X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האלימות בטורונטו גואה עד כה נמנו 78 נרצחים מתחילת השנה, מספר הקרוב מאוד להיקף מעשי הרצח ב"שנת האקדח" של 2005 עלייה גם במעשי השוד האלימים בדאונטאון.
▪  ▪  ▪
מפת אזורי הירי בטורונטו ב- 2007. מוקד הפשיעה החמורה בדאונטאון.[צילום: משטרת טורונטו]

ארבעה מעשי רצח, רובם בירי אקדח, בוצעו בסוף השבוע בטורונטו והעלו את מספר מעשי הרצח מתחילת השנה ל-78, קרוב מאוד ל"שנת האקדח" ב-2005 שבה נספרו 80 נרצחים בעיר ולשיא של שנת 1991 שעמד על 87. במוצאי שבת בשעה 22:30 מצאה המשטרה את גופת הנרצח האחרון (לפי שעה יש לומר) בצומת הרחובות קינג ודאפרין.
ביום שישי בערב נרצח גבר בן 35 בדירתו במזרח העיר וקודם לכן באותו יום נרצח צעיר בן 19 בירי אקדח שריסס את המכונית בה ישב. רוצחו של הצעיר, כבן 25, חוסל יומיים לאחר מכן בירי בראשו בחנייה תת-קרקעית ברחוב שפרד.
בחינת מפת מעשי הרצח והשימוש בנשק חם מגלה, כי עיקר הפשיעה הקשה מתמקדת בלב הדאוטאון של טורונטו ובאזור המערבי של העיר מצפון לכביש 401 וממערב ל-404. במקרים רבים מדובר ביריבות בין כנופיות ורצח בתוך קהילות המהגרים המתגוררות בשכונות המצוקה. גם בקנדה נשמעת ביקורת כלפי מערכת המשפט הנוהגת יחס סלחני מדי כלפי הפושעים. בשנת 2006 כ-70% מהמעורבים במעשי רצח מצאו את עצמם חופשיים בדרך משפטית זו או אחרת (שחרור בערבות וכו').
ביקורת נוקבת מופנית גם לממשלה ולעיריית טורונטו שאינם מנהלות מאבק נחרץ וחסר פשרות נגד הפשיעה, כפי שתובעת הממשלה הפדראלית, ובכך שאינן משקיעות משאבים רבים לטיפול בכיסי המצוקה הרבים. הרשויות מצידן תולות את האשם בהברחות הנשק המסיביות מארה"ב המאפשרות לעבריינים להצטייד בנשק קל ובתחמושת כמעט ללא הגבלה. הדוחות השנתיים של המשטרה הפדראלית (RCMP) מוצאים קשר ישיר בין הסחר בסמים, ובעיקר בין "יצוא" הסמים לארה"ב, לבין "יבוא" הנשק לקנדה.
מעשי האלימות נפוצים בטורונטו והם מתאפיינים בתעוזה רבה של הפושעים ובשימוש בכוח. בעיקר אמורים הדברים בשוד עוברי אורח, לעיתים קרובות לאור יום ובתקיפה. עיון בדוחות המשטרה חושף תמונה קשה, שדוגמאות מייצגות ממנה מהדאונטאון של טורונטו יובאו להלן. ביום שני השבוע (26 בנובמבר) בשעה 16:30 ברחוב Morningside ושפרד מזרח עמד גבר בדרכו של נער בן 13 ודרש ממנו באיומים למסור לו את כספו. לאחר שהילד סרב שלף השודד אקדח ואיים לירות בנער. בשעה 18:30 בוצע שוד באיומי נשק של נער בן 18 ברחוב Pengarth ו- Flemmingto. באותו יום בשעה 23:00 נער בן 17 הותקף ברחוב Dundas מערב ו- Roncesvalles ע"י חבורת עבריינים ששדדו את כספו באיומים. בשעה 18:45 אישה בת 34 הותקפה מאחור ברחוב Boon ורחוב St. Clair מערב ע"י שני גברים, שהפילו אותה לקרקע וחטפו את הארנק שלה. בשעה 02:00 לפנות בוקר הותקפה צעירה נוספת בת 20 במועדון לילה ברחוב Wellington בידי שתי נשים אליהן חברו שישה גברים ובמכות גנבו ממנה את הארנק.
ובתוך כך, על-רקע הגאות בפשיעה מתגייסת אוניברסיטת יורק לסייע למאמץ להוריד את רף האלימות. נשיא האוניברסיטה, מחמוד שוכרי, הודיע על הקמתו של כוח משימה חינוכי וסוציאלי, אשר יפעל באזורי המצוקה בג'יין ופינצ' הגובלים בשטח האוניברסיטה וינסה לעזור לדור הצעיר למצוא אלטרנטיבות לפשע. מחקר שנערך באחרונה מגלה, כי 28.5% מהמשפחות המתגוררות בטורונטו חיות בתנאי עוני, וזהו שיעור הגבוה הרבה יותר מהממוצע הכלל לאומי העומד על 19.5%.

תאריך:  29/11/2007   |   עודכן:  29/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טורונטו: עלייה בהיקף הפשיעה החמורה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
Crime in Toronto
Didiyahoo  |  30/11/07 01:25
2
בוודאי טורונטו
ניר  |  30/11/07 11:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
פבל קסקוב הסובל מפגיעת מוח וסיוטים ממלחמת לבנון השנייה וממלחמת צ'צ'ניה נידון לשנה מאסר על זריקת רימון ברחוב בבאר שבע
עידן יוסף
המשטרה תחקור את עורכי וכתבי עובדה וכן את עורכי מעריב וכתב, בעקבות הפרת צו איסור פרסום שגרמה לשיבוש חקירה    מח"ש תחקור מי המדליפים
איציק וולף
משפחותיהם של השוטרים הנאשמים כי הטמינו מטעני חבלה לעבריין מיכאל מור קורסות בשל עלות העזרה המשפטית שנדרשת להם    "אל תאמינו לתקשורת ולמשטרה שכבר שפטו אותם"
משה ריינפלד
שופט מחוזי קיבל את ערעור החברה על חיובה לפצות נוסעת על שיחות ממכשיר טלפון שנגנב ממזוודתה כשטסה מארה"ב
איציק וולף
כוח מג"ב עצר בחברון שלושה פלשתינים לאחר שברכבם נמצא רובה מאולתר    במהלך השבוע האחרון ירו פלשתינים מרצועת עזה לא פחות משבעים פצצות מרגמה ו-25 קסאמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il