X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש העליון דחה טענת היזם "צאלים" כי חברת "דלק" התנתה הקמת תחנת דלק משותפת בהשגת היתר בנייה ומנעה את השגתו במתכוון
▪  ▪  ▪
[צילום: קבוצת דלק]

בית המשפט העליון דחה (יום ג', 11.12.07) את בקשתם של חברת "צאלים החזקות" ושל בעליה יעקב לוי לקבוע כי אין תוקף להודעת חברת דלק בדבר ביטול החוזה ביניהם על הקמת תחנת דלק ומבנה מסחרי בבעלות משותפת בעיר אשקלון. בכך דחו השופטים אליעזר ריבלין, מרים נאור ועדנה ארבל על פסק דין של בית המשפט המחוזי בתל אביב.
ההסכם נחתם במאי 1998 ועל פיו התחייבה צאלים למכור לדלק את מחצית הזכויות על מגרש באשקלון ודלק התחייבה לפעול באופן סביר לשינוי ייעוד המגרש ולהשגת האישורים הנדרשים לביצוע הפרויקט. עוד נקבע בהסכם כי קבלת היתר בנייה להקמת תחנת תדלוק ומבנה מסחרי במגרש תהיה תנאי מתלה לכניסת ההסכם לתוקף. על-פי ההסכם, העמידה דלק לרשות צאלים הלוואה בסך חצי מיליון דולר נגד משכון הזכויות במגרש לטובתה. את ההלוואה הייתה צאלים אמורה להשיב אם יתקיים אחד משני תנאים: הודעה על ביטול ההסכם או אי-קבלת היתר הבנייה.
דלק ביטלה
בספטמבר 2001 הורה מנהל מקרקעי ישראל על תשלום דמי היתר כחלק מההליכים למתן היתר בנייה במגרש. על כן, פנה צאלים בנובמבר 2001 כמה פעמים אל דלק בבקשה כי תישא בתשלום מחצית מדמי ההיתר, לפי ההסכם. בינואר 2002 שלחה דלק למערערים הודעה על ביטול ההסכם, שכן לא התקבל היתר בניה בתוך 3 שנים מיום החתימה על ההסכם. כמו כן ביקשה את השבת ההלוואה.
צאלים הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו לקבוע שההסכם עומד בתוקפו והודעת הביטול מחוסרת תוקף, שכן ניתנה שלא כדין ובניגוד להוראות ההסכם ולחובת תום הלב. לטענת צאלים, מנעה דלק את קבלת היתר הבנייה, ולכן אין היא רשאית לבטל את ההסכם בנימוק שההיתר לא התקבל.
בית המשפט המחוזי דחה את התביעה, וקבע כי ההסכם בוטל כדין וכי לא שוכנע שדלק נמנעה מביצוע התחייבויותיה לפי ההסכם או שבגללה נגרמו העיכובים במתן היתר הבניה.
דלק פעלה באופן סביר
על כך ערערה צאלים לבית המשפט העליון. בפסק הדין שדחה את הערעור ציינה השופט ארבל כי בית המשפט המחוזי קבע כי דלק לא הפרה את התחייבותה ופעלה באופן סביר להשגת היתר הבנייה. ארבל הסבירה כי ערכאת הערעור אינה מתערבת בממצאי עובדה ומהימנות של הערכאה הדיונית, אלא במצבים חריגים שאינם מתקיימים בעניין הנדון.
השופטת ארבל גם דחתה את את טענת צאלים כי דלק בחוסר תום לב כאשר ביטלה את ההסכם משיקולים כלכליים של כדאיות העסקה. השופטת הדגישה כי ההסכם מקנה לדלק באופן מפורש את האפשרות לשקול שיקולים של כדאיות כלכלית, ואף לבטל את ההסכם בכל מועד בשל כך.

ע"א 1363/04
תאריך:  11/12/2007   |   עודכן:  11/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר ביטול חוזה להקמת תחנת "דלק" באשקלון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בזמן פקקי הבוקר, ישראלים לרוב נוהגים לאכול ארוחת בוקר, לדבר בסלולרי לקרוא עיתונים    הפקק השנוא ביותר על הישראלים הוא כביש איילון צפונה
מחלקה ראשונה
במהלך חסר תקדים אימץ האו"ם את הצעת ההחלטה של ישראל בנושא טכנולוגיות חקלאיות לפיתוח    שגריר ישראל לאו"ם, דני גילרמן: "מדובר בהכרה חשובה, המוכיחה כי ישראל פעילה בשורה של נושאים החורגים מהסכסוך הישראלי-פלשתיני"
עכבר העיר
כנסיית השכל חוברת ליצרנית טלפונים ניידים ומשיקה אלבום הופעה חיה על כרטיס זכרון, כבונוס לרוכשי מכשיר חדש    2,700 שקלים והוא שלכם
אלעזר לוין
עסקה בתוך המשפחה: גב-ים קנתה מהחברה-האחות סלקום, שתיהן מקבוצת נוחי דנקנר, 74.5 דונם במודיעין ב-39 מיליון שקל    חלק מהרווח נובע מחישובי פחת
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערכה חברת גלוברנדס    28% מהמעשנים יורידו את כמות יציאות הבילוי או יימנעו מלצאת למקומות בילוי    21% יפסיקו לעשן במקומות ציבוריים רק אם ידרשו מהם בתוקף או יאיימו להזמין להם פקח או שוטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il