X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קבוצת אתלון שבבעלות האלוף (במיל.) דורון אלמוג השקיעה בחברה 7 מיליון דולר בלו-בירד מפתחת פתרונות של כלי טייס בלתי מאויישים לצרכי ביטחון פנים ויישומים אזרחיים בסביבה עירונית
▪  ▪  ▪
מזל"טים לשימוש טקטי - מעבירים מידע מחזית הלחימה ומאתרים אסטרטגיים

קבוצת אתלון גלובאל-סקיוריטי, המתמחה בהשקעות בתחום ביטחון הפנים, משקיעה 7 מיליון דולר בחברת בלו-בירד איירו-סיסטמס - המפתחת מטוסים זעירים ללא טייס (מזל"טים) לצרכים של ביטחון פנים, כגון הגנת גבולות ומתקנים אסטרטגיים.
לאחר השקעה זו, תחזיק קבוצת אתלון בכ-30% מהחברה. שותפה אסטרטגית נוספת בבלו-בירד היא חבר רפאל מערכות מתקדמות, שהיא בעלת עניין בחברה וצפויה להגיע לאחזקות של כ-30% ממניות בלו-בירד - במהלך שלוש השנים הקרובות.
בלו-בירד מתמחה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בתחום כלי הטייס הבלתי מאויישים הטקטיים - בניגוד לאלה האסטרטגיים המסוגלים לטוס לטווחים ארוכים במיוחד ולשהות באוויר ימים שלמים. היא פיתחה מגוון מזל"טים, אשר חלקם כבר מופעלים באופן מבצעי על-ידי חיל האוויר וצבא ארה"ב.
החברה מסרה, כי גם צה"ל עשה שימוש מבצעי במזל"טים שלה - במהלך מלחמת לבנון השנייה, ועושה בהם שימוש כיום במסגרת הפעילות הצבאית ברצועת עזה. היקף המכירות של בלו-בירד מאז הקמתה עומד לדבריה על כ-6 מיליון דולר. בימים אלה מתמודדת החברה, כקבלנית משנה של רפאל, על מיכרז בשווי של 30 מיליון דולר שעורך זרוע היבשה של צה"ל.
בלו-בירד הוקמה על-ידי מהנדס האווירונאוטיקה רונן נדיר, לפני כ-6 שנים. בין הפיתוחים הבולטים שלה ניתן למצוא את MICRO-B, מזל"ט השוקל קילוגרם אחד בלבד הניתן לשיגור תוך דקות ספורות מכל מקום וללא צורך בתשתית או הכנה מוקדמת. הוא מסוגל לספק מיפוי טקטי לפי דרישה, כמעט בזמן אמת.
גודלו ומשקלו של המזל"ט, לצד יכולות השליטה המתקדמות שפיתחה החברה עם רפאל, מאפשרים לו לספק פתרונות פשוטים ואפקטיביים ליישומים הקשורים בתחומי ביטחון הפנים כגון הגנה על תשתיות לאומיות, הגנה על קווי אנרגיה, בקרת אירועים המוניים ואיתור גורמים עוינים בסביבה אורבנית. לצד זה הוא ממלא יישומים אזרחיים כגון בקרת תנועה, תצפית אווירית על אירועים המוניים, אבטחת מתקנים ופיקוח על יערות.
אלמוג, שהיה אלוף פיקוד הדרום, אמר בעקבות ההשקעה כי בלו-בירד מספקת מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים ייחודיים - העונים על קשת האתגרים הקיימים כיום בשוק ביטחון הפנים בעולם. אף על-פי שמזל"טים עדיין נתפסים כאמצעי לשימוש צבאי-ביטחוני בלבד, קבוצת אתלון מאמינה כי הבשורה הטכנולוגית של בלו-בירד תוביל את שוק המזל"טים הטקטיים לשימוש נרחב על-ידי גופים אזרחיים".
לדברי אלמוג, קלות השימוש, הזמינות ועלות השימוש הנמוכה יחסית של MICRO-B, מציבים את המזל"ט כחלופה יעילה ליישומים במיגזר האזרחי, המשלבים פתרונות אוטונומיים, חיישנים ייחודיים וסיוע בתהליך קבלת החלטות על בסיס עיבוד נתונים אוטומטיים, לדבריו "באיכות שאינה מוכרת כיום בשוק".
אתלון היא חברת אחזקות ישראלית-אמריקנית שהוקמה על-ידי אלמוג, והיא מתמקדת בהשקעות ביוזמות בתחום ביטחון הפנים הנמצאות בשלבים מוקדמים. היקף ההשקעות של אתלון עד כה עומד על כ-18 מיליון דולר, אשר הושקעו בחברות סקיורויז'ן, אמזה, דפנסופט, פרסיי - ואיקרוס. לחברה משרדים בטורונטו, וושינגטון ותל אביב.

תאריך:  11/12/2007   |   עודכן:  11/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקעות ביצרנית המטוסים ללא טייס בלו-בירד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שירות טלפוני מהפכני באינטרנט, המבסס את פעילותו על חלוקת רווחים עם הצרכנים, הנהנים מטלפוניה חינמית לכל שירותי הטלפוניה    שיחות יוצאות בחינם, בהתאם לשיחות נכנסות, ובקרוב - גם בסלולרי
משה ריינפלד
ביהמ"ש העליון קבע כי המדינה יכולה למנוע חשיפת מסמכים על פגיעת קרינה בעובדי הכור בדימונה רק באמצעות הטלת חיסיון
איציק וולף
מפקד משטרת ההגירה נתבע בגין הכאת מפגין ימין בימים שלפני ההינתקות בעת שהיה מפקד מרחב לכיש    השופטת שניידר כבר הכריעה כי הוא ישלם את הוצאות המשפט
דרור מרום
במהלך השנה החולפת הגיעו לישראל 13,300 תיירים בספינות קרוזים - הוכחה ניצחת לכך שהתיירות לישראל התאוששה מבחינת המצב המדיני-ביטחוני שנוצר כבר בתקופת האינתיפאדה השנייה והחמיר בעקבות מלחמת לבנון השנייה    התיירים המשייטים טופלו על-ידי 6,820 אנשי צוות - שהיו תיירים בעצמם בעת העגינה
שרון קביליו
דירקטוריון Iteam אישר את מינויו של צבי אגרוביץ' לתפקיד מנכ"ל החברה    אגרוביץ' יחליף בתפקיד את סמי קינן שקודם לתפקיד סמנ"כל חטיבה בבנק מזרחי-טפחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il