X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יאיר קליין נעצר ברוסיה ועומד להיות מוסגר לקולומביה הרוסים מוכנים לגרשו לישראל במקום להסגירו משרד החוץ הישראלי מסרב לבקש את הגירוש למרות שאפילו היחבא"ל של המשטרה נעתרה לסייע
▪  ▪  ▪
[צילום: האתר הרשמי]
"משרד החוץ מסרב לטפל". עו"ד ציבין

הילה רפופורט
ישראלי המבוקש ע"י האינטרפול נעצר במוסקבה

משרד החוץ מסרב לפנות למשרד המשפטים הרוסי בבקשה לגרש את סגן אלוף (במיל.) יאיר קליין לישראל. זאת על אף שמשמעות הדבר היא הסגרת קליין, הסובל מבעיות בריאותיות חמורות, מרוסיה לקולומביה, שם נשפט שלא בפניו ועל אף שברוסיה הבהירו כי לא קיים בינם לבין קולומביה הסכם הסגרה.
קליין, שהורשע ב-2001 באימון לוחמי מתנגדי משטר בשנות ה-80 ונידון ל-10 שנות מאסר, נעצר בסוף אוגוסט 2007 במוסקבה על-ידי האינטרפול. במכתב ששלחו לחברי הכנסת השונים טוענים עורכי דינו כי כבר שלושה חודשים מתעלם משרד החוץ מתחינתם לשלוח בקשה לגירוש קליין לישראל בשל הסכנה הנשקפת לחייו במידה ויוסגר לקולומביה. כל זאת תוך אפליה ובניגוד לאופן פעולת משרד החוץ ביחס לישראלים אחרים שהסתבכו בפלילים בחו"ל.
לדבריהם, הבסיס לבקשת הסגרתו לקולומביה הוא אותו משפט שהתקיים בשנת 2001 שלא בפניו וכשלוש עשרה שנים לאחר האירועים שעליהם דובר באותו משפט ושהתרחשו, לכאורה, לפני 19 שנים בשנת 1988. "בסיס זה נגוע ביסודו שכן אינו נסמך על פעולות משפטיות חוקיות וצודקות אף בהבט הדין הבינלאומי", טענו.
לטענת פרקליטו של קליין, עו"ד מרדכי ציבין, הודיעו לו גורמים בפרקליטות הכללית של הפדרציה הרוסית מפורשות, כי הם מוכנים לגרש את קליין לישראל אך מבחינה פוליטית אינם יכולים לעשות זאת אלא אם יקבלו בקשה רשמית על כך ממשרד החוץ הישראלי.
עוד ציין כי לא קיימת כל אפשרות למשפט חוזר הוגן בקולומביה, מכיוון שספק אם עדיין קיימים עדים היכולים להעיד לטובת קליין.
ראש היחבא"ל הסכים לסייע
בשולי פנייה נוספת של ציבין ליועץ המשפטי של משרד החוץ גילה כי הצליח לאחרונה לשכנע את מפקד היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות במשטרה כי עזרתו של אדם אשר שוחרר לאחרונה ממעצר בית ואשר יציאתו מן הארץ עוכבה בשל חשדות לביצוע פשע חיונית להצלת חייו של יאיר קליין. מפקד היחבא"ל הסכים לבטל את איסור היציאה מן הארץ על-מנת שאותו חשוד יתלווה לעו"ד ציבין למוסקבה בניסיון לסייע לקליין.
"צא ולמד, המחלקה החשובה ביותר במשטרת ישראל, העוסקת במיגור פשיעה בינלאומית, התחשבה במצבו הקריטי של מרשי. בן בנו של קל וחומר, אתם אשר כל מה שנדרש מכם הוא "פנייה פושרת" לא תעשו כן?", דברי ציבין.

