X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ספירת 20% מקולות הבוחרים ומדגמים המתפרסמים הערב, מצביעים כי מפלגת "רוסיה המאוחדת", של הנשיא פוטין, זכתה ב-63% מהקולות בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט
▪  ▪  ▪
פוטין. ניתחון גדול [צילום: AP]

מספירת כ-20% מקולות הבוחרים, וכן ממדגמים המתפרסמים הערב (א', 2.12.07) ברוסיה, עולה כי מפלגת "רוסיה המאוחדת", מפלגתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זכתה בניצחון סוחף בבחירות לדומא, הבית התחתון בפרלמנט הרוסי. במהלך יום הבחירות נרשמו למעלה מ-60% הצבעה, אחוז השתתפות הנחש גבוה ברוסיה.
בתום מניין 19.5% מקולות המצביעים. הדבר יבטיח לה למעלה מ-300 מבין 450 המושבים בדומא. המפלגה הקומוניסטית זכתה ב-11.3% מהקולות ותהיה למפלגה השניה בגודלה ברוסיה. המפלגה הליברל-דמוקרטית, שהיא מפלגתו של הימין הקיצוני ברוסיה זכתה ל-10% מהקולות ומפלגת "רוסיה ההוגנת" זכתה ב-7%.
ב"רוסיה המאוחדת", הגיבו בסיפוק על התוצאות. מנהיג המפלגה, בוריס גריזלוב, אמר כי הניצחוון הגדול שהשיגה מפלגתו הוא ניצחון אישי של ולדימיר פוטין.
הקלפיות ברוסיה נפתחו הבוקר ול-109 מיליון בעלי זכות הצבעה ניתנה הזכות להשתתף בהצבעה. מדובר בבחירות הכלליות לבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, נשערכו בפעם החמישית מאז נפילת ברית המועצות. סוכנויות הידיעות מדווחות כי במהלך היום פרשה המשטרה כוחות רבים ברחבי המדינה כדי לשמור על הסדר ב-95,000 קלפיות.
הסקרים שנערכו ערב הבחירות צפו ניצחון ברור למפלגת "רוסיה המאוחדת". המפלגה זכתה בסקרים אלה ל-62% מקולות הבוחרים, בעוד שהמפלגה הקומוניסטית החזיקה ב-12% בלבד.
בנוסף, התמודדו בבחירות על 450 מושבי הפרלמנט הרוסי עוד 8 מפלגות, אך הערכות מוקדמות צפו כי רק ל"רוסיה המאוחדת" ולקומוניסטים סיכוי סביר לעבור את אחוז החסימה - העומד על 7%.
סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה על ניסיונות הקרמלין להוציא את קהל הבוחרים אל הקלפיות, בעיקר באמצעות פרסומי חוצות והודעות SMS. ההערכה היתה, כי ניצחון מוחץ בשילוב אחוז הצבעה גבוה, יעניק לפוטין את היכולת להמשיך ולמשוך בחוטי הפוליטיקה הרוסית, גם לאחר שיסיים את כהונתו בעוד כ-4 חודשים. פוטין טרם הודיע באופן רשמי באיזה מועמד לנשיאות בכוונתו לתמוך, אך פרשנים מעריכים כי הוא עשוי להביע תמיכה בוויקטור זובקוב, ראש הממשלה הטרי יחסית שאותו מינה בספטמבר.
פוטין אינו יכול להתמודד על כהונה נוספת ושלישית כנשיא, אך הוא רוצה כאמור לשמור את ידו על הגה השלטון ברוסיה, ויתכן כי יחליט להמשיך בקריירה הפוליטית כראש ממשלה, אם ייבחר.
גם בישראל פתחה שגרירות רוסיה 11 קלפיות בתל אביב, ירושלים, חיפה, נצרת עילית, כרמיאל, אשקלון, אשדוד, ערד, ראשון-לציון, באר-שבע ונתניה. הקלפיות היו פתוחות עד לשעה 20:00. בשגרירות רוסיה בישראל העריכו, כי אלפי בוחרים יפקדו את עמדות ההצבעה, ובהם תושבים המחזיקים באזרחות כפולה ותיירים רבים.

תאריך:  02/12/2007   |   עודכן:  02/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדגם: ניצחון מוחץ לפוטין בבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הדר פרבר
לפי תוצאות הסקרים האחרונים שפורסמו, צפויה מפלגת "רוסיה המאוחדת" אשר בראשה עומד הנשיא, ולדימיר פוטין, לזכות בניצחון ברור    שגרירות רוסיה פתחה קלפיות בישראל
משה ריינפלד
ארגון OSCE הודיע כי בשל ההגבלות על כניסת אנשיו לא יפקח על הבחירות ב-2 בדצמבר    רוסיה: הם לא מילאו טפסים בזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il