X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שופטת הורתה להרוס מרפאה וטרינרית ופנסיון לכלבים בתחומו של מושב לאחר שקיבלה את טענת המינהל שלא מדובר בשימוש חקלאי
▪  ▪  ▪
undefined

בית משפט השלום בנתניה הוציא צו מניעה נגד צורי גל, חבר מושב העובדים כפר ידידיה, האוסר עליו לעשות כל שימוש לא חקלאי במשק 47 במושב, וכן הורה לו להרוס מבנים שהוקמו שם בלא התר. מדובר בין היתר במבנה שהקים גל והשכיר אותו לווטרינר ד"ר אייל נחמיאס לצורך הפעלת מרפאה וטרינרית ופנסיון לכלבים. בכך קיבלה השופטת סמדר אברמוביץ-קולנדר תביעה שהגיש מינהל מקרקעי ישראל. המינהל טען כי שימוש חורג זה לא קיבל את הסכמתו כנדרש ועל כן יש להפסיקו. השופטת פסקה כי פנסיון לכלבים ומרפאה וטרינרית אינם ענף חקלאי.
בכתב ההגנה נטען כי פועלת במקום כלביה בהתר כדין ממשרד החקלאות ומהרשות המקומית. מאחר שדרישות וטרינריות מחייבות קיום מרפאה וטרינרית בצמוד לכלביה שבה מוחזקים יותר מ-20 כלבים, פועל במקום ד"ר נחמיאס שהינו וטרינר. לגבי יתר המבנים טען גל שהם נבנו בהתר. עוד נטען כי השימוש שנעשה בקרקע הוא שימוש חקלאי המותר בהתאם למערכת ההסכמים הקיימת בין הצדדים.
בין ד"ר נחמיאס לבין המינהל הושג הסדר שלפיו הסכים הווטרינר לפנות את המרפאה הווטרינרית מהמקום.
שימוש חקלאי בלבד
בא כוחו של גל, עו"ד ניסן שריפי, טען במשפט שגל הוא בעלים בזכות או ביושר של הקרקע, שכן המושב הוקם בכספים פרטיים של תורמים יהודים בחו"ל וכי כל מתיישב שילם סכום כסף עם עלייתו לקרקע. כמו כן טען שגל הוא דייר מוגן.
אבל השופטת קבעה כי גל לא הוכיח כי שילם סכום כלשהו בעד הקרקע ולא הוצג לה כל הסכם בעניין זה. לעניין הטענה להיותו דייר מוגן, ציינה כי בהתאם לסעיף 4 לחוק הגנת הדייר, אין החוק חל על השכרת משק חקלאי או בניין בו. כמו כן לא הובאה כל ראיה שגל שכר את הקרקע מהמינהל.
לעומת זאת, ציינה השופטת כי זכות המושב בקרקע היא זכות של בר רשות, ולכן גם גל הוא בר רשות בלבד בקרקע. לפי הסכם עם המינהל נמסרה הקרקע לאגודה השיתופית של המושב, שבה גם גל חבר, לשימושים חקלאיים בלבד, והמושב מסר אותה לגל למגורים וחקלאות בלבד. לכן השאלה היא אם השימוש שנעשה במבנה הוא שימוש חקלאי. השופטת קבעה כי ניהול עסק של כלביה הוא שימוש מסחרי ואינו דרוש במישרין ליצור חקלאי, למרות שהוא כולל גידול בעלי חיים כגון כלבים. "בענייננו, לא מדובר בגידול כלבים אלא בהחזקתם לצורך טיפול רפואי ובפנסיון", ציינה השופטת.
מכתב ממשרד החקלאות
השופטת הוסיפה כי מכתב שקיבל גל ממשרד החקלאות, המאשר שמבנה לגידול כלבים מוגדר כמבנה חקלאי אינה משנה את מסקנתה, שכן אין כל התייחסות במכתב לפנסיון לכלבים ולמרפאה הוטרינרית.
השופטת גם דחתה את טענת גל שהמושג "שימוש חקלאי" התפתח במשך השנים, יחד עם התפתחות החקלאות כולה, ועל כן כוללת אף כלביה ופנסיון לכלבים, וכי כל פירוש אחר יפגע קשה בכושר הפרנסה של החקלאים. השופטת קבעה כי מדובר בעסק מסחרי שהוא בגדר פעולה כלכלית טהורה שנועדה להכניס כספים לכיסיו של הנתבע ולא יכולה להיחשב כעיסוק חקלאי ואף אינה דרושה לייצור החקלאי.

א 12079/04, א 009059/04
תאריך:  12/12/2007   |   עודכן:  12/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פנסיון לכלבים ומרפאה וטרינרית אינם חקלאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובע נסע לאחור ופגע בעמוד המחובר לגדר כתוצאה מכך רכבו ניזוק    העיריה השיבה שלא מדובר במפגע וניתן להבחין בעמוד    התביעה נדחתה בחיוב הוצאות
איריס פרחי
מכוניתו של התובע נבדקה המכון ונמצא שהמנוע תקין וכעבור 4 חודשים המנוע שבק חיים    המכון השיב שבדוח הבדיקה צוינו מספר ליקויים במנוע שחייבו תיקון
אלעזר לוין
נכנסת לפעילות במדינה זו, ותבנה בה את המרכז המסחרי הגדול הראשון של המדינה    קנתה מגרש ב-105 מיליון שקל    יתכן שתבנה גם בניין משרדים ובית מלון
דרור מרום
יעדים שרשמו בנובמבר ירידה היו בנגקוק, שהתנועה אליה ירדה ב-6.46%; בודפשט בירת הונגריה, ירידה של 1.26%; לוס-אנג'לס בחוף המערבי, ירידה של 5.67%; וארנה, יעד תיירות לחוף הים-השחור בבולגריה, ירידה של 27.5% - וליסבון בפורטוגל, שאליה טסו בנובמבר 50.2% פחות נוסעים מאשר בחודש המקביל בשנה שעברה
הילית וולברג
אם כבר לפברק תואר, עדיף תואר בפסיכולוגיה, כי זה מה שהקואץ' של "משפחה חורגת" עושה הכי טוב    ואתמול הוא עשה זאת שוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il