X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יונה אברושמי מאשים את הפרקליטות באפליה וברדיפה דבריו נאמרו בערעור על החלטה שלא לשחררו בניכוי שליש הורשע ברצח פעיל השמאל אמיל גרינצוויג ז"ל
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

יונה אברושמי המרצה מאסר עולם על רצח פעיל השמאל אמיל גרינצוויג, טוען כי התביעה רודפת אותו וההתנגדות לשחרור בתום 2/3 ממאסרו נעשית תוך אפלייתו לעומת אסירי עולם אחרים.
ביהמ"ש המחוזי בנצרת דן (יום ג', 4.12.07) בערעורו של אברושמי על החלטת ועדת השחרורים שלא לשחררו בתום 2/3 ממאסרו. אברושמי השליך בשנת 1983 רימון רסס לעבר קבוצת מפגיני שמאל במהלך הפגנת שלום עכשיו נגד מלחמת לבנון הראשונה. מפיצוץ הרימון נהרג אמיל גרינצוויג ותשעה מפגינים נוספים נפצעו.
בורג תומך באברושמי
אברושמי נדון למאסר עולם וכאמור לקראת תום 2/3 ממאסרו הגיש בקשה לשחרור. ועדת השחרורים דחתה את בקשתו ואברושמי ערער על ההחלטה. בדיון (ג', 4.12.07) בבית המשפט המחוזי בנצרת טען סניגורו, עו"ד אבי עמירם כי ועדת השחרורים לא התייחסה לשורה של חוות דעת מטעם שירות בתי הסוהר בהן נקבע כי אברושמי עבר שינוי וכי הוא "עומד בקריטריונים הראויים".
הוועדה לטענתו דנה באברושמי תחת הכותרת "רצח אידיאולוגי" וכי "זה מה שגרם לוועדה בסופו של דבר לא לשחררו", וזאת למרות שאברושמי בדבריו בפני הוועדה "הביע צער וחרטה".
עוד טען עמירם כי "הנתונים האמיתיים" עומדים בסתירה מוחלטת להחלטת הוועדה ובין היתר ציין את העובדה כי משנת 2002 אין לאברושמי "עבירת משמעת ולו אחת". כל הנתונים, לטענתו שהובאו בפני הוועדה "מוכיחים כי האיש אינו מסוכן לשלום הציבור". עמירם הוסיף וטען כי מבין התומכים בשחרורו של אברושמי הוא יו"ר לשעבר של הכנסת אברום בורג. בורג בשעתו אחד המפגינים בהפגנת שלום עכשיו, "ביקר אצל אברושמי בבית הכלא, שוחח איתו ארוכות ולמעשה התרשם מהבעת החרטה הכנה לגבי האירוע עצמו". סניגורו של אברושמי ציין כי בורג פנה בשעתו לנשיא המדינה דאז עזר ויצמן ז"ל וכעת "הצטרף לבקשה לחון את אברושמי". לטענת עמירם יש לראות בפנייתו של בורג "איזון מסויים לטובת אברושמי", לנוכח עמדת משפחת גרינצוויג אליה התייחסה ועדת השחרורים בהחלטתה.
חימם את הכסא
באי-כוח ועדת השחרורים עוה"ד גנית גדות כרמי, גיא אברס ודלית שרון דחו את חוות דעתו של בורג בנוגע לכנות החרטה בטענה כי "בורג אינו איש טיפול". לטענתם אברושמי "לא עבר הליך טיפול מעמיק. הוא שוהה באגף שאינו שיקומי ומאז 2001 לא היה בשיקום". עוד נטען כי אברושמי נמצא במסגרת תוכנית תורנית וכי זו "לא יכולה להוות תחליף שיקום וטיפול אמיתי". אברושמי לטענתם השתתף בתוכניות טיפוליות שונות אך "שיתוף הפעולה ומבחן התוצאה אינו אפקטיבי. האסיר ישב בקבוצות הללו ו'חימם שם את הכסא', הוא לא הפיק מסקנות'". ".
בתגובה על הטענות בדבר "חימום הכסא", טען סניגורו של אברושמי כי "בדוח סוציאלי שנערך שבועיים לפני הוועדה, נאמר מפורשות, כי אברושמי הפגין רצינות ומעורבות בקבוצות בהן השתתף, שיתף פעולה עם גורמי הטיפול ולקח חלק במספר קבוצות טיפול. גורמים בכלא מציינים את רצינותו וחברתי לא יכולה לומר שהוא בא כדי לחמם את הכיסא. חברתי אמרה למחוק את אפשרותו לגשת והגיע הזמן שהוא ירצה את יומו בכלא, חשוב מאוד, שהחברה לא יכולה לקחת אסיר במצבו ולהותיר אותו עד יומו האחרון בכלא ללא הכשרה וטיפול. זה דבר מינימלי וזה האינטרס הציבורי".
אברושמי: למה רודפים אותי?
בסיומו של הדיון הותר לאברושמי לדבר בפני השופטים. "נשפטתי למאסר עולם, אני יושב 24 שנה, לא יתכן במדינה מתוקנת כי אדם שהוא אסיר ללא בעיות משמעת ישב על שני שליש. השופט אדמונד לוי שחרר אותי פעם ושוב פעם. למה התביעה רודפת דווקא אותי בו בזמן שיש אסירי עולם היושבים 12-14 שנים במאסר עולם. אני יושב 24 שנה בגין רצח אחד. על בית המשפט לערוך את האיזון הראוי".
השופטים מנחם בן דוד, אברהם אברהם ואסתר הלמן הודיעו כי פסק הדין יישלח אל הצדדים מאוחר יותר.

