X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הורים לתלמידות בבי"ס 'למרחב' בפתח תקוה שהואשם בגזענות מאשימים את סיעת מרצ בעיריה בשקרים ראש העיר חתום על המסמכים אך הצטרף למאשימים
▪  ▪  ▪

המשטרה הודיעה (יום ו', 7.12.07) כי תחקור את מנהל בית הספר 'למרחב' בפתח תקוה, הרב ישעיהו גרנביץ', בעקבות הפרסומים בדבר אפליית תלמידות ממוצא אתיופי בבית הספר, כך דווח בקול ישראל. במקביל אומרים גורמים מקורבים לבית הספר כי מדובר בשקרים שמקורם בסיעת מרצ בעיריית פתח תקוה וב"שנאת הקודש", כלשונם.
"עוד במהלך הקיץ אמרה חברת הסיעה כי היא תנסה לטרפד את פעילות בתי הספר הדתיים בעיר", אמרה ל-Nfc אמא לתלמידות בבית הספר.
"מדובר בשנאת הקודש שצצה שוב בימי חנוכה, בימים ההם בזמן הזה", ציין אב לתלמידה בכיתה ה', "הם מתנכלים לכל מה שקשור לקודשי ישראל ולתורה ומכיוון שבית הספר למרחב מצטייר בנושא דגל הקודש בעיר הם מתנכלים אלינו".
עוד הוסיף כי כל טענה על גזענות ואפלייה על-רקע עדתי ברשת 'למרחב' משוללת כל יסוד ולו רק בשל העובדה כי 50% מן התלמידים בבתי הספר הם ספרדים כמו גם רבים מן המנהלים הבכירים של הרשת.
העיריה הקימה את הכיתה ומצטרםת למאשימים
בידיעה שפורסמה בידיעות אחרונות צויין כי בבית הספר היסודי הדתי 'למרחב' בפתח תקוה לומדות ארבע בנות ממוצא אתיופי בכיתה נפרדת, עם הפסקות נפרדות ואפילו עם הסעה נפרדת משאר התלמידות.
הנהלת בית הספר 'למרחב' גזרה על עצמה שתיקה ומסרבת להגיב על הטענות אך מאז פרסום הידיעה מתקשרים הורים רבים להנהלת בית הספר על-מנת להודיע כי הם אינם מאמינים לדיווחי התקשורת וכי הם יודעים בוודאות שמדובר בשקרים.
גורמים הקשורים לבית הספר אומרים ל-Nfc כי ארבע התלמידות לומדות בבית הספר רק בזכות הסכמת ההנהלה אשר היתה מעוניינת בקידומן ובקליטתן המוצלחת. "זה פשוט הפוך על הפוך", ציינו, "מדובר בבית ספר פרטי ולא היו חייבים להכניס את התלמידות אבל בבית הספר רצו מאוד לסייע בקליטתן. כמה בתי ספר פרטיים יש בפתח תקוה שבכלל לא היו מעוניינים לסייע להן?", הביעו תרעומת על העוול שנעשה להנהלת למרחב.
לדבריהם, כיתת הבנות ממוצא אתיופי נפתחה על-פי בקשת עיריית פתח תקוה ובמימונה המלא. מימון זה היה תנאי הכרחי לקליטת הבנות בבית הספר בשל היותו פרטי. ראש עיריית פתח תקוה, איציק אוחיון, אשר ניסה להתנער ממעורבותו בעניין אף חתום על המכתבים שמבטיחים את מימון העיריה. "מייד לאחר הפרסום ניסה אוחיון להתנער מהמעורבות שלו בעניין והצטרף למי שהאשים את בית הספר בגזענות שלא בצדק בעוד שהוא חתום על המסמכים שמאשרים את הכיתה", גילו.
עובדה זו, של המימון שעיריית פתח תקוה מעניקה לארבע התלמידות, היא גם הגורמת לכך שישנה הפרדה בין ההסעה שלהן, הממומנת על-ידי העיריה, להסעה של שאר הבנות הממומנת על-ידי ההורים. זאת בנוסף לכך שארבע הבנות האתיופיות גרות באזור אחר של פתח תקוה.
ביחס לטענה בדבר הפסקות נפרדות ציינו הורים לתלמידים בבית הספר כי מדובר בשקר וכי הבנות האתיופיות משחקות עם כל שאר בנות בית הספר בהפסקות. "הבנות שלי משחקות איתן כל הזמן", אמר אחד מהם.
"לא נעשתה פה עבודה מינימלית של עיתונאים הדורשת בדיקה של העובדות", ציין אחד ההורים. עוד הוסיף כי אפילו גורמי חדשות דתיים כאתר האינטרנט של ערוץ 7 פרסם את הפרטים מבלי לבדוק אותם. "אם רק היו מבצעים בדיקה מינמלית היו רואים שהעובדות שונות לגמרי".
יוציאו צו מניעה אם השרה תמיר תעכב תקציבים
בעקבות דברי שרת החינוך, יולי תמיר, כי תבחן אפשרות לעיכוב תקציבים לרשת בתי הספר 'למרחב' הכוללת בתי ספר יסודיים, ישיבה תיכונית ואולפנא לבנות נערכים בהנהלת הרשת ושוכרים עורך דין. במידה ואכן תעכב שרת החינוך את התקציבים תגיש ההנהלה בקשה מיידית לצו מניעה בטענה כי עיכוב התקציבים אינו חוקי.
על תביעת דיבה נגד עיתון ידיעות אחרונות עוד לא מדברים בהנהלה אשר גזרה על עצמה שתיקה בהנחה כי מדובר במלחמה שהוכרזה עליהם וכי למלחמה דרושים שני צדדים. עם זאת לא שוללים תביעה שכזו ואומרים כי בימים הקרובים ייערכו התייעצויות עם עורכי דין גם בנושא.

