X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צה"ל והמשטרה איפשרו לארגוני הימין לעלות לשמונה מאחזים ביהודה ובשומרון הם לא נתנו להעלות ציוד לשהייה ממושכת מג"ב ניסיון לדקירת שוטר ע"י מתנחל
▪  ▪  ▪
העלייה למאחז "מבשרת אדומים" באזור E1 [צילום: AP]

הלילה יוחלט בצה"ל ובמשטרה מתי יפונו עשרות המתנחלים שנשארו בשמונת המאחזים שהוקמו היום ברחבי יהודה ושומרון. כוחות הביטחון איפשרו למתנחלים לעלות למאחזים אך מנעו מהם להעביר למקום מבנים ניידים וציוד לשהייה ארוכה. מתנחלים שהביאו עמם שקי שינה לא הורשו לעלות למקום.
מדוברות ממשמר הגבול נמסר כי שוטר מכוח מג"ב שהוצב בחשמונאים נדחף על-ידי מתנחל, נפל ונחבל ברגלו ובפניו. הוא טובל במקום והועבר עם חשש לשבר ברגלו לבית חולים. כמו כן נמסר על ניסיון דקירת שוטר באמצעות מברג, וכי המתנחל שניסה לפגוע נמלט מן המקום.
המאחזים העיקריים הוקמו בשטח בין מעלה אדומים לירושלים סמוך לתחנת המשטרה בשטח E1, סמוך לכוכב השחר שבאזור רמאללה, באזור חלחול סמוך לחברון ובאזור שכם. אל המאחזים עלו מאות מתנחלים אך לקראת הערב ירדו רובם כשהם משאירים שם עשרות מן הגרעין הקשה של ארגון נאמני ארץ ישראל.
לא מדובר במבצע של מועצת יש"ע אלא של תנועת "נאמני ארץ ישראל" ו"נוער למען ארץ ישראל" הנחשבים לאקטיביסטיים יותר במחנה הימני. בראש ההתארגנות בשטח E1 עמדו ההיסטוריון אריה יצחקי ורעייתו, דתיה. השניים התגוררו גם בגוש קטיף בתקופה שלפני ההינתקות ואף התבצרו בביתם בעת שהגיעו החיילים לפנותם.
אריה יצחקי ציין כי "מבשרת אדומים", שמה של נקודת ההיאחזות החדשה, היא נקודה אסטרטגית מאין כמוה המאפשרת לשמור על הרצף היהודי מצפון לדרום וממזרח למערב.
מאיר ברטלר, אשר עמד בראש התארגנות נוער למען ארץ ישראל במבשרת אדומים, הדגיש כי בעלייה לקרקע לא עושים המתנחלים כל פעולה לא חוקית. "אנחנו רק מממשים את זכותנו על ארץ ישראל", אמר.
אל העולים למבשרת אדומים הצטרף גם הזמר אריאל זילבר שאף חיבר לכבוד המאורע שיר חדש שמילותיו הן: "קומי קומי עם ישראל קום וחיה". זילבר ניגן מספר משיריו בעצרת שקדמה לעלייה לקרקע ולאחר העלייה ניגן על ההר בחצוצרה שלו.
במוצאי שבת הכריז צה"ל על כל השטחים המיועדים להקמת מאחזים שטח צבאי סגור. על הכרזה זו אמרה דתיה יצחקי, המרכזת גם את הקשר של ארגוני הימין שפעלו היום לעיתונות, כי מדובר בהכרזה מגוחכת. "מדובר בשטח של יותר מ-12,000 דונם, את מה בדיוק הם סוגרים?".
בתחילה דובר גם כי כניסת עיתונאים לא תותר לאזור המאחזים אך למעשה כל עיתונאי שהציג תעודה הורשה לעבור ולסקר ללא כל הפרעה מצד משטרת ישראל.

תאריך:  09/12/2007   |   עודכן:  09/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלילה יוחלט מתי יפונו שמונת המאחזים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלה זאת, האם עשתה
הניה  |  9/12/07 18:42
2
להפציץ מן האויר
אמנונן  |  10/12/07 06:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בוועידת ישראל לעסקים אמר שר התקשורת אטיאס כי "בניגוד לטענות כאילו שוק התקשורת נמצא בירידה, הרי שבשנה הראשונה לכהונתי השוק צמח ב-5.24 אחוזים"    'מפעילים חדשים ומשקיעים זרים רואים בישראל מקום אטרקטיבי להשקעה בתחומי תקשורת, בין היתר בתשתיות בטכנולוגיית Wimax'
ויקטוריה שאנון
15 שנה בדיוק עברו מהיום שבו נשלח ה-SMS הראשון, טכנולוגיה איזוטרית שהשתלטה על חיי החברה שלנו    ולא, זה לא היה "את ערה?"
דרור מרום
ב-9 החודשים הראשונים של השנה יובאו לישראל יותר מ-154 מיליון פריטי לבוש מהמזרח - גידול של 44%    ההיקף הכספי - כ-170 מיליון דולר
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה לפרסומים לפיהם הפרידה הנהלת בית הספר הדתי 'למרחב' ארבע בנות אתיופיות משאר התלמידות    "אני לא יכול להגיד שתחושת המצוקה הזו מנותקת באופן מוחלט מאיזושהי מציאות מעיקה מאוד שקיימת לגבי האוכלוסיה הזו"
גלית יצחק
מייד לאחר טפטוף השעווה על הבד, מומלץ לשפוך מים חמים על המקום    לאחר הסרת השעווה, יש להכניס את הבד למכונה    כתמי שומן מנקים בתנועות מעגליות    בעת ההסרה, יש לשים לב שרק אזור הכתם מטופל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il