X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מינהל מקרקעי ישראל הודיע על כך לבג"צ עקב עתירת התנועה לאיכות השלטון לאכוף עליו לפקח על הנעשה בקרקעות שהוקצו לתעשיה בלא מכרז
▪  ▪  ▪
[צילום: מנהל מקרקעי ישראל]

מינהל מקרקעי ישראל הודיע לבית המשפט הגבוה לצדק כי הוא מתכוון לבצע בשנת 2008 סקר מקיף על מגרשי תעשיה שהוקצו לאחר שניתן להם פטור ממכרז. ההודעה נמסרה בתגובה לעתירה שהגישה התנועה למען איכות השלטון בישראל.
התנועה עתרה לבג"צ, באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ברק כלב ודניאל קֵירֹס לחייב את המינהל לבצע סקר נכסים על קרקעות שהוא מחכיר לתעשיה. כמו כן התבקש בג"צ לחייב את המינהל להקים מערך שיסדיר את הפיקוח והבקרה על הנעשה בקרקעות שהקצה לתעשיה בלא מכרז.
העתירה הוגשה לאחר שבשני דוחות של שני מבקרי מדינה פורסמה ביקורת חמורה על הפסדים של מאות מיליוני שקלים לקופת הציבור עקב הפרת תנאי החכירה שקבע המינהל. בעתירה נטען כי לא ייתכן שלמינהל אין תמונת מצב על הפרות תנאי החכירה ואין לו נתונים כדי לגבש תמונת מצב. התנועה לאיכות השלטון טענה כי המינהל כלל אינו אוסף נתונים כלל והנושא אף אינו מונח על סדר יומו. בשני דוחות המבקר נמתחה ביקורת על התירוץ כי שיקולים תקציביים מונעים איסוף נתונים. בדוחות צוין כי את המידע הרב הקיים בידי רשויות מנהל אחרות ניתן לקבץ בלא לשלוח אנשים לשטח.
התנועה טענה כי הסמכות המרכזית של מנהל מקרקעי ישראל היא "לנהל" את מקרקעי ישראל, ובכלל זה אכיפת הזכויות החוזיות של הציבור ותנאי ההטבות הניתנות על נכסים אלה, השייכים לציבור. עוד נטען כי המינהל חייב לשקול את אכיפת תנאי החכירה, ולשם כך הוא חייב לאסוף נתונים, שבלעדיהם לא ניתן להפעיל שיקול אמיתי. כן נטען כי אף לפי תורת הניהול, "בלא איסוף נתונים, ניהול 92% מקרקעות המדינה בידי המינהל - אינו ניהול".
מצבורי נכסים בלא שקיפות
התנועה הדגישה כי אי איסוף הנתונים של מנהל מקרקעי ישראל אינו סביר באופן קיצוני. ראש סיעת הליכוד ח"כ בנימין נתניהו התבטא על כך בפומבי ואמר שהשחיתות החמורה בישראל עלולה לכאורה להימצא במצבורי נכסים מרוכזים ובלא שקיפות. בראש הרשימה של מצבורי הנכסים בישראל עומד מנהל מקרקעי ישראל.
בתגובתו לעתירה, הודיע המינהל כי "בכל הנוגע לקרקעות שהוקצו לתעשיה בפטור ממכרז, בכוונת המשיב לבצע ב-2008, סקר מקיף במגרשי תעשיה שהוקצו בפטור ממכרז". ואולם דובר התנועה לאיכות השלטון, שוקי לבנון, מדגיש כי בפרטוקול הדיון של המינהל בעניין דוח מבקר המדינה שצורף לתגובה, אינו מזכיר החלטה לעשות סקר נכסים, ומכאן שההחלטה לעשות את הסקר נובעת מהגשת העתירה.
התנועה אומרת עוד כי טענות בתגובת המינהל סותרות לכאורה את הקביעות של דוחות מבקר המדינה בעניין כמות המידע שבידי המינהל על הפרות תנאי חכירה. התנועה גם מציינת כי בתגובת המינהל אין כל התחייבות להקים מערך פיקוח או לאסוף מידע מרשויות אחרות על השימוש בקרקעות, אין מקום להסתפק רק בסקר המתוכנן. התנועה מוסיפה כי תגובת המינהל אף מדאיגה אותה משום שעולה ממנה כי המינהל החליט "לטפל" בתופעה החמורה הנמשכת זה 7 שנים של הפרות תנאי חכירה, לא באמצעות אכיפה, אלא באמצעות מתן אפשרות "להכשיר" את ההפרות.

בג"צ 9706/06
תאריך:  16/12/2007   |   עודכן:  16/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המינהל: ב-2008 ייעשה סקר מגרשי תעשיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קביליו
הנהלת טקס גלובוס הזהב פרסמה את המועמדים הסופיים לטקס שיתקיים בתחילת 2008 בלוס אנג'לס    גם השנה חלק מהמועמדויות היו די צפויות אך ישנן גם כמה שהפתיעו לטובה    אז למי אתם נותנים את הקול שלכם?
מערכת PCאון
אין לנו שום רצון לספק עצות וטיפים להכנת פצצות, או להמליץ על שיטות בעזרתן ניתן להבריח חומרים מסוכנים. מצד שני, האתר המוזר של היום חושב על שיטות, וחולק אותן עם הקהל    כמה זה מסוכן? מי עומד מאחורי האתר? ומה בדיוק הצליח הכותב להבריח?
הדר פרבר
המנהיג הרוחני של רשת הטרור ג'מעה איסלמייה הזהיר כי אינדונזיה תסבול אם תוציא המחבלים להורג
דרור מרום
המטוס הראשון של הקונסורציום האירופי נמסר לפני 33 שנה    בצבר ההזמנות של איירבוס יותר מ-3,000 מטוסים    תם עידן הג'מבו של בואינג - איירבס עקף את המתחרה בהזמנות מטוסים גדולים
זאב קם
האגודה לזכויות האזרח תעניק הערב את האות השנתי על שם אמיל גרינצווייג לארגון "קולך - פורום נשים דתיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il