משרד החוץ התערב למען מקורבים

עו"ד ציבין טוען כי משרד החוץ טען בתגובה שמסר לעיתונאי כי "כמקובל ביחסים בין מדינות, מדינת ישראל אינה מתערבת בהליכים משפטיים המתנהלים נגד אזרחיה במדינות זרות ובכלל זה הסגרה ממדינות שלישיות". ציבין ציין כי מקומה של התייחסות שכזו של משרד החוץ לא יכירנה במיוחד לנוכח מקרים רבים שבהם משרד החוץ התערב וסייע לישראלים בחו"ל. בהקשר זה ציין ציבין מספר מקרים של ישראלים שזכו להתערבות משרד החוץ, פעמים אף להתערבות שרי החוץ בעצמם.
בין אותם ישראלים מונה עו"ד ציבין שיחרור מטייל ישראלי שנעצר במזרח אסיה וששחרורו הותנה על-ידי קצין משטרה מקומי בקבלת שוחד. לדבריו, הועבר הכסף מישראל לתחנת המשטרה המקומית על-ידי הקונסול הישראלי אשר "ידע בבירור ייעוד הכסף, צבעו ומהותו". במקרה אחר, טען, סייע משרד החוץ לבנים ולקרובי משפחה של מקורבים בהם בנו של אחד החיילים ביחידה 101 ובקרוב משפחתו של סגן שר החוץ לשעבר, שמעון פרס.
"מתייחסים לדברים של גופות ולא לגופם של דברים"
ביחס לאותה תגובה טען עו"ד ציבין כי משרד החוץ גם העדיף את קשריו עם אותו עיתונאי שביקש את התגובה מאשר לשמור על חייו של יאיר קליין. "משרד החוץ מסרב לפנות לרוסיה...בנימוק שנמסר לעיתונאי בתגובה בה בשעה שהח"מ הודיע בכתב...שלא למסור פרט כלשהו בקשר לתיק. דבר העלול להזיק למאמצים לשחרר את קליין ברוסיה, כפי שנמסר לח"מ בביקור האחרון במוסקבה ע"י גורמים רשמיים המטפלים בתיק. האם קשר עם עיתונאי חשוב יותר מחייו של קליין? היעלה על הדעת?", תמה.
"הואיל ותשובת קולומביה [להסגרה מרוסיה, א.ו.], אשר ללא ספק תהיה חיובית, עומדת להגיע בכל רגע ורוסיה רוצה לסיים את הפרשה לפני חג המולד פנייתך ליועץ המשפטי של משרד המשפטים, עו"ד אהוד קינן, תסייע למניעת גירושו לקולומביה ותגרום לגירושו לישראל דבר אשר יציל את חייו", כתב לחברי הכנסת.
עוד ציין כי גורמים רשמיים ברוסיה העבירו לידיו נוסח כללי של מכתב הבקשה לגירוש שאותו הם מבקשים לקבל מישראל על-מנת לגרש את קליין, אך פנייתו לעו"ד קינן לתיאום נוסח הפנייה לא נענתה. "מניסיון מוכח בעבר אני חכול לקבוע בוודאות כי במקרים רבים המחלקה המשפטית אינה מתייחסת לגופם של דברים אלא לדברים של גופות", חתם בחריפות.
תגובת משרד החוץ לטענות היתה כי מספר היבטים של מקרה זה נבדקים בימים אלו על-ידי הגורמים הרלוונטיים הן במשרד החוץ והן מחוצה לו.
"משרד החוץ ושגרירות ישראל במוסקבה עוקבים אחר המקרה מאז מעצרו של יאיר קליין ברוסיה. שגרירות ישראל במוסקבה מעניקה ליאיר קליין טיפול קונסולרי, כפי שמוענק ליתר האזרחים הישראלים העצורים בחו"ל. בין היתר, הקונסול עומד עמו בקשר, ביקר אותו בבית המעצר ואף העביר לו חביל המבני משפחתו בארץ. כמו כן, נציגי השגרירות וידאו כי מתאפשר לו להיות מיוצג על-ידי עורך דין מקומי".
"כמקובל ביחסים בין מדינות, מדינת ישראל אינה מתערבת בהליכים משפטיים המתנהלים נגד אזרחיה במדינות זרות ובכלל זה הסגרה ממדינות שלישיות. אולם, כאמור, מספר היבטים של מקרה זה נבדקים בימים אלה על-ידי הגורמים הרלוונטיים".

תאריך:  02/12/2007   |   עודכן:  02/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משרד החוץ מסרב להתערב להצלת קליין"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אפליה לטובה של גורמים ממלכתיים
אבא של חיילים  |  3/12/07 18:47
2
חבל על האיש אבל מעורר סלידה ל"ת
רחמנות  |  28/05/08 10:58
3
חבל על האיש אבל מעורר סלידה ל"ת
רחמנות  |  28/05/08 11:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובעת גילתה שמוצרים שקנתה בדיוטי פרי נעלמו והאשימה את נהג המונית    הנתבע טען לחפותו ובית המשפט פסק בעניין בפשרה בלי לקבוע אחריות משפטית
איריס פרחי
בית משפט מתח ביקורת נוקבת על תובע מס' 1: "התגלה כמי שסימן לעצמו אג'נדה להתעשר על-חשבון בעלי בתי קפה ומכאן תביעותיו המרובות"
הדר פרבר
גבר בן 77 ירה למוות באשתו שאובחנה לפני 8 שנים כסובלת מהפרעת מוח ניוונית בלתי הפיכה
דרור מרום
נתוני בנק ישראל מצביעים על התמוטטות בשער המטבע האמריקני - מתחילת השנה הנוכחית - וב-12 החודשים האחרונים
יפעת גדות
שאלות רבות עולות כשתאריך הלידה מתקרב    שאלי הכל! תחושה של מוכנות יכולה לעזור ולהרגיע את העצבים הרופפים לפני הלידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il