בישראל החל (יום א', 2.12.07) יישום ניידות המספרים. מדובר במהלך מרכזי וחשוב ביותר בתהליך הסרת חסמי המעבר של הלקוחות בין מפעילי תקשורת שונים, הגברת חופש הבחירה של הצרכן, וחיזוקה של התחרות בענף הטלפוניה.
עם יישומה, צרכן התקשורת מקבל אפשרות מהירה אשר אינה כרוכה בעלות כספית, לעבור עם מספר הטלפון האישי, כולל הקידומת, בין חברות התקשורת השונות. המהלך מאפשר ללקוח לבחור בצורה חופשית את החברה והמסלול האופטימליים עבורו.
מעבר - תוך 3 שעות ניידות המספרים אינה מבצע חד-פעמי או קצר מועד - זהו מהלך שיאפשר מעתה ואילך ללקוחות הטלפוניה - הקווית והסלולרית לעבור עם מספר הטלפון שלהם כולל הקידומת מחברה לחברה, בתוך שלוש שעות, ללא תשלום וללא הגבלת מספר המעברים, ובכך חשיבותו כמהפכה של ממש.
בחודשים האחרונים ערך מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, ישיבות עבודה אינטנסיביות בהן השתתפו נציגים מאגפים שונים במשרד התקשורת, בהם אגף הנדסה ורישוי, אגף הכלכלה, הפיקוח והלשכה המשפטית, במגמה לעקוב אחר היערכות חברות התקשורת, להשקת הניידות בצורה הטובה ביותר, ובמועד שנקבע איתם בהסכמה.
נציגי המשרד השתתפו כמשקיפים בישיבות העבודה, שערך פורום המפעילים, בעניין הניידות וההיערכות הטכנולוגית לקראתה. כמו כן, ערכו נציגי אגף הפיקוח ונציגי אגף ההנדסה פיקוחים יזומים אצל המפעילים השונים במטרה לעקוב אחר כשלים אפשריים בהשקת התוכנית. הצוות עקב אחר הבדיקות שערך כל מפעיל ברשת הפנימית שלו, וכן עקב אחר הניסויים שנערכו בין מפעיל אחד למשנהו.
חדר מצב במשרד התקשורת בחודשים האחרונים נערכו חברות התקשורת הניידות והנייחות בצורה נמרצת, על-מנת להיערך לתוכנית הניידות כיאות.
לקראת יישום הניידות, החל מהיום, משרד התקשורת מפעיל חדר מצב בחדר הישיבות שבמשרד התקשורת בתל אביב, אותו ינהל מנכ"ל המשרד עם סמנכ"ל הנדסה ורישוי, עו"ד חיים גרון, סמנכ"ל פיקוח, צבי יונדלר, נציגי הלשכה המשפטית והדובר ד"ר יחיאל שבי. כמו כן, יוצבו בכל מרכזי התמיכה של המפעילים השונים, משקיפים מטעם משרד התקשורת, שיעבירו אינפורמציה שוטפת לחדר המצב.
כדי להגביר את המודעות בקרב הציבור לעניין הניידות, יזם המשרד קמפיין פרסומי נרחב, בכלי התקשורת השונים, הן הכתובה והן האלקטרונית. הקמפיין, שתוקצב על-ידי אגף התקציבים באוצר, הוכן והופק באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית. האסטרטגיה הפרסומית של הקמפיין גובשה על-ידי נציגי משרד התקשורת, אסטרטגים ואנשי קופירייטינג מטעם לשכת הפרסום הממשלתית.
מנכ"ל המשרד, מרדכי מרדכי, אמר כי הצלחת תוכנית ניידות המספרים תיבחן בשיפור השירות לצרכן, בהגברת השקיפות, בהטבת התנאים לצרכן ובהם הוזלת מחירים ושיווק תוכניות טובות יותר וכן, בעלייה בשביעות הרצון של הלקוחות.