בית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת עעא 001779/07
תאריך:  05/12/2007   |   עודכן:  05/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אברושמי: הפרקליטות רודפת אותי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
תתאסלם ותשוחרר.
צביקה100  |  5/12/07 16:24
 
- אין לו סכוי
קלסתרון  |  5/12/07 18:23
2
כך זה ב"מדינה שהשמאל בנה"
ח"א  |  5/12/07 17:21
3
רוצחי שמאלנים לא ישוחררו
א ר  |  5/12/07 17:34
4
מה לא ברור פה ?
תוכי יוסי  |  5/12/07 17:36
5
מסכן
ע.ג1  |  5/12/07 18:06
6
גם בביש מזל,כמו רצח, צריך מזל  ל"ת
הניה  |  5/12/07 18:28
7
מה לא הבנת ...
שאול א.  |  5/12/07 18:57
8
תצטרף לאש"ף ותשוחרר
פרקליטה  |  5/12/07 19:09
9
למה לא רושמים "קיצוני" ?
ציוני  |  5/12/07 19:39
10
אבו מאזן ישחרר!!! ל"ת
תתאסלם!!!!  |  5/12/07 19:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
המטופל דפק בחוזקה על הדלת של לשכת הרווחה שהיתה סגורה    העובדים פתחו לו את הדלת והסבירו שהלשכה סגורה, אך המטופל לא קיבל זאת - התפרץ, צעק ודחף את הדלת בכוח, נכנס לחדר המנהל והתחיל לצעוק - "שרפתי את המועדון"    המטופל נעצר
דרור מרום
נכנסת לתחום המכ"מ וההגנה ההיקפית    החברות יקיימו פעילות מסחרית ושיווקית משותפת במספר מדינות ברחבי אירופה ובדרום-אסיה    אורד תרכוש כ-13% ממניות נובידאה
דרור מרום
יעד משרד התיירות לתיירות בצפון בשנת 2008 - 5,000,000 לינות - גידול של 700,000 לינות תיירים וישראלים
איציק וולף
רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים ועמותת אלעד חשפו מבנה מרשים שמתוארך לימי בית שני    ייתכן שמדובר במבנה שהוזכר בכתבי יוסף בן מתתיהו
איציק וולף
ראש המועצה האזורית שומרון ביקש לציין את חג החנוכה בהדלקת נר בקבר יוסף בשכם    צה"ל אישר את הכניסה המסוכנת    צפו בתמונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il