X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המו"מ מסתבך: הבנק דורש פרעון מיידי של חובות ארנסון דורשים גם הגדלת ערבויות גאידמק: "דרישות הבנקים הן מעמסה כבדה ומרעות את תנאי העיסקה, אולי עדיף לשלם פיצוי של 17 מיליון שקל ולבטל את הרכישה" מועד הרכישה נדחה ל-15 באפריל ארנסון יקבל הלוואת ביינים של 45 מיליון שקל לשיפור נזילותו
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ 2]

חברת אוסיף, בשליטת ארקדי גאידמק, עשויה לבטל את העסקה לרכישת חברת הבנייה ארנסון ב-145 מיליון שקל. אוסיף הודיעה בסוף השבוע כי הבנקים הנושים בארנסון העמידו דרישות כבדות, וספק אם העסקה תהיה כדאית בתנאים אלו. בינתיים, נדחה מועד הרכישה ל-15 באפריל, ואוסיף תלווה לארנסון 45 מיליון שקל לזמן קצר, לשיפור נזילותו.
אוסיף הודיעה ב-22 באפריל כי סיכמה עסקה לרכישת 90% מחברת ארנסון ב-145 מיליון שקל. החוזה היה אמור להחתם תוך זמן קצר. אולם בשבועות האחרונים התעוררו בעיות ביחסים בין ארנסון לבין הבנקים החייבים לאשר את העסקה ואת העברת התחיבויות החברה. הבנקים העלו דרישות, שככל הנראה מאותתות לגבי מצבה של חברת ארנסון, אחת הגדולות בבנייה הפרטית. אלו הדרישות:
• אחד משני הבנקים הנושים בחברה תובע פרעון מיידי של כל החובות, בתנאי לכך שיאשר את העסקה.
• שני הבנקים של ארנסון דורשים לחזק את הערבויות שארנסון נתנה להם תמורת האשראי. הדרישה העיקרית היא לתת ערבויות נפרדות לעסקי היזמות של החברה, בנוסף לערבויות הקיימות, שמכאן ואילך יכסו רק את עסקי הקבלנות.
• אוסיף אומרת, כי קבלת דרישות הבנקים תגדיל משמעותית את הוצאות המימון של ארנסון. כשחתמו על החוזה המוקדם, לפני חודש וחצי, לא הביאו בחשבון הוצאות מימון כה גדולות.
• חברת אוסיף עצמה עדיין לא השלימה את הסדרי המימון, שבהם היא אמורה לגייס 100 מיליון דולר ויותר לתשלום בעד חברת ארנסון.
"השלמת העסקה רחוקה מוודאות"
גאידמק: "עוצמת דרישות הבנקים גדולה משמעותית ממה שניתן היה לשער בעת סיכום העסקה. הוספת ערבויות תהווה מעמסה כבדה ביותר, ותרע את הכלכליות של העסקה. הוספת הערבויות תגרום לחברה נזק משמעותי... רחוק מוודאות שהעסקה תושלם".
בעת חתימת החוזה המוקדם, הפקידה אוסיף בידי נאמן "דמי רצינות" של 17 מיליון שקל. נקבע, שאם העסקה לא תצא לפועל, תקבל ארנסון את הכסף והוא לא יוחזר לאוסיף. בסוף השבוע אכן סוכם, שאוסיף תעביר את הכסף מהנאמן לארנסון. גאידמק: "יתכן שיהיה כדאי לי להפסיד את ה-17 מיליון שקל, ובלבד שהעסקה על תנאיה הקשים החדשים לא תצא לפועל".
בנוסף, אמורה אוסיף להלוות היום (09.12.07) לארנסון 45 מיליון שקל, בריבית של 4%, בהלוואה לטווח קצר, 16 חודשים. הלוואה זו אמורה לשפר את נזילות ארנסון, שסיימה את המחצית הראשונה של 2007 בהפסד של 13.1 מיליון שקל. אם העסקה תצא לפועל - תחשב ההלוואה כחלק מהתשלום של 145 מיליון שקל. אם העסקה לא תצא לפועל - יהיה על ארנסון להחזיר את ההלוואה.
הסתבכות עסקת ארנסון באה בהמשך לכמה עסקות קודמות של גאידמק שלא יצאו לפועל: רכישת טיב טעם, רכישת בניין משרדים במוסקבה וקניית השליטה בחברת אטלס. לעומת זאת, יצאה לפועל העסקה שבה רכש גאידמק את בית החולים ביקור חולים בירושלים, ב-35-32 מיליון דולר.

תאריך:  09/12/2007   |   עודכן:  09/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה למפרט
אורנת למפרט מגיעה לארנסטו שברחוב בן יהודה, סוג של שגרירות איטליה בתל אביב, אפופת אווירה משפחתית נוסח הסופרנוס (מינוס האקדחים והחיסולים הפתאומיים)    היה קלאסי, ונטול התחכמויות
גלית יצחק
הנערה, טיילה ביום שבת עם קבוצת חניכים של תנועת הנוער באזור הגליל המערבי, נתקלה בגרגרי פרי מצמח הקיסוסית, טעמה ממנו והחלה לחוש ברע    מצבה טוב
דרור מרום
מנכ"ל משרד האוצר: "בחירת בנק ההשקעות לליווי התהליך תוביל להבטחת הליך הפרטה מסודר ויעיל"
משה ריינפלד
הפרויקט בוצע באמצעות חברת We! והוא כולל יישום וירטואליזציה והוספת 7 שרתי להב    שווי העסקה: רבע מיליון שקל
שירה פרי
בלב רחוב הרצל התל אביבי, ולא רו דה מרטיר, מתחבא הדבר האמיתי – פטריות כמהין טריות    שירה פרי ביקרה בשה רומי, ביסטרו-בר אפוף שיק פריזאי משכנע שמצליח לשיר בצרפתית מבלי לזייף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il