X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר שערך ארגון תל"מ 19% רוכשים תרופות ללא מרשם ללא עזרה מרוקח 72% סומכים על הרוקח והיו מעדיפים לקבל את התרופות ללא המרשם מידיו אבי אובל: לא נעשה מסע חינוך אמיתי לגבי האפשרויות השונות בדבר צריכת תרופות ללא מרשם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

19% מהישראלים רוכשים תרופות ללא מרשם, ללא עזרה מרוקח. כך עולה (ד', 5.12.07) מסקר שנערך עבור ארגון תל"מ, באמצעות מכון שריד. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 539 נשאלים.
מנתוני הסקר עולה, כי ברשתות הפארם המספר של רוכשי תרופות ללא מרשם מגיע כבר ל-30%. עם זאת, רק 8% מהישראלים רוכשים תרופות ברשתות המזון ובחנויות הנוחות של תחנות הדלק.
על-פי הסקר, 37% רכשו את התרופות ברשתות הפארם, 29% בבית מרקחת פרטי, 22% בקופות החולים, 5% בסופרמרקט, 1% בחנות נוחות שבתחנת דלק, 2% באינטרנט או בנקודת מכירה אחרת, ו-4% לא זכרו היכן רכשו.
עוד עולה מהסקר, כי כ-72% מהישראלים סומכים על הרוקח והיו מעדיפים לקבל את התרופות ללא המרשם מידיו ולא לקחתם באופן עצמאי וזאת ללא קשר לדרך שבה רכשו את התרופה בפעם האחרונה. 22% מהישראלים יעדיפו לעשות זאת באופן עצמאי, ו-6% לא ציינו העדפה.
מממצאי הסקר עולה, כי המודעות לאפשרות לרכוש תרופות ללא מרשם, ללא עזרת רוקח, הינה יחסית נמוכה: רק 70% ידעו כי האפשרות קיימת ברשתות הפארם, 42% ידעו זאת לגבי בתי מרקחת פרטיים, 35% ידעו על קופת החולים, 25% ידעו על הסופרמרקט ורק 11% ידעו על בתחנות הדלק.
מנתוני הסקר עולה, כי 47% משתמשים בתרופה ללא מרשם לפחות פעם בחודש, כאשר נשים עושות זאת יותר מגברים (56% לעומת 32% בהתאמה).
ישראל ביחס לעולם
רמת שביעות הרצון של הישראלים מתרופות ללא מרשם עומדת על 75% מהמשתמשים שמרוצים במידה רבה או רבה מאוד. שיעור זה דומה לשביעות הרצון בקנדה, אך נמוך משביעות הרצון בארה"ב.
אחוז המטפלים בתרופות ללא מרשם נמצא במקום הראשון בדרום אפריקה, לאחר-מכן ארה"ב ובסוף ישראל.
עוד עולה כי אחוז הנמנעים מלטפל במחלות קלות בישראל הנו נמוך יחסית לעולם. בבריטניה לשם השוואה 54% מהאוכלוסיה נמנעים מלטפל במכאובים ובמחלות קלות, בארה"ב 51% נמנעים לעשות כן ובאוסטרליה 47%.
מטפלים בעצמם?
כשהישראלים לוקים במחלה קלה, כמו: וירוס, כאב ראש וכדומה, 33% ציינו כי הם לא עושים דבר, 32% צורכים תרופה ללא מרשם, 26% פונים לרופא, 14% צורכים תרופת מרשם, 14% צורכים תוספי תזונה, ו-4% פונים לבית המרקחת.
עלון לצרכן - לא מעניין
עוד עולה מהסקר, כי הישראלים אינם נלהבים לקרוא את העלון לצרכן. רק 60% יעשו זאת בעודם לוקחים תרופה שלא לקחו מעולם לעומת 97% באנגליה, 91% באמריקה הלטינית ו-83% בספרד.
אורלי כהן, מנהלת השיווק של תרופות ללא מרשם בפריגו, וחברת הנהלת תל"מ, ציינה כי "הרגלי הצריכה של תרופות ללא מרשם בישראל עוברים תהליך של שכלול לאורך השנים, אך עדיין הפער בינינו ובין מדינות העולם לא פשוט, למרות אחוז גבוה של משתמשים יחסית, היינו רוצים לחנך לצריכה מושכלת ולקריאת העלון לצרכן. אין ספק כי על העלון להיות ידידותי יותר ועל המדינה לעשות יותר על-מנת לחנך לצריכה עצמית מושכלת".
אבי אובל, מנכ"ל מדיטרנד ויו"ר ארגון תל"מ, אמר כי נתוני הסקר אינם מפתיעים ומשקפים לטעמו את העובדה כי עד היום לא נעשה מסע חינוך אמיתי לציבור לגבי האפשרויות השונות בדבר צריכת תרופות ללא מרשם. "כמו-כן בגלל רגולציה מכבידה מרבית השחקנים טובלים את רגליהן במימי הרפורמה באיטיות ולכן גם דעת הציבור נשארה דומה למה שהיתה עוד לפני הרפורמה גם אז רק 22% מהציבור טענו כי יעדיפו לרכוש תרופות מהמדף", ציין.

תאריך:  05/12/2007   |   עודכן:  05/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב הישראלים מעדיפים לקבל תרופות מהרוקח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
הבעלים של חולון, שהפסיק לאמן את הקבוצה לאחר זריקת החזיז במלחה, החליט לחזור לקווים: "אני חוזר רק בשביל השחקנים"    המשחק הבא - מול מכבי ת"א
ONE
בעל הבית החדש מעביר אימון ראשון    מוקדם יותר הוא ערך מסיבת עיתונאים, שהועברה ב-ONE TV LIVE, ואמר: "אם נאהב, נמשיך את הרומן"
משה ריינפלד
שופטת דחתה ערעור של 29 בעלי דירות יוקרה בתל אביב על הקביעה שנכסיהם אינם גובלים במגדל המשרדים הנבנה בפינת ברקוביץ'-זיו
דרור מרום
הארגון פירסם את אמות המידה לקראת חברות המדינה בארגון הכלכלי-מדיני החשוב בעולם    שר האוצר: "חשוב להמשיך ולהאיץ את תהליך הצטרפותה של ישראל לארגון"
רותי אברהם
יונה אברושמי מאשים את הפרקליטות באפליה וברדיפה    דבריו נאמרו בערעור על החלטה שלא לשחררו בניכוי שליש    הורשע ברצח פעיל השמאל אמיל גרינצוויג ז"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il