X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציבת התלונות על שופטים, טובה שטרסברג-כהן: "הנוהג לקיים דיונים מקדמיים בערעורים אזרחיים בלי נוכחות בעלי הדין פוגע באמון הציבור"
▪  ▪  ▪

נציבת תלונות הציבור על השופטים, שופטת בית המשפט העליון (בדימ.) טובה שטרסברג-כהן, הורתה לשופטים להפסיק את הנוהג לקיים בלשכותיהם דיונים מקדמיים בערעורים אזרחיים בלא נוכחות בעלי הדין עצמם. השופטת שטרסברג-כהן ציינה כי מצב שבו אין המתדיינים נוכחים "עלולה ליצור תחושת אי-נעימות, אי-ודאות, ערפול ותסכול ולפגוע באמון הציבור במערכת". עם זאת ציינה כי אין בכך כדי למנוע קיום ישיבות טכניות, תזכורות, קביעת מועדים או עניין מנהלי אחר, בלשכות השופטים, בנוכחות עורכי הדין בלבד ובלא נוכחות הצדדים.
הוראת נציבת התלונות על שופטים באה עקב בירור תלונה שלפיה דיונים בערעורים אזרחיים מתנהלים דרך שגרה בבית משפט מחוזי בלשכתו של ראש ההרכב, בנוכחות כל שופטי ההרכב ועורכי הדין של הצדדים אך בלא נוכחות בעלי הדין עצמם. בירור שעשתה העלה כי אף שההזמנה היא לשמיעת הערעור, נועד ההליך האמור להיות מעין דיון מקדמי בערעור, שבו מתלבנים הדברים, מצטמצמות סוגיות שבמחלוקת ומתנהלים מגעים להסדרי פשרה שמציע בית המשפט.
נוכחות עו"ד אינה תחליף
שטרסברג-כהן כתבה בהחלטתה כי עקרון יסוד הוא שמשפט מתנהל בנוכחות הצדדים ולא בהעדרם. "נוכחותו של עורך הדין בדיון, אינה מחליפה או מאיינת את זכותו של בעל הדין להיות נוכח במשפטו שלו. עם זאת יש לעיקרון חריגים, אך הם קבועים בחוק. למשל, עדות ילדים ועדות קורבנות של עבירות מין.
היא ציינה כי אומנם הדיונים המקדמיים בערעורים בלשכת השופט מיועדים לייעל, לקצר ולפשט את ההליך, ולא לשלול את זכותו של המתדיין להיות נוכח, אבל "נראה, כי אין הדבר ראוי ואין לדרוש מהמתדיין לבקש זכות אותה עליו לקבל כמובן מאליו. אין בכוחם של שיקולי נוחות ויעילות, לפגוע הלכה למעשה בזכות המתדיין להיות נוכח במשפטו שלו. דיון המתנהל בלשכה כשהצדדים ממתינים מחוצה לה, אינו מעניק לצדדים את האפשרות לממש את זכות הנוכחות, שלה הם זכאים, ולמצער יוצר הדבר חזות פני ניהול עניינם בלא שיתופם", כתבה.

תאריך:  02/12/2007   |   עודכן:  02/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין לקיים דיון בלשכת שופט בלי בעלי הדין
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
חחח.. - עם כל הכבוד..
מלבסקי  |  2/12/07 15:11
2
בוקר טוב אליהו ל"ת
שימשי  |  2/12/07 15:55
3
שטרסברג מתחכמת ומכשירה שרץ
אין כבר פומביות   |  2/12/07 16:17
4
עוד מחוקק נוסף לנו
משה, עורך-דין  |  2/12/07 17:50
 
- למיטב הבנתי, מדובר בהנחיות
ט.ג.מ.  |  2/12/07 20:26
5
נציג השב"כ לוחש לשופט באוזן
והנאשם מורשע  |  3/12/07 00:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
טוען כי פעילות בנק הדואר עם הבנקים ברשות הפלשתינית "מחייבת שיפוי ממשלתי"    השיפוי נדרש לטענת הדואר עקב "מקרה שבנק הדואר או חברת דואר ישראל ייתבעו על עבירה לפי החוק למניעת הלבנת הון והחוק לאיסור מימון הטרור"
אלעזר לוין
הרקע להדחת ארז מלצר: מחלוקת עם הבעלים לבייב    "הבדלי גישה מהותיים בתפישת הניהול של החברה"    כיהן כמנכ"ל שנה וחצי    בכירים בחברה התפטרו לפניו
איציק וולף
ממשלת ישראל אישרה בישיבתה את הצהרת אנאפוליס    ראש הממשלה ושרת החוץ הדגישו: ההישג הישראלי המשמעותי - כל הסדר יהיה כפוף למפת הדרכים ומו"מ לא יגביל את ישראל בנושאי ביטחון
דרור מרום
קיבלה את הצהרת שרי האוצר והחינוך לרפורמה במערכת החינוך וסיום השביתה    אולמרט: "אני קורא קריאה נרגשת למורים: ממשלת ישראל אינה רוצה לנצח אתכם, אנו מתחייבים להעלות את שכרכם באופן משמעותי כפי שעולה מהחלטת הממשלה -ורוצים להביא לשיפור החינוך בישראל... אך קודם כל עליכם להפסיק את השביתה"
שרון קביליו
חברת קום איל פו הודיעה על שני מינויים בקבוצה, מנכ"ל חדש לכולה ודוברת חדשה לקבוצה    אביב דר תכהן כמנכ"ל החדשה של מכולה ושגית נווה תכהן כדבורת החדשה של הקבוצת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il