X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ עתניאל שנלר מקדימה אמר כי חוק פינוי פיצוי הוא שוחד ותרגיל לא מוסרי, שעלול לפעול כבומרנג גם על ערבים על אהוד ברק: "כל מי שמנסה בדרכים של שוחד לעצב את מפת המדינה עושה פשע"
▪  ▪  ▪
עתניאל שנלר [צילום: פלאש 90]
תיאסר כניסת עיתונאים למאחזים
איציק וולף
צה"ל יכריז על שטחים שבהם מתוכננת הקמת מאחזים "שטח צבאי סגור" * המארגנים: "תגובה על רשלנות פושעת של הממשלה ועסקנים המסכנים את המדינה"
לרשימה המלאה

הצעת חוק פינוי-פיצוי שהועלתה על-ידי שר הביטחון אהוד ברק עוררה ביקורת בימין, אך לא רק שם. ח"כ עתניאל שנלר מקדימה, שמדגיש כי הסדרים בנושאי המאחזים ביהודה ובשומרון חייבים להיעשות בהידברות, אמר שההצעה כמוה כשוחד.
בראיון ל"יומן השבוע" [רשת ב', שבת 8.12.07] כינה שנלרת את הצעת פינוי-פיצוי כ"חוק אנטישמי", אך משנשאל האם שר הביטחון מעלה הצעות חוק אנטישמיות קיבל "רגליים קרות", ואמר: "זה חריף מדי, אני חוזר בי מהמילה הזאת, ואני חושב שזהו חוק רע מאוד משום שהוא מנסה לעשות תרגיל לא ישר ולא הגון. האלטרנטיבה לחוק הזה היא שייצא חוק אחר שכל פלשתיני שגר היום בגושי ההתיישבות היהודיים יקבל פיצוי מהמדינה או מקרן בינלאומית על-מנת לעזוב את ביתו ולהשאיר את האזור היהודי ללא ערבים. מישהו מיוזמי החוק יסכים להחיל אותו גם כלפי ערבים?".
עתניאל שנלר הוסיף כי "עד שממשלה מחליטה איפה יושבים ואיפה לא יושבים, כל מי שמנסה בדרכים של שוחד לעצב את מפת המדינה עושה פשע עם היכולת של מדינת ישראל לעמוד במו"מ, עם הסוברניות של הממשלה להחליט היכן יעברו גבולותיה של המדינה לאחר המו"מ, והניסיון בשוחד ליצור מצב שבו אנשים ישנו את מקום מגוריהם הוא לא מוסרי".
במקום כל משפחה שתעזוב יבואו שתיים
"אם להיכנס לעורם של אנשי הימין, התוצאה תהיה הבנת העסק, ואנשי הימין יילכו לגייס כסף מתורמים, ותאמיני לי - הם מסוגלים לגייס הרבה מאוד כסף לעניין הזה, וכל מי שיבקש לעזוב תמורת 100 אלף דולר יקבל 110 אלף דולר, ובמקום כל משפחה שתעזוב יבואו שתי משפחות, ויתחיל עימות חריף מאוד בין האיכלוס לבין העזיבה".
"אנחנו צריכים לפתור את בעיית המאחזים והיא תיפתר ותסתיים בהסכמה", אמר שנלר והסביר: "משמעות הדבר היא שני הצדדים יקפלו חלק מן הדגלים שהם נושאים בידיהם, כי האלטרנטיבה להסכמה הזאת זה בעצם פירוק הכל. אני החלטתי להיכנס לקדימה אחרי ההינתקות. כשראיתי שהיה כפשע בין פירוק החברה מבפנים לבין הרצון של החברה לעשות שלום מבחוץ, הבנתי שחייבים לשנות את כללי המשחק, ולכן בעיניי עמונה לא תחזור עוד. רוצים לעשות שינוי במפת ההתיישבות? בהסכמה! אפשר לעשות? התשובה היא כן, בהחלט. אני מעורה מאוד בתהליכים של הדיאלוג בין הממשלה לבין המתנחלים בשאלת המאחזים, ואני יכול לומר שנכון להיום שני הצדדים עושים מאמצים כבירים להגיע לפתרון של מצד אחד קיום ההתחייבות לאמריקנים בשאלת המאחזים, ומצד שני להגיע למצב שהפתרונות יהיו תואמים את הכללים שקבעה הממשלה ביחס למחויבויות הבינלאומיות לשאלת המדיניות".
לשאלת פאר-לי שחר מתי הדבר יוכל לקרות, השיב ח"כ שנלר: "ביום שבו יחליטו המנהיגים היום, קרי: ראש הממשלה ושר הביטחון, שהפתרונות שנמצאו הם ראויים ואפשר לעשות אותם".
שנלר מציע להסכמות עם מועצת יש"ע על העתקת יישובים בעתיד והתכנסות לתוך גושי ההתיישבות "בצורה מושכלת מתוך כבוד, בלי 'טריקים', בלי חטיפות, בלי ניצול ציני של חולשות כלכליות ואחרות". הוא הוסיף כי חוק פינוי פיצוי "מכניס את כולם ל'דרייב' של עשייה, של הפגנות, של גיוס כספים, של מבצעי איכלוס, של בניית קרוואנים לא כדין ונגד החוק, של לקיחת שטחים וקרקעות של פלשתינים בגזילה. זה חוק שמעודד קונפליקט בתוך החברה הישראלית, ולכן אני מצפה להרבה יותר אחריות ממנהיגים. עליהם להבין שקביעת גבולות המדינה והיחס לתושבים זה לא שקי תפוחי אדמה שמעבירים מכאן לכאן כמו שהיה בהינתקות, אבל מצד שני זה גם לא 'טריקים' שמתאימים לתנועת נוער, לתנועת שלום עכשיו או לתנועת גוש אמונים – שמנסים 'לסדר' את החברה הישראלית; לא 'מסדרים' את החברה הישראלית".

תאריך:  08/12/2007   |   עודכן:  09/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנלר קרא לחוק ברק 'אנטישמי', וחטף 'רגליים קרות'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נגע התכססנות - טוב לישראל
שיניב פוטר.מ שרון  |  9/12/07 09:08
2
איך הפשפש עלה למעלה
ציוני כועס  |  9/12/07 10:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ילדים משועממים מאור עקיבא רגמו את הרכבת באבנים    שמשת הקטר נופצה ומאות נוסכים נאלצו להמתין לרכבת חלופית
TheMarker
יאיר לפיד: "המטרה שלי לא היתה מעולם שכולם יאהבו אותי"
מחלקה ראשונה
כ-600 מבכירי המשק הגיעו למלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" בתל אביב לאירוע הפתיחה של "ועידת ישראל לעסקים" של "גלובס"    הנשיא פרס: "המימון מהנפט הולך לטרור ועושה צחוק מהדמוקרטיה"
עידן יוסף
סקר שבחן את שוק חנוכיות הכסף מעלה כי מדי שנה מוציאים ישראלים כ-40 מיליון שקלים ברכישתן    המחירים עשויים אף להגיע ל-20 אלף דולר [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
מחלקה ראשונה
לראשונה בארצות סקנדינביה ברכת הנרות בשפה הפינית    חנוכיית הקרח המסורתית העשויה כולה קרח הודלקה בסיביר    חידשוי חנוכה מסביב לגלובוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il