X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש גזר על ארבעת האנסים מדיר אל מכסור עונשי מאסר ממושכים וגם פיצויים לקורבנות השופטים: קיבלנו את עסקת הטיעון כדי לחסוך מהקורבנות את העדות
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר (יום ב', 03.12.07) במסגרת עסקת טיעון 15 עד 20 שנות מאסר בפועל על ארבעה מדיר אל מכסור שהורשעו באונס שלוש נשים. הארבעה הורשעו במעשי אינוס, מעשי סדום וחטיפה.
הארבעה, סאלם חוג'יראת, עלא חוג'יראת, רוחי חוג'יראת, ומוחמד גדיר הורשעו בביצוע "סידרת מעשי אונס ברוטאליים, אכזריים כאשר פגעו בקורבנות תמימים, זרים להם לחלוטין, נערות אותן 'צדו', כך ממש, כשעמדו לתומן בצד הדרך בתחנת האוטובוס וביצעו בהן את זממם באלימות ובאכזריות שלא תתואר תוך הפחדתן ואיום על חייהן".
אין מילים לתאר
בגזר הדין כתבו השופטים, אלרון, סעב, ולמלשטרייך לטר, "דומה כי אין די במילים כדי לתאר את חומרת מעשי הנאשמים ואת גודל הזוועה, הסבל וההשפלה שהיו מנת חלקן של קרבנותיהם התמימים אשר נפלו טרף לסיפוק יצריהם, ואין אלא להפנות לעובדות כתב האישום המתוקן המעוררות שאט נפש". הם ציינו כי עבירות המין בוצעו "בחבורה", ולעצם עובדה זו, "נודעת חומרה מיוחדת גם בשל הפער הגדול ביחסי הכוחות בין הקורבן לתוקפים".
הם הוסיפו כי בנסיבות העניין, "מתחייבת ענישה אשר תיתן ביטוי למעשים החמורים וענישה זו צריכה להיות הטלת עונשי מאסר בפועל לתקופה ממושכת אשר ירחיקו את עברייני המין הללו לתקופה ארוכה וזאת, אף לנוכח הערכת המסוכנות של כל אחד מהנאשמים. ואמנם, חומרת המעשים מעוררת ספק באם מתקיים האיזון הראוי בעונשי המאסר עליהם סוכם".
לחסוך עדות הקורבנות
יחד עם זאת הוסיפו השופטים, אין להתעלם ממכלול הטעמים שהובאו לכבד את הסדר הטיעון ובכלל זה, "קבלת אחריות והבעת החרטה מצד הנאשמים, חסכון זמן תביעתי ושיפוטי כאחד, העדר עבר פלילי (למעט סאלם חוג'יראת), גילם הצעיר של הנאשמים ועוד".
יתירה מכך, "כיבוד הסדרי הטיעון יחסוך את הצורך בהעדתן של המתלוננות ובהעמדתן במצב קשה בו ייאלצו לעמוד על דוכן העדים, להיחשף בפני סביבה זרה, ולהיחקר, לעיתים באופן קר, פולשני ונוקב, על החוויה הקשה הכואבת שחוו ושוודאי תלווה אותן בהמשך דרכן בחיים". הימנעות זו מהצורך להעיד את הקורבנות ובכך לפגוע בהן פגיעה נוספת מעבר לפגיעה שבאה להם מידיהם של הנאשמים "היא שיקול משמעותי בבואנו לבחון את ההצדקה בכיבוד הסדר הטיעון",כתבו השופטים.
השופטים: התלבטנו
עוד ציינו השופטים, כי לנוכח "אכזריות מעשי האנסים, השיטתיות, התכנון המוקדם והשפלתן של הקורבנות, ביצוע עבירות מין והתנהגותם הברוטאלית", הם "חככו" בדעתם אם "אין זה מהמקרים החריגים שבו יש לסטות ממדיניות בתי המשפט באשר לכיבוד הסדרי טיעון". אך בסיכומו של דבר, הוחלט לכבד את ההסדר "תוך מתן דגש מיוחד לעובדה כי ההסדר גובש, כאמור, על דעת המתלוננות וייתר את העדתן".