תאריך:  07/12/2007   |   עודכן:  07/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'למרחב': שקרים מסיעת מרצ
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
לחסל את קן הצרעות
אמנונן  |  7/12/07 07:44
 
- לתומי חשבתי
הצדיק מסדום  |  7/12/07 08:22
 
- עוד גאון .פשוט גאון האמנונן.
אסרסון  |  7/12/07 08:36
2
מזכיר לי בדיחה ישנה
הצדיק מסדום  |  7/12/07 07:52
3
להתיחס לחרדים כמו לאויב ולגרש
אותם מהמדינה!!  |  7/12/07 09:16
 
- אנטישמיות
איתמר לוין  |  7/12/07 09:49
 
- לא אנטישמיות
ע.ג1  |  8/12/07 17:35
 
- להחליף מילה אחת בלבד
הצדיק מסדום  |  7/12/07 10:12
4
לא גזענות
ע.ג1  |  7/12/07 09:59
5
שורשי האנטישמיות כלפי
הילה סילאסי  |  7/12/07 10:03
6
מר"צ זה שקר. שמאל זה שקר ומוות ל"ת
מה עוד חדש?  |  7/12/07 10:59
7
למרחב לא רק גזענים גם שקרנים ל"ת
פתח תקוה  |  7/12/07 12:29
8
למרחב ודומיו הרבים
ג. אביבי  |  7/12/07 15:44
9
ל - ג. אביבי
שאול א.  |  8/12/07 20:06
10
כותבים יקרים
גבאי  |  17/12/07 20:15
11
לצערי אין סיעת מרצ בעיריית פ"ת
שלי מ.  |  26/02/08 01:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מזכיר האו"ם באן קי מון אומר כי בנייה ישראלית של 300 יחידות דיור במזרח ירושלים אינה מועילה לקידום התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים
יהונתן דחוח-הלוי
JNF קנדה ערכה ערב הוקרה למיילס נדל שתרם לשיפוץ פארק קנדה הנמצא על אם הדרך בין ירושלים לתל אביב    בפארק המחודש יושם דגש על חינוך הדור הצעיר לשמירה על איכות הסביבה ולקשר עם הארץ
יהונתן דחוח-הלוי
46% מתושבי טורונטו נולדו בחו"ל    נתון זה נחשף השבוע ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בקנדה בעקבות מפקד האוכלוסין שנערך אשתקד    רוב המהגרים מגיעים מסין, הודו, הפיליפינים ופקיסטן.
יהונתן דחוח-הלוי
הפלשתינית חוזרים לעמדות היסוד הנוקשות    אבו מאזן מדגיש: לא ויתרנו על זכות כלשהי בוועידת אנאפוליס ודחינו הצעות להקמת מדינה פלשתינית בגבולות זמניים    תובע לפתור את בעיית הפליטים בהתאם להחלטה 194 של האו"ם, במשתמע שיבת מיליוני הפליטים לשטח מדינת ישראל
יואב יצחק
יניב הוא אחד האישים שבזכותם הצליח ברק לזכות בבחירות לראשות העבודה    בין השניים התגלעו חילוקי דעות קשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il