X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כוחות הביטחון פינו את המאחז שהקימו מתנחלים בשטח E1 סמוך למעלה אדומים כמו גם שני מאחזים נוספים המתנחלים אומרים: נשוב ונאחז בקרקע כוחות הביטחון: הפינוי יושלם בתוך יומיים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

כוחות הביטחון פינו (יום ב', 10.12.07) שלושה משמונת המאחזים שהקימו פעילי ימין ביום ראשון ביהודה ובשומרון. גורם ביטחון ציין כי כל הנקודות יפונו בתוך יומיים.
שלושת המאחזים שפונו הם מאחז "מבשרת אדומים" בשטח E1 בין מעלה אדומים לירושלים, מאחז "הרחיבי" הסמוך לקדומים ומאחז סמוך לעיירה חלחול, צפונית לחברון. כעת נשארו עוד חמישה מאחזים שטרם פונו. כל השמונה הוקמו למרות ששהיית אזרחים במקום נאסרה בעקבות הוצאת צו שטח צבאי סגור.
במאחז "הרחיבי" שהו בעת הפינוי כעשרים נערות וארבע מהן עוכבו לחקירה בשל הפרת צו שטח צבאי סגור. נערה נוספת עוכבה בחשד שתקפה שוטר. המאחז הסמוך לחלחול פונה עוד לפנות בוקר כמו גם מאחז E1.
מאיר ברטלר, ממנהיגי נוער למען ארץ ישראל ואחד ממארגני העלייה למאחז הסמוך למעלה אדומים אמר ל-Nfc כי כוחות הביטחון פינו את עשרות הפעילים שנשארו ללינת לילה במאחז אך הם חזרו בשעות הבוקר המוקדמות וכי הם מתכוונים להמשיך ולעשות זאת בכל פעם שיפונו מן המקום.

אריאל זילבר בראש העולים למאחז

המאחזים העיקריים הוקמו בשטח בין מעלה אדומים לירושלים סמוך לתחנת המשטרה בשטח E1, סמוך לכוכב השחר שבאזור רמאללה, באזור חלחול סמוך לחברון ובאזור שכם. אל המאחזים עלו מאות מתנחלים אך לקראת הערב ירדו רובם כשהם משאירים שם עשרות מן הגרעין הקשה של ארגון נאמני ארץ ישראל.
לא מדובר במבצע של מועצת יש"ע אלא של תנועת "נאמני ארץ ישראל" ו"נוער למען ארץ ישראל" הנחשבים לאקטיביסטיים יותר במחנה הימני. בראש ההתארגנות בשטח E1 עמדו ההיסטוריון אריה יצחקי ורעייתו, דתיה. השניים התגוררו גם בגוש קטיף בתקופה שלפני ההינתקות ואף התבצרו בביתם בעת שהגיעו החיילים לפנותם.
אריה יצחקי ציין כי "מבשרת אדומים", שמה של נקודת ההיאחזות החדשה, היא נקודה אסטרטגית מאין כמוה המאפשרת לשמור על הרצף היהודי מצפון לדרום וממזרח למערב.
אל העולים למבשרת אדומים הצטרף גם הזמר אריאל זילבר שאף חיבר לכבוד המאורע שיר חדש שמילותיו הן: "קומי קומי עם ישראל קום וחיה". זילבר ניגן מספר משיריו בעצרת שקדמה לעלייה לקרקע ולאחר העלייה ניגן על ההר בחצוצרה שלו.
כאמור, במוצאי שבת הכריז צה"ל על כל השטחים המיועדים להקמת מאחזים שטח צבאי סגור. על הכרזה זו אמרה דתיה יצחקי, המרכזת גם את הקשר של ארגוני הימין שפעלו היום לעיתונות, כי מדובר בהכרזה מגוחכת. "מדובר בשטח של יותר מ-12,000 דונם, את מה בדיוק הם סוגרים?".

תאריך:  10/12/2007   |   עודכן:  10/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוחות הביטחון פינו שלושה מאחזים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברכות לכוחות הביטחון
אמנונן  |  10/12/07 21:33
2
הספר הלבן האנגלי מהדורה 2007!! ל"ת
הנציב העליון חוזר  |  10/12/07 21:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה אישרה שתי הצעות חוק לניכוי ריבית המשכנתא ממס ההכנסה    רשות המיסים מתנגדת
דרור מרום
בר-און קבל על כך שנוצרה "מציאות אבסורדית", בה בשיח הכלכלי ישנה תמיכה רחבה במדיניות התקציבית האחראית של הממשלה - אך בשיח הציבורי ישנה ציפייה דרוכה לשבירת המסגרות התקציביות ולהזרמת כספים להשקעה בתחומים שונים: "זהו כנראה עונשו של שר אוצר בעידן של צמיחה"
משה ריינפלד
שופט קבע כי עיריית מודיעין ומשרד החינוך אחראים להצבה רשלנית של עמוד תאורה שהילד נתקל בו בעת משחק כדורגל
דרור מרום
הנגיד גורס כי אם תצליח ישראל לעלות על מסלול של צמיחה מהירה ומתמשכת, יהיו לה המקורות הדרושים להתמודד עם הבעיות השונות - בתחומי החינוך, הכלכלה, החברה והביטחון: "אחרת יידרשו המדינה והחברה לשלם מחיר כבד"
איציק וולף
פגישת משא-ומתן שנערכה בין ראשי הסגל האקדמי הבכיר, ועד ראשי האוניברסיטאות ונציגי האוצר הסתיימה ללא תוצאות    לא נקבע מועד לדיון נוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il