"על הקושי הכרוך בכך. בנסיבות העניין, סברנו כי נשקלו מכלול השיקולים הרלוונטיים בטרם ההגעה להסדר, ובכלל זה האינטרס הציבורי המתחייב והחלטנו לאמץ את ההסדר", כתבו השופטים.
גזרי דין ופיצויים
על סאלם חוג'יראת נגזרו 23 שנות מאסר מתוכן 20 שנות מאסר בפועל והיתרה על תנאי למשך 3 שנים, כמו כן, אנו מפעילים את עונש המאסר המותנה בן 18 החודשים במצטבר לעונש המאסר שהוטל על הנאשם בתיק זה.
על עלא חוג'יראת נגזרו 18 שנות מאסר מתוכן 15 שנות מאסר בפועל והיתרה על תנאי למשך 3 שנים. על רוחי חוג'יראת, ומוחמד גדיר נגזרו 12 שנות מאסר מתוכן 9 שנות מאסר בפועל והיתרה על תנאי למשך 3 שנים.
כמו כן הורו השופטים לחייב את הארבעה בפיצוי כספי לצורך ההליך השיקומי של הקורבנות. לפיכך סאלם חוג'יראת יפצה כל אחת מהמתלוננות בסך של 60,000 שקלים.
עלא חוג'יראת חוייב לפצות שתיים מהמתלוננות בסך של 60,000 שקלים. רוחי חוג'יראת יפצה אחת המתלוננות בסכום של 35,000 שקלים. מוחמד גדיר יפצה את המתלוננת השלישי בסכום של 35,000 שקלים.

ביהמ"ש המחוזי בחיפה פח 004019/07
תאריך:  03/12/2007   |   עודכן:  03/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונשי מאסר ממושכים לאנסים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי לתקן את שם הישוב
צפונית מהצפון  |  3/12/07 13:32
 
- דוקא מתאים מאד לקרוא למקום דיר ל"ת
הניה  |  3/12/07 15:21
2
ביר אל-מנכוס  ל"ת
שונא אנסים  |  3/12/07 14:24
3
מנסור לא מנסור
שוטר  |  3/12/07 15:00
4
נוסף לעונש
מוכסור  |  3/12/07 17:03
5
רוצים שלום עם הערבים האנסים?
אלון חן  |  3/12/07 17:33
6
ביר אל מקסור(ביר אל מנחוס)
עבדללה יפימוביץ  |  3/12/07 17:45
7
בטח שהנאנסות יהודיות אלא מה
מלמל  |  3/12/07 18:25
8
זו זכותם המלאה נגד הכובשים
א.ב.ג  |  3/12/07 18:42
9
מה קשה בענשים האלה?
ע.ג1  |  3/12/07 18:56
10
במערכת משפט נקיה אין
עיסקאות טיעון  |  3/12/07 19:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדס ליבוביץ'
נכון, חנוכה זה לא כריסמס, אבל לדמי חנוכה יש את הכוח שלהם    קבלו סקירה קצרה של היבול החם לחג
משה ריינפלד
שופט ביטל את משפטו של נהג שנאלץ לנסוע בלי רישיון רכב משום שמשרד הרישוי התעמר בו ושלח אותו שוב ושוב להביא מסמכים בלא הצדקה
עכבר העיר
ישחק בהצגה "אתה צעיר רק פעמיים", בה היה אמור לשחק פולי יחד עם גברי בנאי    הליהוק החדש יכלול גם את גבי עמרני וגאולה נוני
דרור מרום
הנהלת החברה מבקשת מלקוחותיה "להתאזר בסבלנות" ומבטיחה כי "השירות יחזור להיות במקום הראשון בין נותני השירות מבין החברות הציבוריות"    ההנהלה ממליצה על אמצעים "עוקפי-תור"
יפעת גדות
נכנסה להריון כתוצאה מטיפולי הפריה על-ידי שימוש בביצית של תורמת וזרעו של בעלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il