שופטת בית המשפט העליון מרים נאור דחתה (יום ג', 4.12.07) בקשה של חברת "מגל מערכות ביטחון" לעכב את ביצוע זכייתה של חברת "אלביט מערכות אבטחה" במכרז רכבת ישראל לפיתוח מערכת התרעה ויזואלית מפני סיכונים לרכבות במפגשים בין מסילה לדרך, עד שתידון עתירתה לביטול הזכייה.
מפסק הדין עולה כי במכרז היו כמה שלבים, ובכללם שלב של ניסוי מבוקר של המערכות המוצעות, בתשלום. מגל השתתפה בשלב הניסוי המבוקר, אך בסופו של דבר נפסלה הצעתה מפני שלא עמדה בדרישות האפיון הטכני שנקבע למכרז. בעיקר נפסלה המערכת של מגל משום שהיא אינה מעבירה אזהרה לקטר המתקרב ולמוקד הבטיחות הארצי של הרכבת, על גוף החוסם את המפגש, אלא לאחר קליטת שדר מרכיב המותקן על הקטר.
מגל עתרה לבית המשפט המחוזי לבטל החלטה זו, בין היתר בטענה כי הדרישה לאי-תלות אינה מופיעה בתנאי המכרז ולכן היא "תנאי-נסתר". כמו כן ביקשה בעתירתה לחשוף מסמכים שונים.
בתוך כך זכתה אלביט במכרז, ולכן ביקשה מגל לתת גם צו ביניים שיעכב את ביצוע זכיית אלביט במכרז. לאחר דיון במעמד הצדדים, דחה השופט יהודה זפט את הבקשה לצו ביניים. השופט קבע בהחלטתו כי הדרישה שמנקודת המפגש תישלח התרעה בלא כל קשר לגורם חיצוני,עולה די ברור מתנאי המכרז. כמו כן כתב כי טענת מגל שלא ניתנה לה הזדמנות לתקן את הפגם אף היא אינה נראית לו, שכן "אין מדובר במתן אפשרות לשיפור אלא לפגם בבסיס ההצעה".
בעניין טענת מגל נגד כשרות הצעת אלביט, כתב השופט זפט כי הטענה "אינה נראית לו רצינית".
סיכון חיי אדם חשוב יותר על החלטת השופט ביקשה חברת מגל מבית המשפט העליון להתיר לה לערער. בהחלטתה לדחות את הבקשה, כתבה השופטת נאור כי לכאורה לא ניתן לומר כי סיכוייה של מגל לזכות בעתירתה גבוהים. בעניין זה, חזרה השופטת על מסקנותיו של השופט זפט.
עוד כתבה נאור כי המאזן בין הצורך לעכב את ביצוע המכרז כדי לדון בטענות מגל לבין הנזק העלול להיגרם לציבור בשל העיכוב, נוטה לרעת מגל. השופטת הסבירה כי מטרת המערכת היא למנוע סיכון חיי אדם במפגשי מסילה עם דרך, עקב התאונות הקשות שאירעו. "גם אם מגל צודקת בטענה כי הרכבת לא עשתה כל שניתן היה לעשות כדי לזרז את הליכי המכרז, עדיין הנזק שעלול להיגרם לציבור אם יינתן עתה צו ביניים ותעוכב התקנתה של המערכת הבטיחותית נראה לכאורה רב", כתבה השופטת נאור.
השופטת קיבלה גם את טענת הרכבת כי נזקיה של מגל אם אכן תזכה בעתירתה אינם בלתי הפיכים. "במצב זה עלולה הרכבת לשאת למעשה בתשלום גדול נוסף, אך זהו "סיכון" המוטל לפתחה של הרכבת, שתפעל באין צו ביניים כחוכמתה, ואין בכך כדי להטות את הכף לטובת מגל", סיכמה השופטת.