ"
▪  ▪  ▪
יוסי בר-מוחא
דליה דורנר

שוקן. עמוס בגוב האריות

מעמדו ושכרו של העיתונאי והתלות באילי ההון היו במוקד חבר-דיון שאחד ממושבי כינוס העיתונות באילת (יום ד', 29.11.07). המו"ל האמיץ היחיד שהסכים להשתתף בדיון היה עמוס שוקן. היה מי שבחר לכנות את הדיון כ"עמוס בגוב האריות" בשל הביקורת הרבה שהוטחה בשוקן בדבר העסקתם של עיתונאי הארץ.
רות סיני (הארץ) אמרה כי "דה מרקר ועיתונים אחרים צריכים למלא מקום, ולכן 'הכל הולך', ואין בקרת איכות". "היה ויכוח בעיתון אם להעלות את מחיר המנוי", השיב שוקן. "זה שנכנס עיתון חדש חינם [ישראל היום, ע.י.] - אני מסכים שעיתון חינם מגדיל את חופש העיתונות ואת התעסוקה, אבל צריך לשאול עד כמה אנו יכולים לשלם משכורות לעיתונאים כשהתפוצה יורדת ונשחקת. התחרות משפיעה על היכולת לשלם".
יושב-ראש אגודת העיתונאים בת"א, יוסי בר-מוחא, אמר: "עמוס (שוקן) וחבריו מפעילים לוביסטים ומשלמים כסף רב והון עצום כדי להפעיל לוביסטים, והוא מפעיל גם חברי כנסת. קונים חברי כנסת תמורת טובות הנאה. עמוס הוא אדם נחמד שאני אוהב ומעריך - כמו"ל. ממועצת העיתונות לא תצא ישועה לעיתונאים, יושבים שם מו"לים שמפעילים לחץ".
בשלב זה פנה בר-מוחא לנשיאת מועצת העיתונות שהשתתפה אף היא בחבר הדיון, והטיח בה: "לא מהמו"לים ה'מסכנים' אלא ממך, דליה דורנר, אני מצפה לבוא ולהיאבק למען העיתונאי ולהיאבק להעלאת שכרו אחרת מעמדו יתדרדר לאשפתות. העיתונאים כבולים בידי המו"לים וחוששים לתפקידם ומעמדם. זו פגיעה בחופש הביטוי והעיתונות".
דורנר לא נשארה חייבת: "במבנה מועצת העיתונות הקיים אנחנו לא יכולים לעסוק בנושאי שכר, אלא בתחום האתי וחופש העיתונות. את עניין השכר, חביבי, תצטרך 'לסחוב' לבד".

בן דרור ימיני: לגיטימי שלמו"ל תהיה אג'נדה
בן דרור ימיני

עו"ד בני כהן: "עד היום אין ברשות השידור מכרזים כי בדצמבר 2003 קבע השר הממונה על רשות השידור, אהוד אולמרט, שהוא מקפיא את כל המכרזים לשם בחינתם במשך שבוע-שבועיים, וההקפאה הזו (שקשורה להון-שלטון) נמשכת כבר ארבע שנים".

מי שצידד בזכותו של שוקן להכתיב מדיניות היה העיתונאי בן דרור ימיני, שאמר: "אומרים שעיתונאי היום בא עם אג'נדה. גם לעמוס שוקן יש אג'נדה. למה שרק לעיתונאי תהיה אג'נדה? הדילמה האמיתית של עיתונאי עם שכר ממוצע כמוני האם יש חופש עיתונות ושלא תהיה אג'נדה אחת. לגיטימי להחזיק בהשקפת עולם ולנהל כך עיתון, ואני מכבד זאת".
עו"ד בני כהן, המייעץ לאגודת העיתונאים בת"א אמר בדיון: "אם מישהו חושב שזו (תנאי ההעסקה) בעיה רק של עיתון הארץ, עיתון מעריב, המקומונים ועוד, אז אני רוצה להגיד לכם שברשות השידור הבעיה לא היא לא פחות. עד היום אין בה מכרזים כי בדצמבר 2003 קבע השר הממונה על רשות השידור, אהוד אולמרט, שהוא מקפיא את כל המכרזים לשם בחינתם במשך שבוע-שבועיים, וההקפאה הזו (שקשורה להון-שלטון) נמשכת כבר ארבע שנים".
עמוס שוקן אמר עוד בדיון: "השוק היום מכתיב לנו דרך אחרת, ומי שחושב שאפשר לנהל אחרת את מערכות התקשורת טועה. המערכות של התקשורת תהיינה חייבות להתאים את עצמן לשוק. לפעמים זה לכיוון אחד ולפעמים זה לכיוון אחר. מי שחושב שאפשר לפעול בדרך אחרת יביא פשוט ל'שבירת כלים' ולא יביא לצמיחה - לא של העובדים ולא של העיתונאים. אנחנו מפיקים היום יותר מילים מאשר פעם ומעסיקים יותר עיתונאים. המעבר של 'הארץ' לחוזים אישיים איפשר לנו להעסיק עיתונאים פי ארבעה יותר".
מעניין לציין, כי דווקא קהל היעד בו עסק המושב – העיתונאים הצעירים - לא נכח במושב, ובכינוס העיתונות בכלל. המחירים היקרים והריחוק מן המרכז משכו לכינוס הכה מדובר ביקר את האליטה של צמרת העיתונות בהווה ובעבר, ובין כ-700 הנוכחים ניכר היה חסרונם של העיתונאים הצעירים הרבים.

תאריך:  29/11/2007   |   עודכן:  29/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דורנר לבר-מוחא: את עניין השכר 'תסחב' לבד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר קראה להתנגד לחוק, והבטיחה לכנס את המועצה    בכינוס מועצת העיתונות התייחס עורך גלובס לנתח השוק שתופס האינטרנט בעיתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il