X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יבנה עם שותף מגדל בן 70 קומות מגורים ומשרדים אזורים תהיה בעלת 62.5% בפרויקט, תשקיע 220 מיליון דולר ותרוויח 31.4 מיליון דולר המוכר, סאני קאהן, ירוויח 36 מיליון דולר ברוטו ממכירת המגרש המגדל - תאום למגדל משה אביב של גאדימק
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר COL]

חברת אזורים של ישעיהו בוימלגרין רכשה ביום ו' (20.11.2007), יחד עם שותף, מחברת קרסנט הייטס, את מתחם עלית בצומת עלית בר"ג. אזורים והשותף ישלמו בעד הקרקע 80.2 מיליון דולר. הם יבנו על המגרש מגדל מגורים ומשרדים בן 70 קומות, בהשקעה כוללת של 320 מיליון דולר. יהיה זה מגדל הנדל"ן היקר ביותר שנבנה עד היום בישראל, והוא יהיה תאום למגדל משה אביב מצידו השני של הכביש. קרסנט הייטס נמצאת בשליטת סאני קאהן מארה"ב.
אזורים רכשה 62.5% מהבעלות על המגרש, ותשלם 48.8 מיליון דולר. היא תבנה 40 קומות של דירות יוקרה, ובהן 36,000 מ"ר, וכן תבנה את הקומה המסחרית, בת 6,000 מ"ר. אזורים תשקיע בחלקה בפרויקט 220 מיליון דולר - 50 מיליון דולר המגרש ו-170 מיליון דולר השקעה בבניית מגדל המגורים והקומה המסחרית, כולל חניה בחניון תת-קרקעי. אזורים מעריכה שתמכור את הדירות והקומה המסחרית ב-250 מיליון דולר, כך שצפוי לה רווח של כ-30 מיליון דולר.
השותף הפרטי, ששמו לא נמסר לפי שעה, ירכוש 37.5% מהמגרש, וישלם 30.4 מיליון דולר. הוא יבנה 30 קומות משרדים, בשטח כולל של 30,000 מ"ר, לפי 1,000 מ"ר לקומה. כן תהיה לו בעלות על שטח מסחרי קטן, 350 מ"ר. על-פי תחשיבי Nfc, ישקיע השותף בחלקו בפרויקט 100 מיליון דולר - 30 מיליון דולר במגרש ו-70 מיליון דולר ההשקעה בבנייה, כולל חניון.
כל הצדדים אמורים להרויח מהעסקה: סאני קאהן, שקנה את המגרש לפני כשנתיים מקבוצת עלית-שטראוס, ב-44 מיליון דולר, ירוויח ממכירתו 36 מיליון דולר, אם כי מסכום המכירה יש לנכות הוצאות מימון, וכן יש לזכור שהדולר של היום שוה כ-15% פחות מהדולרים ששילם קאהן בזמנו בעד המגרש.
אזורים מעריכה, שתמכור את הדירות והקומה המסחרית ב-250 מיליון דולר, כך שתרוויח כ-30 מיליון דולר. קומות המגורים של אזורים יהיו בנות 900 מ"ר כל אחת. לחברה יהיה רווח נוסף של 1.4 מיליון דולר: היא תנהל גם את ההקמה של קומות המשרדים, והשותף ישלם לה בתמורה 2% מהשקעה בבנייה.
גם השותף הפרטי, ששמו עדיין לא נמסר, אמור להרוויח ממכירת או השכרת קומות המשרדים, ביחוד לאור הגאות השוררת בשוק זה כיום. עם זאת, הרווחיות תלויה במצבו של השוק בשנים הבאות.
אזורים רכשה ביום ו' את המתחם כולו, כאשר את חלקו של השותף היא רוכשת בנאמנות. השותף התחייב לשלם לה במועד מאוחר יותר בעד חלקו, ולקבל את זכויות הבנייה בחלק שלו.
עוד סוכם, שאם השותף ירצה למכור את חלקו בפרויקט, כלומר את קומות המשרדים, תהיה לאזורים זכות סירוב ראשונה לרכוש את חלקו.
למעשה מדובר בבניית שני מגדלים זה מעל זה, מאחר שיהיו כניסות נפרדות לקומות המשרדים ולקומות המגורים. סידור דומה נוהג גם במגדל משה אביב, מצידו השני של הכביש, וכן במגדל שרתון סיטי טאואר הסמוך.
אזורים גם הודיעה, שהיא שוקלת אפשרות להגדיל את החלק המסחרי על חשבון הקטנת מספר הקומות למגורים, וזאת בשים לב לביקוש בשוק בעת השיווק. בנוסף, תבדוק החברה אפשרות להמיר חלק מהשטחים במגדל למלון יוקרה.

תאריך:  02/12/2007   |   עודכן:  02/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוימלגרין רכש את מתחם עלית ב-80 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בכיר באומניטק: חברות המייצרות את הפנלים למסכים עוברות לפורמט הרחב והייצור של מסכים 4:3 הולך ונעלם
הדר פרבר
חתונה ראשונה של דרום קוריאנים בצפון: "החלטנו לקיים את טקס הנישואין בצפון קוריאה כי הכלה שלי, צ'ו, הוקסמה מהיופי של ההר"
אבי מוססקו
עשרות מתושבי היישוב קציר חריש הגיעו בסוף השבוע לסניף משרד הבריאות בחדרה, על-מנת לקבל חיסון נגד כלבת   הסיבה לכך: פגר של כלב, שעל-פי החשד היה נגוע בכלבת, נעלם
שרון קביליו
ברוך יוסקוביץ נבחר לכהן כיושב הראש של איגוד האדריכלים העצמאיים    יוסקוביץ, בעל משרד לתכנון עירוני, מחליף בתפקיד את היו"ר היוצאת יעל קינסקי
משה ריינפלד
שופטת אישרה הסדר פשרה עקב תביעה ייצוגית על שיחות לחו"ל    עורך הדין שהגיש את התביעה הייצוגית יקבל שכר טירחה בסך כמיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il