X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט העליון סירב לקיים דיון נוסף בבקשת יחיעם אוחנה שזייף מסמכים כדי להפליל את השופט תיאודור אור וזכה לאמון העיתונות
▪  ▪  ▪
יחיעם אוחנה [צילום: ערוץ 1]

יחיעם אוחנה, שיצר בשנות ה-90 במוחו הקודח את "פרשת השופט תיאודור אור" וחשף את העיתונות הישראלית בקלונה, הגיע כנראה לסוף מאבקו המשפטי. המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, דחה (יום ד', 28.01.07) את בקשתו לדון בדיון נוסף, בהרכב מורחב של שופטים, בפסק הדין שדחה ברוב דעות את ערעורו על הרשעתו בעבירות של זיוף ושיבוש מהלכי משפט.
הפרשה החלה ב-1981 בהרשעתו של אוחנה בסחר בסם קנביס. השופט שהרשיע אותו בבית המשפט המחוזי בחיפה היה תיאודור אור, לימים שופט בית המשפט העליון. אוחנה טען כי הורשע על לא עוול בכפו, וזייף מסמכים שנועדו לרמות את רשויות החוק ולהביא אותן לידי העמדתו למשפט חוזר. המסמכים הכוזבים הראו שאוחנה הופלל בידי אנשי משטרה, פרקליטים והשופט אור. לזיוף המסמכים נעזר בחברתו, רחל לב, תחקירנית טלוויזיה ובתו של ראש עיריית פתח תקוה לשעבר גיורא לב. העיתונות בישראל קפצה על המציאה, התייחסה לטענותיו של אוחנה ברצינות גמורה ולא חסכה כל מאמץ כדי "לרמוז" רמיזות על השופט אור.
העלים קלסרים
לב הודתה באשמה במסגרת עסקת טיעון והורשעה. אוחנה לא הודה אך הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב על סמך ראיות נסיבתיות המוכיחות כי סייע ללב לזייף את המסמכים. כמו כן נקבע כי שיבש מהלכי משפט משום שעם פתיחת החקירה הפלילית העלים מהמשטרה קלסרים ובהם מסמכים מזויפים. הוא נידון לשנתיים וחצי מאסר בפועל ולמאסר על תנאי.
אוחנה לא ויתר וערער לבית המשפט העליון. השופטים, איילה פרוקצ'יה וסלים ג'ובראן, קבעו כי הראיות מלמדות שאוחנה לא היה מסייע גרידא, אלא היתה שותפות מלאה בינו לבין בין לב. השופט אדמונד לוי סבר בדעת המיעוט כי יש לזכות את העותר מחמת הספק.
כאמור, ביקש אוחנה דיון נוסף של בית המשפט העליון. בהחלטתו לדחות את הבקשה, כתב השופט ריבלין, כי שופטי הרוב "בחנו את מכלול הראיות, העדויות וההסברים ובאו לכלל מסקנה כי המארג המתקבל אינו מותיר ספק סביר לגבי אשמתו של אוחנה". השופט סמך את ידיו על עמדת פרקליטות המדינה כי למעשה אוחנה רוצה לערער שנית על ההרשעה, אך לא לשם כך נועד הליך הדיון הנוסף.

דנ"פ 6582/07
תאריך:  29/11/2007   |   עודכן:  29/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
השנה חלה עלייה של 20% בתפוסת המלונות באוקטובר לעומת החודש המקביל בשנה שעברה    שר התיירות: "יש להיערך מיידית להגעת 2.8 מיליון תיירים בשנת 2008 - ולהגדיל את הצע החדרים בהתאם"
יפעת גדות
מה עושים עם תינוק שנחשף לדלקת קרום המוח חיידקית? האם מעבר לכל החיסונים שקיבל יש לחסן אותו בחיסון נגד דלקת קרום המוח?
מחלקה ראשונה
אתר אמריקני מדווח כי ספירס החליטה למדוד תחתונים באמצע חנות מלאה בקונים
דרור מרום
בדיון שנערך אצל שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, הודיע השר כי המשרד יקדם את התוכנית של מועצת המובילים והמסיעים להקים בצידי הדרכים הראשיות איזורי מנוחה לנהגי המשאיות
אילת טריאסט
איילת טריאסט מחליטה להתנהג כבחורה לשם שינוי, מצטיידת באחיה הכבר לא ממש קטן והקרניבור ויחד הם מאתגרים את התפריט של מארי בנווה צדק    היה קר, היה חם, אבל לבסוף הוחלט – מדובר בספוט איכותי לימי החורף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il