X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המטופל דפק בחוזקה על הדלת של לשכת הרווחה שהיתה סגורה העובדים פתחו לו את הדלת והסבירו שהלשכה סגורה, אך המטופל לא קיבל זאת - התפרץ, צעק ודחף את הדלת בכוח, נכנס לחדר המנהל והתחיל לצעוק - "שרפתי את המועדון" המטופל נעצר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מטופל השתולל ותקף עובד סוציאלי בלשכת הרווחה בריינה, שליד נצרת, בה אין שומר או פתחי מילוט, ושרף את מועדון העיוורים ביישוב, ביום בו סגרו העובדים הסוציאליים את לשכות הרווחה ברחבי הארץ עקב אלימות של מטופלים כלפי חבריהם ותקיפה קשה של עובדת סוציאלית בלוד.
בהוראת איגוד העובדים הסוציאליים נסגרו היום (ד', 5.12.07) כל לשכות הרווחה בארץ לקבלת קהל ולמענה טלפוני. אולם סמוך לשעה 9:30, הגיע ללשכת הרווחה בריינה, מטופל ודפק בחוזקה על הדלת שהיתה סגורה. העובדים פתחו לו אותה והסבירו לו שהלשכה סגורה, אך המטופל לא קיבל זאת - התפרץ, צעק ודחף את הדלת בכוח, נכנס לחדר המנהל והתחיל לצעוק - "שרפתי את המועדון".
המטופל, בן 62, המוכר מזה שנים לשירותי הרווחה ביישוב, החל לזרוק חפצים על העובדים הסוציאליים שישבו בחדרים וניגש לשולחן מנהל הלשכה, וניסה להפוך אותו.
מנהל הלשכה, נועמאן פוקרא, ניסה להרגיעו, אחז בכוח בידיו ואז החל המטופל לבעוט בו בידיו וברגליו, ולפגוע בו פיזית. פוקרא נפגע ברגלו והועבר לטיפול רפואי ושאר העובדים בלשכה לקו בהלם.
בעוד המטופל משתולל בלשכה, התקבל דיווח כי מועדון העיוורים, ששייך ללשכת הרווחה בריינה, נשרף כליל על-ידי אותו מטופל. מתברר, כי קודם להגעתו ללשכה, הגיע המטופל למועדון העיוורים, בו הוא חבר, נכנס עם שקית אטומה שהכילה חומרים דליקים, שפך את החומר על הציוד של המועדון ועל העיוורים והנכים ששהו במקום באותו זמן ויצא בריצה, בדרכו ללשכת הרווחה.
העיוורים והנכים ששהו במועדון הצליחו לברוח מהאש, אולם שניים מהם נפצעו קל והמועדון נשרף כליל. המטופל נעצר על-ידי המשטרה וגם בדרכו למעצר תקף ונשך חובש מד"א שפינה אותו ונאלץ להשתמש בגז מדמיע כדי להרגיעו. בחקירתו סיפר המטופל התוקף, כי עשה את המעשים בגלל "אי טיפול הולם בבעיותיו".
מנהל הלשכה דיווח לאיגוד העובדים הסוציאליים כי זה מקרה האלימות הרביעי בחודש האחרון בלשכה. לדבריו, אין במקום שומר ובלשכת הרווחה אין כל פתחי מילוט.
יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, מסר: האחריות כולה לשלומם וביטחונם של העובדים הסוציאליים היא על משרד הרווחה והרשויות המקומיות.
לדברי פרי, "הכתובת על הקיר. העובדים הסוציאליים נמצאים בקו הראשון מול השכבות החלשות ביותר בחברה הישראלית והמדינה לא מספקת להם הגנה. שולחים אותם לחזית החברתית בלי אמצעי הגנה אלמנטריים של שומר, לחצני מצוקה, אמצעי מילוט ועוד".
יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, אמר בתגובה: "אני מזדהה הזדהות מוחלטת עם הזעקה הנשמעת ומקווה שהמחאה הזאת תגיע לאוזניים קשובות עוד לפני האירוע הבא. העובדים הסוציאליים חוו כבר מספיק טרגדיות, כאב וצער ואין צורך להמתין לאירוע הבא. העובדים הסוציאליים עוסקים בעבודת קודש והפגיעה הפיזית בהם לא תסלח".

תאריך:  05/12/2007   |   עודכן:  05/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב תקף מטופל עובד סוציאלי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עובדות הסוציאליות לא חפות מפשפ
רץ  |  5/12/07 16:45
2
ע"ס אינן מטפלות- הן מפלות!!!
גבריאל קונורז  |  5/12/07 16:54
3
עובדות סוציאליות צריכות מיבחן
רם  |  5/12/07 20:42
4
פקידות סעד הן נשים שרוטות
הן עצמן מקרה סעד  |  5/12/07 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
נכנסת לתחום המכ"מ וההגנה ההיקפית    החברות יקיימו פעילות מסחרית ושיווקית משותפת במספר מדינות ברחבי אירופה ובדרום-אסיה    אורד תרכוש כ-13% ממניות נובידאה
דרור מרום
יעד משרד התיירות לתיירות בצפון בשנת 2008 - 5,000,000 לינות - גידול של 700,000 לינות תיירים וישראלים
איציק וולף
רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים ועמותת אלעד חשפו מבנה מרשים שמתוארך לימי בית שני    ייתכן שמדובר במבנה שהוזכר בכתבי יוסף בן מתתיהו
איציק וולף
ראש המועצה האזורית שומרון ביקש לציין את חג החנוכה בהדלקת נר בקבר יוסף בשכם    צה"ל אישר את הכניסה המסוכנת    צפו בתמונות
משה ריינפלד
קופירייטר מרחובות ביקש צו מניעה נגד קמפיין "העוצמה שבזרימה" בטענה שהועתק ביד גסה מהצעה שהגיש למשרד הפרסום באומן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il