X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הישראלי יאיר קליין נשפט ל-10 שנות מאסר בקולומביה בכירים בממשל הקולומביאני אמרו לאנשי השגרירות הישראלית כי הוא יבלה את כל חייו בכלא אם יוסגר לידיהם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

השלטונות בקולומביה אומרים כי על אף שהישראלי יאיר קליין נשפט למאסר של 10 שנים הוא צפוי להישאר במעצר עד סוף חייו במידה שרוסיה תסגיר אותו לידיהם.
קליין, שהורשע ב-2001 באימון לוחמי מתנגדי משטר בשנות ה-80 ונידון ל-10 שנות מאסר, נעצר בסוף אוגוסט 2007 במוסקבה על-ידי האינטרפול וצפוי להיות מוסגר לקולומביה.
בחודש מאי האחרון, מעט לפני יום העצמאות, אמר ראש הד"ס הקולומביאני [דרקסיון סקיוריט נציונל, הגוף המקביל לשב"כ, א.ו.], אנדריי ספניאטה, לאנשי שגרירות ישראל בקולומביה כי קולומביה לא תחסוך כל מאמץ על להביא את קליין למעצר למען יבלה כל חייו בכלא. "יאיר קליין "דיוס סלאמארסה", אמר ספניאטה, דהיינו: אלהים ירחם עליו.
סגן הנשיא הקולומביאני, פרנסיסקו סטאנטוס, אמר בהזדמנות אחרת כי "אנו מקווים שהם יעבירו אותו לידינו כדי שיירקב בכלא". כל זאת, כאמור, בשעה שבית המשפט הקולומביאני גזר על קליין בשנת 1989 10 שנות מאסר בלבד.
הנושא של הסגרת קליין לקולומביה כל כך רגיש שם עד שישראלי בעל שם המשפחה קליין הנושא משרה רשמית ועמד לבקר בקולומביה בשליחות מדינת ישראל בחר לשנות את שמו לצורך אותו מסע.
בינתיים תלויה הסגרתו של קליין לקולומביה בשאלה האם משרד החוץ הישראלי יבקש מן הרוסים לגרשו לישראל או לא. כפי שכבר פרסמנו, הרוסים ממתינים לבקשה ישראלית ומוכנים לגרש את קליין לישראל במקום להסגירו לקולומביה. הסכמה לעניין ניתנה בדרגים הרוסיים הבכירים ביותר.
"מה עוד יכולני לעשות, על-מנת להוכיח כי אם יוסגר מרשי לקולומביה, הוא יהיה נתון בסכנת חיים מצד השלטונות, מאסירים או מבני משפחה הטוענים כי יקיריהם נהרגו בשל פעילותו "הצבאית", כביכול", טוען פרקליטו של קליין, עו"ד מרדכי ציבין. "לעניין זה, לא למותר לציין כי פרשת יאיר קליין, לא יורדת מסדר היום הציבורי בקולומביה. הוא מוצג כאויב העם, באורח שלילי ביתר, כטרוריסט, תוך שימוש בביטויי זעם עזים וקשים ביותר. האם צריך להיות בעל דמיון מפותח במיוחד על-מנת לנחש מה עתידו של יאיר קליין בקולומביה".
עו"ד ציבין יטוס ביום שני בבוקר לרוסיה פעם נוספת על-מנת להמשיך ולקדם את עניינו של קליין ואת הסגרתו לישראל.

תאריך:  09/12/2007   |   עודכן:  09/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ח"כ עתניאל שנלר מקדימה אמר כי חוק פינוי פיצוי הוא שוחד ותרגיל לא מוסרי, שעלול לפעול כבומרנג גם על ערבים    על אהוד ברק: "כל מי שמנסה בדרכים של שוחד לעצב את מפת המדינה עושה פשע"
עידן יוסף
ילדים משועממים מאור עקיבא רגמו את הרכבת באבנים    שמשת הקטר נופצה ומאות נוסכים נאלצו להמתין לרכבת חלופית
TheMarker
יאיר לפיד: "המטרה שלי לא היתה מעולם שכולם יאהבו אותי"
מחלקה ראשונה
כ-600 מבכירי המשק הגיעו למלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" בתל אביב לאירוע הפתיחה של "ועידת ישראל לעסקים" של "גלובס"    הנשיא פרס: "המימון מהנפט הולך לטרור ועושה צחוק מהדמוקרטיה"
עידן יוסף
סקר שבחן את שוק חנוכיות הכסף מעלה כי מדי שנה מוציאים ישראלים כ-40 מיליון שקלים ברכישתן    המחירים עשויים אף להגיע ל-20 אלף דולר [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il