X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שירותי בריאות כללית מסרבת לאשר תרופה לחולה בסרטן המוח בנימוק כי היא רק "מאריכת חיים" ואינה "מצילת חיים"
▪  ▪  ▪
[צילום: אסף גדות]

אילן טיירו, בן 41 מגבעת שמואל, חולה בסרטן המוח, עתר לבית הדין לעבודה בתל אביב נגד שירותי בריאות כללית, בדרישה לפסול את החלטתה של ועדת החריגים של שירותי בריאות כללית שלא לאשר לו טיפול חלופי בתרופות "אווסטין" ו"סי.פי.טי" שהמליצו עליהן מומחים, במקום התרופה "טמודל" הרשומה בסל התרופות, שהטיפול בו באמצעותה נכשל.
לדבריו, סירבה שירותי בריאות כללית לאשר לטיירו מימון לתרופות אלה בטענה כי הן אומנם רשומות בסל התרופות, אך רק לחולי סרטן המעי הגס ולא לחולי סרטן המוח. עלות התרופות החלופיות היא כ-35,000 שקל לחודש. טיירו, שעבד בבניין עד שחלה, ואשתו מירב, סייעת בגן ילדים, אינם מסוגלים לממן עלות זו ונזקקו לתרומות. בני הזוג מטופלים בשלושה ילדים קטנים.
טיירו פנה אל ועדת החריגים של שירותי בריאות כללית, שנועדה לתת פתרונות למקרים שהם הטיפול המוכר מוצה ולא הועיל. הוא הגיש לוועדה חוות דעת מאת פרופ' תמר פרץ, שבה נקבע כי מדובר "בטיפול מציל חיים שאין לו תחליף, ויש להמשיך לתת אותו בדחיפות". אף על-פי כן דחה ד"ר ליברמן, ראש אגף רפואה בקהילה בשירותי בריאות כללית ויו"ר ועדת החריגים, את פנייתו של טיירו על הסף בנימוק כי הטיפול הוא "ניסיוני", "אינו מציל חיים", וכי אולי הוא "מאריך חיים".
טיירו פנה אל עמותת קרן דולב לצדק רפואי, המייצגת בחינם חולים שנשללה מהם הזכות לטיפול רפואי, ובאמצעות עו"ד גילעד רוגל, היועץ המשפטי של העמותה, הוגשה תביעה לבית הדין לעבודה בתל אביב נגד שירותי בריאות כללית. עו"ד רוגל טוען כי אין בסיס - לא בתקנון הקופה, לא בחוק ולא בפסיקה - להבחנה המצמררת בין הארכת חיים לבין הצלת חיים, וכי הארכת החיים היא הצלתם. עו"ד רוגל טוען כי יש הוכחות ברורות ליעילות הטיפול החלופי על אילן טיירו, ואין כל סיבה עניינית למנוע את הטיפול ממנו.
עו"ד רוגל טוען כי לא מוכרת שום תרופה המבטיחה ריפוי מסרטן, ועל כן עמדת שירותי בריאות כללית היא אבסורד מוחלט, המתנה את האישור לטיפול חריג בכך שהחולה יציג הוכחה מדעית כי התרופה "מצילת חיים".
"אילו היתה קיימת תרופה שיש הוכחה מדעית כי היא מצילת חיים במובן ריפוי מן המחלה, מן הסתם היא היתה כלולה בסל ולא היה כל צורך בפנייה אל ועדת החריגים", אומר ע"ד גילעד רוגל. לטענתו אין כל משמעות לוועדת חריגים, אם אין היא מכירה בכלל בחריגים.

תאריך:  05/12/2007   |   עודכן:  05/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת החריגים של כללית לא מכירה בחריגים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאריך חיים=הצלת חיים
היגיון פשוט  |  5/12/07 12:51
2
תפורסם לאלתר רשימת האח"מים
ע. סובול  |  5/12/07 13:00
3
זה לא חריג לי זה קרה עם טופמקס
patrick173  |  6/12/07 12:38
4
יש אלוהים על פני האדמה???
האמנונים  |  19/12/07 19:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שחקני הסרט "רודף העפיפונים" יצאו מאפגניסטן מחשש כי ייפגעו בעקבות סצינת אונס בסרט, למרות שהוא אינו צפוי לצאת לאקרנים באפגניסטן
מערכת PCאון
אם תמיד רציתם להתהדר במותגים היקרים ביותר, אולי תוכלו לעשות זאת, אם רק תסכימו להתפשר קצת. מה זה כבר הבדל של אות בשם של מותג?
משה ריינפלד
גייסו קבלן שיפוצים פלשתיני לרצוח את הבעל תמורת כמה אלפי שקלים    סוכן משטרה העמיד פנים שהוא רוצח שכיר ושהרצח בוצע ועצר אותן
מערכת PCאון
תקופה טובה לשוק המחשבים האישיים, ולפי דוח חדש, חברות כמו אינטל ו-AMD יהיו המרוויחות העיקריות מכך. למה דווקא חברות אלה? בהמשך
דרור מרום
ההסכם שישנה את שוק התעופה הוא מכה למתחרות של אל-על בקו מישראל לארה"ב - קונטיננטל ודלתא האמריקניות    אמריקן-איירליינס היא חברת התעופה הגדולה בעולם, ונוסעים מישראל יוכלו להגיע ליעדים בארה"ב וצפון-אמריקה ב-4,000 הטיסות שהיא מפעילה ביום    ההסכם ישפר תנועת התיירות לישראל מארה"ב    מעלה את הוואי על המפה של התייר הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il