X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במוקד השיחות: קידוחי הגז הימיים שעושה סין באזור שיפן טוענת לריבונות עליו ושאלת עתידה של טאיוואן שסין טוענת לריבונות עליה
▪  ▪  ▪
שרי החוץ של יפן וסין בפתיחת שיחות בייג'ין בשבת [צילום AP]

לראשונה מאז 1972 חודשו השיחות בין יפן וסין. בכינוס בביג'ין שבו ששה שרים מכל מדינה אמרו שרי החוץ (שבת, 1.12.07) בפתיחת השיחות כי ניתן להתגבר על "חילוקי הדעות".
צופים כי שרי החוץ ידונו בסכסוך הממושך בין סין ליפן על זכויות חיפוש הנפט והגז באזורים של ים סין המזרחי, ששתי המדינות טוענות לריבונות עליהם. כמו כן ידונו בעניינים צבאיים ובבעיית טאיואן.
הוועידה תימשך יומיים, ובה משתתפים גם השרים הממונים על ענייני הסחר, הכספים והפיתוח הכלכלי. זהו דו שיח רם הדרג המקיף ביותר שהתקיים בין יפן לסין מאז הנורמליזציה ביחסים. הוא מתקיים שבוע לאחר שראש ממשלת סין, וון ז'יאובאו, נועד עם עמיתו היפני, וסואו פוקודה, בסינגפור בוועידת ארגון מדינות דרום מזרח אסיה. בשבוע החולף עגנה אניית מלחמה סינית ביפן, זו פעם ראשונה מאז מלחמת העולם ה-2, סימן נוסף לשיפור היחסים.
במוקד השיחות עומד כאמור הסכסוך על זכויות החיפוש בים סין המזרחי. משערים שבאזור יש עתודות של 200 מיליארד מטרים מעוקבים גז טבעי ו-25 מיליארד טונות נפט. סין טוענת כי תחום מי החופים שלה משרע עד קצה המדף היבשתי, כלומר קרוב לאי היפני אוקינווה. יפן אומרת כי הגבול הימי עובר במחצית המרחק בין שתי המדינות.
שני הצדדים נשאו ונתנו על סוגיה זו 11 פעמים מאז אוקטובר 2004. ב-14 בנובמבר 2007 ביקשה יפן מסין לקיים עוד סבוב שיחות. עם זאת אין צופים כי הפעם תיושב המחלוקת.
סין כבר קודחת
שדות הגז נמצאים בים שבין העיר הסינית שנחאי לבין האי אוקינווה שבדרום יפן. השדות מרוחקים כ-5 קילומטר ממה שנחשב בעיי יפן לגבולה הימי. סין החלה לקדוח שם ושואבת גז לערים במחוז ז'זיאנג, שבדרום מזרח המדינה. יפן טוענת כי הקידוחים נעשים בתחומה, ומחתה על כך לפני סין.
דובר משרד החוץ של יפן אמר בכינוס השרים בבייג'ין כי אם לא תהיה התקדמות בשיחות עלול הדבר לפגוע בתוכניותיו של פוקודה לבקר בסין. "אנחנו מקוים שיימצא פתרון כלשהו לסוגיה זו לפני ביקורו של ראש הממשלה", אמר.
נושא חשוב נוסף הוא כאמור טאיואן, שסין רואה בה חלק משטחה. סין חושש מפני צעדים קיצוניים מצד טאיואן בשנה הקרובה, בכלל זה הכרזת עצמאות. הימין ביפן תומך בעצמאות טאיואן, נקודה חשובה נוספת בעמדתו של הימין היא לא לאפשר התנצלות של יפן לפני הסינים על פשעי המלחמה שלה במלחמת העולם השנייה.

תאריך:  01/12/2007   |   עודכן:  01/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרים מיפן וסין משוחחים בבייג'ין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
טוני בלייר, שליח האיחוד האירופי במזה"ת, מעריך שישראל לא תצא לפעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה בעתיד הקרוב    הביע אופטימיות באשר לאפשרות לקדם את תהליך השלום
משה ריינפלד
אזרחי ונצואלה מתבקשים לאשר במשאל עם ביום א' תיקונים בחוקה שיאריכו את שלטונו של הנשיא וירכזו את כוחו
יהונתן דחוח-הלוי
משרד הקליטה והסוכנות היהודית עורכים בטורונטו את יריד העלייה הגדול, בו ישתתפו מומחים מישראל, שימסרו מידע על תהליך העלייה וההטבות המיוחדות לעולים ולתושבים חוזרים
יהונתן דחוח-הלוי
הארגון ערך אמש אימון שנועד לתרגל את פעיליו בדומה לפעולה בה נחטף גלעד שליט    ברפיח התאספו עשרות אלפי פלשתינים במחאה נגד המצור ולהביע דבקות בזכות השיבה
הילה רפופורט
חוויאר סולאנה, הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, הגדיר את הפגישה שקיים בלונדון עם הנציג האירני לשיחות על הגרעין, סעיד ג'לילי, כ"מאכזבת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il