X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיתון הטיימס מצטט גורמים ביטחוניים שאומרים כי "ישראל לא תתקוף לבדה את אירן בלי ארה"ב" הכורים באירן מפוזרים בשטחים גדולים שמצריכים כוח אווירי גדול
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

"פחתו הסיכויים לתקיפה של הכורים הגרעיניים באירן". כך פרסם עיתון הטיימס (יום שישי, 8.12.07), בהביאו גורמים ביטחוניים שמוסרים כי "ישראל לא תתקוף באירן ללא ארצות הברית שכן המוקדים גדולים ומפוזרים בכל קצוות הארץ". עקב שינוי המדיניות האמריקני, מדינות העולם צפויות להסיר בהדרגה את הסנקציות שהוטלו על אירן, ובנסיבות אלה עלולה אירן להגיע תוך זמן קצר ליכולת גרעינית.
העיתון מציין כי גורמים בכירים במערכת הביטחון בארץ היו מופתעים מדוח הממשל האמריקני, ונוכח שינוי המדיניות באופן בלתי צפוי מצד אירן. ההפתעה הגיעה עקב יישור קו לכאורה שהיה בוועידת אנאפוליס בין צוותים ישראלים ואמריקנים, לגבי סנקציות ותקיפה אפשרית באירן. הגורמים מציינים כי פחתו הסיכויים לתקיפה ישראלית באירן ללא ארצות הברית, שכן לדבריהם "המוקדים באירן גדולים ומפוזרים בכל קצוות הארץ וישראל לא יכולה לפגוע בהם לבדה".
בדוח שפורסם בתחילת השבוע נטען, כי בשנת 2003 השעתה טהרן את תוכנית הגרעין שלה. בשל הממצאים הללו מעריכים גורמי מודיעין אמריקניים, כי החשש לפיתוח פצצה גרעינית אירנית נדחה במספר שנים עד לשנת 2013. לעומת זאת, במודיעין הישראלי מעריכים כי אומנם אירן הפסיקה בשנת 2003 את פעילות הגרעין לצרכים צבאיים, אך היא התחדשה זמן קצר לאחר מכן. בשל כך מעריכים בישראל כי החשש לפצצה אירנית קרוב יותר מן ההערכה האמריקנית.
נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, אמר (ד', 5.12.0) כי אירן עדיין נדרשת למסור הסברים באשר לכוונותיה בנושא הגרעין. דבריו נאמרו כיממה לאחר דוח המודיעין האמריקני, שקבע כי אירן הקפיאה את תוכנית הגרעין שלה כבר ב-2003.
בוש ציין, כי הדוח שחיבר המודיעין האמריקני מצביע על כך שיש לדרוש מעירק הסברים נוספים באשר לכוונותיה העתידיות בסוגיית הגרעין, ובנוסף היא נדרשת לתת הסבר על המהלכים שביצעה בתחום הגרעיני בעבר. לדברי בוש, הנהגת אירן נדרשת להסברים במיוחד באשר למיזם הנשק הסודי שקידמה עד לשנת 2003, שהיא השנה שבה, לטענת מחברי הדוח, הקפיאה את תוכנית הגרעין שלה.
הנשיא האמריקני הדגיש כי האירנים יצטרכו לקבל החלטה אסטרטגית: האם בכוונתם "לחשוף בפני הקהילה הבינלאומית את המידע הקשור לפעילותם הגרעינית ולהענות לבקשה להקפיא את העשרת האורניום ולשבת לשולחן המשא-ומתן, או שהם יבחרו בנתיב שיוביל אותם לעבר בידוד בינלאומי".
ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, מוחמד אל ברדעי, אמר (יום רביעי) כי במסגרת דוח המודיעין האמריקני, "אירן זוכתה מאשמה במידה מסוימת". אל-ברדאעי ציין כי הסוכנות לאנרגיה אטומית אינה יכולה לערוב לכך שאירן אינה מהווה יותר איום, שכן לדבריו, "אם אירן מהווה איום, על אילו גורמים היא מאיימת ובאילו תנאים היא מהווה איום - אלה הן סוגיות שיש להבהיר אותן במהלך משא-ומתן מסביב לשולחן הדיונים".

תאריך:  08/12/2007   |   עודכן:  08/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פחתו הסיכויים לתקיפה באירן"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הטיימס בלבל את כל הילדים
ילד  |  8/12/07 10:41
2
מעניין מאד מה יכתוב השופר האנט
אחמד זיבי  |  8/12/07 11:03
3
כמה כורים יש באיראן?
שועלי  |  8/12/07 11:57
4
עכשיו באמת ישראל גמורה...
חוסך לכרטיסים  |  8/12/07 11:59
5
אל-ברדאעי מצרי-וארה"ב מתחרפנת
אברום  |  8/12/07 15:01
6
תרגיל של ארה"ב וישראל
קונספי-רציה  |  8/12/07 15:28
7
האמריקאים מנסים להשקיט את הנקו
ahaag  |  8/12/07 17:04
8
לארה"ב הסכם סודי עם איראן
אכלנו אותה  |  9/12/07 02:13
9
ארה"ב בוגדת בישראל
אולמרט טומן ראשו   |  9/12/07 02:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
נמשכת זליגת הפעילים מהחמאס לארגון אל-קאעידה    גורמים פלשתינים טוענים, כי פעילי חמאס, ובפרט מיחידת המתאבדים של החמאס, הקימו חוליות נפרדות והחלו לנהוג על-פי דרכו של אל-קאעידה    נוכחות הארגון קיימת גם בגדה המערבית
הילה רפופורט
משפחתו של גבריאל דוויט, שגופתו הוחזרה בעסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה, תעתור לבג"צ בבקשה להקים ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות הממשלה בפרשה
משה ריינפלד
המוסד לבירור עתירות הורה למזכ"ל איתן כבל להקים מייד אינטרנט    קבע: זימון חברי לשכת המפלגה נעשה בדרך לא דמוקרטית ובלי סדר יום ודברי הסבר
מערכת ONE
מאמן צ'לסי הודה כי לחלוץ אין מחליף בשורות הכחולים: "הוא החלוץ הכי טוב בעולם". על חיזוק: "אם לא נמצא שחקן מתאים, נשאר עם הסגל הקיים"
אופירה אסייג ואור שפונדר
המאבק על מכבי ת"א מחריף: מאנה לא מוותר וביום שני ייגש לביהמ"ש המחוזי להעביר לידיו את השליטה. ל-ONE נודע שגורם מטעם מכבי ניסה לעקוף את מאנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il