X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיתונאים נכשלו במבחן "האמא הפולנייה", ולמרות ש-60% מהציבור מאמין שהעיתונות היא מקצוע חשוב - רמת האמון נמוכה ורוב ההורים שוללים שצאצאיהם יעבדו במקצוע
▪  ▪  ▪

60% מהציבור חושבים כי העיתונות היא מקצוע חשוב מאוד, אך רמת האמון שמקבלים העיתונאים מהציבור היא פחות מבינונית. כך עולה מסקר מקיף שנערך באוניברסיטת חיפה על העיתונות כמקצוע.
במסגרת השאלות התבקשו המשיבים לענות על שאלות הקשורות לתפקיד העיתונאי ולדרג אותם בסולם של 1-7 (1-לא מאמין כלל לטענה; 7- מאמין מאוד לטענה). כאמור, 60% מהנשאלים בחרו בתשובה 7 לשאלה עד כמה העיתונות היא מקצוע חשוב, כשהממוצע הכללי ברצף עמד על הציון הגבוה מאוד - 6.2.
אמון מועט
כאשר התבקשו הנשאלים לענות עד כמה הם מביעים אמון בעיתונאים, התוצאות היו שונות: רק כ-40% מהנשאלים בחרו לענות שיש להם אמון (בחרו באפשרויות 5-7) וכ-36% ענו שאין שיש להם אמון מועט (בחרו באפשרויות 1-3). הממוצע הכללי של רמת האמון של הציבור בעיתונאים עמד על 3.9. לדברי החוקרים, ציון זה מעיד על רמת אמון הנמוכה מרמת אמון בינונית. הסבר אפשרי אחד לרמת האמון הנמוכה יחסית הוא ההבדל שבין הסיקור העיתונאי לבין מה שחווים האנשים שהיו עדים לאירוע זה. מבין כל הנשאלים, 303 אמרו שהיו עדים לאירוע שדווח לאחר מכן בתקשורת. רק 53% מהם ענו כי הדיווח תאם ברמה גבוהה את המציאות שהם חוו.
המחקר, אותו ערכו ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה יונתן כהן ופרופ' גבי וימן, ד"ר אורן מאיירס וד"ר יריב צפתי מהחוג לתקשורת באוניברסיטה, כלל 568 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל.
מקצוע עם שליחות חברתית
לאורך כל המחקר, חוזר ההבדל שבין התפישה של הציבור בחשיבות תפקיד העיתונאי לבין היחס שלו לעיתונאים עצמם. כך לדוגמה, הציבור מאמין שעיתונות הוא מקצוע שיש בו שליחות חברתית (ממוצע גבוה יחסית של 5.8), מצריך כישורים מיוחדים (ממוצע של 5.9) ובאופן כללי מקצוע מכובד (ממוצע של 5.3). גם בשאלה האם העיתונות היא מקצוע לאנשים הוגנים הצליחו העיתונאים לקבל ציון סביר של 4.6. אולם מהצד השני, כ-60% מהמשיבים שהיו להם ילדים ענו כי לא היו רוצים שילדיהם יהיו עיתונאים.
הציבור גם מאמין שלעיתונאים יש השפעה גדולה על סדר היום הציבורי בישראל. עיקר ההשפעה שהציבור מייחס לעיתונאים היא בתחום הפוליטי (ממוצע גבוה של 5.6), לאחר מכן יש לעיתונאים השפעה על מערכת המשפט ואכיפת החוק (ציון של 4.7) ולבסוף, השפעה על המערכת הכלכלית (ציון של 4.0).
כתבי המקומונים - בדירוג הנמוך ביותר
העיתונאים המכובדים ביותר הם אלה שעובדים בטלוויזיה (ציון ממוצע של 5.4), אחריהם מכובדים עיתונאי הרדיו (ציון ממוצע של 5.38), העיתונאים בעיתונות הארצית המודפסת (ציון ממוצע של 5.05), עיתונאי האינטרנט (ציון ממוצע של 4.93), העיתונאים בעיתונות המגזרית (ציון ממוצע של 4.44) ולבסוף, עם ממוצע כבוד ציבורי נמוך יחסית, הגיעו כתבי המקומונים (ציון ממוצע של 3.9).

תאריך:  29/11/2007   |   עודכן:  29/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההורים: לא לילדים עיתונאים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אף אחד לא רוצה להיות יואב יצחק ל"ת
אביתר23  |  29/11/07 11:42
2
הציון מבלבל-האמון נמוך בהרבה
אביצור  |  29/11/07 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
חברות יחויבו לכלול בדיווח מידע על מינוי נשים לדירקטוריון    בהנהלת הרשות ניירות ערך סבורים, כי "מהלך זה, המחייב את החברה לגלות באופן פוזיטיבי את יישום החובה למנות לדירקטוריון החברה לפחות אישה אחת - יביא להגברת המודעות בקרב הנהלת החברות הציבוריות לקיומה של הוראת החוק ולחשיבות מילויה"
הדר פרבר
נשיא פקיסטן הושבע לכהונה שנייה לאחר שפשט את מדי הצבא
יפעת גדות
נתונים מן הלשכה הסטטיסטית בבריטניה מראים כי עובדים העוסקים בעבודות רוטיניות הם בסיכוי גבוה למות לפני גיל 64 לעומת מנהלים בכירים
הדר פרבר
חתמו על הסכם לשיתוף פעולה עם הצבא האמריקני בעירק כדי לעצור את נתיבי המילוט של הקיצונים במדינה
הדר פרבר
ג'ונס יתכנן ויישם תוכנית לסיוע ביטחוני אמריקני לרשות הפלשתינית ויתאם את הסיוע הצבאי לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il